Coop innfører pristak på 200 hverdagsprodukter ut året
– Dagligvarer er viktig for oss alle, og i en tid med kraftig inflasjon har forbrukereide Coop et ansvar for å bidra til å opprettholde nordmenns kjøpekraft. Da våre leverandører økte våre innkjøpspriser kraftig med virkning fra 1. juli, holdt vi igjen på deler av prisøkningen ut mot forbruker. Nå bidrar vi ytterligere til å holde inflasjonen igjen ved innføringen av pristak på 200 typiske hverdagsvarer ut året i alle våre kjeder. Det innebærer at vi garanterer at prisene holdes på dagens nivå eller lavere, sier Håvard Jensen, Direktør kjede iCoop Norge.
Pristaket omfatter lavpriskjedene Extra og Obs!, supermarkedkjeden Coop Mega og nabolagsbutikkene Coop Prix, Coop Marked og Matkroken.
– Vi har brukt vår unike kundeinnsikt til å plukke ut 200 populære hverdagsprodukter innenfor blant annet frukt og grønt, ferskvarer, middag og pålegg. Eksempler på produkterer Tine Lettmelk, Gilde Kjøttpølser, Coop kjøttdeig og Stabburet Makrell i tomat. Listen inkluderer altså både Coops egne merkevarer og merkevarer fra våre leverandører, sier Jensen.
Kontakter
Bjørn Takle FriisKommunikasjonsdirektør i Coop Norge
Tel:901 64 138bjorn.takle.friis@coop.noOm Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kommentar til Konkurransetilsynets tilleggsvarsel10.4.2024 08:49:47 CEST | Pressemelding
Coop Norge stiller seg fortsatt fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets påstander om brudd på konkurransereglene og det foreløpige tilleggsvarselet om et gebyr på 1,3 milliarder kroner.
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom