Coop innfører pristak på 200 hverdagsprodukter ut året
– Dagligvarer er viktig for oss alle, og i en tid med kraftig inflasjon har forbrukereide Coop et ansvar for å bidra til å opprettholde nordmenns kjøpekraft. Da våre leverandører økte våre innkjøpspriser kraftig med virkning fra 1. juli, holdt vi igjen på deler av prisøkningen ut mot forbruker. Nå bidrar vi ytterligere til å holde inflasjonen igjen ved innføringen av pristak på 200 typiske hverdagsvarer ut året i alle våre kjeder. Det innebærer at vi garanterer at prisene holdes på dagens nivå eller lavere, sier Håvard Jensen, Direktør kjede iCoop Norge.
Pristaket omfatter lavpriskjedene Extra og Obs!, supermarkedkjeden Coop Mega og nabolagsbutikkene Coop Prix, Coop Marked og Matkroken.
– Vi har brukt vår unike kundeinnsikt til å plukke ut 200 populære hverdagsprodukter innenfor blant annet frukt og grønt, ferskvarer, middag og pålegg. Eksempler på produkterer Tine Lettmelk, Gilde Kjøttpølser, Coop kjøttdeig og Stabburet Makrell i tomat. Listen inkluderer altså både Coops egne merkevarer og merkevarer fra våre leverandører, sier Jensen.
Kontakter
Bjørn Takle FriisKommunikasjonsdirektør i Coop Norge
Tel:901 64 138bjorn.takle.friis@coop.noOm Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Tidenes laveste plastposesalg i Coop!1.7.2025 13:53:27 CEST | Pressemelding
Coops kunder og medlemmer har aldri kjøpt færre plastposer enn i juni i år. Forbruket er mer enn halvert på tre år. Det betyr at tiltakene virker og at EUs mål om maksimalt 40 poser pr. år pr. innbygger kommer stadig nærmere.
Coop Norge og Zeta Display inngår avtale om Retail Media-løsning19.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Coop Norge og ZetaDisplay Norway AS kunngjør i dag et nytt og strategisk samarbeid for leveranse av en fremtidsrettet Retail Media-løsning i butikk. Avtalen markerer en viktig milepæl for begge selskaper, har som mål å styrke kundeopplevelsen og tilby annonsører en moderne, datadrevet kommunikasjonsplattform i dagligvarehandelen.
Salgsboom på jordbær denne våren – nå kommer de norske bærene17.6.2025 09:59:10 CEST | Pressemelding
Nordmenn har spist rekordmye jordbær denne våren. I løpet av mai og så langt i juni har Coops dagligvarekjeder solgt over tre millioner jordbærkurver, en økning på over 400 000 kurver fra samme tid i fjor. Dette har nesten utelukkende vært importerte bær, men når butikkene nå fylles med norske jordbær forventes rekordsalg.
Tilbakekaller Coop Prinsessestang i Midt-Norge3.6.2025 12:13:48 CEST | Pressemelding
Coop kaller tilbake «Coop Prinsessestang 350g» i Midt-Norge etter at produktet er levert med feil etikett. Bakverket inneholder mandler og hasselnøtter, men dette fremkommer ikke på etiketten.
Ny avtale skal sikre flere barn plass i idretten: Norges idrettsforbund blir ny partner i Coop-dugnaden30.5.2025 09:59:06 CEST | Pressemelding
Norges idrettsforbund og Coop Norge har inngått et viktig samarbeid med mål om å bidra til at flere barn får muligheten til å delta i idrett uavhengig av familiens økonomi.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom