Compass Fairs overtar danske Messetæpper A/S

Compass Fairs tilbyr komplette løsninger av høy kvalitet til messe- og arrangmentsmarkedet. Med oppkjøpet av Messetæpper A/S i Danmark, vil Compass Fairs tilby enda bredere sortiment og service - også i Norge.

Henning Sørensen, administrerende direktør i Compass Fairs Danmark (t.v.)  og Peder Hansen, etablerer av Messetæpper A/S.
Henning Sørensen, administrerende direktør i Compass Fairs Danmark (t.v.) og Peder Hansen, etablerer av Messetæpper A/S.

Compass Fairs fortsetter å vokse. - Med oppkjøpet av det danske selskapet Messetæpper A/S, kan vi tilby et enda bredere sortiment og service til bedrifter som deltar på messer eller arrangerer større events, forteller Henning Sørensen, administrerende direktør i Compass Fairs Danmark.

Oppkjøpet av enda en underleverandør til messebransjen styrker Compass Fairs' markedsposisjon i hele Nord-Europa. – Vi har gledet oss til å annonsere dette, sier CEO Stewart L. Stjernholm med stor entusiasme.

Peder Hansen, som startet Messetæpper i 2006, har utviklet selskapet kraftig siden oppstarten. I samarbeid med ledende produsenter innen eventtepper og Tesa tape, har Peder Hansen vært med å utvikle nye produkter til glede for hele messe- og eventbransjen. Messetæpper er i dag Skandinavias største leverandør av spesialprodukter til bransjen. I 2019 overtok Compass Fair PH Service, som også var eid og drevet av Peder Hansen.

Compass Fairs har et team med den erfaringen, forståelsen og viljen som skal til for å overta stafettpinnen etter Peder Hansen nok en gang. - Det har vært et tett og godt samarbeid i mange år, og jeg vet vi sikter mot samme mål - nemlig fornøyde kunder, forteller Stjernholm.

Compass Fairs overtar det store lageret på Stamholmen/København, som dermed fortsetter som et kombinert lager for Messetæpper også i fremtiden, dvs. vi opprettholder den store kapasiteten på tepper, tape og tekstiler.
Alle ansatte i Messetæpper fortsetter som tidligere, inklusive Peder Hansen i redusert stilling.

Compass Fairs leverer komplette løsninger innen arrangementer med hele eller deler av prosjektering, utstyr, custom design og produksjon. Vår kompetanse og erfaring gjennom 25 år bidrar til suksess hos våre kunder.

Compass Fairs er i dag en av de største messearrangørene i Norden, med tilstedeværelse i Norge, Sverige, Danmark og Nord-Tyskland. I Norge arrangerer vi hvert år Norges største Boligmesse i 20 byer. Reiselivsmessen TravelXpo ble lansert i begynnelsen av 2020.

Sammen har vi som mål å skape Nord-Europas mest attraktive arenaer for relasjonsbygging, forretninger, kunnskap og inspirasjon.

Travel Week åpner reiselivsåret 202310.11.2022 07:30:00 CET | Pressemelding

Tenk deg en hel uke med reiseliv på agendaen! Travel Week 2023 blir en fantastisk kickstart på reiselivsåret 2023. En rekke bransjearrangementer vil finne sted i Oslo og omegn i uke 2. HSMAI arrangerer Møte og Eventbørsen. Det blir Travelmatch (Workshop for internasjonale reiseaktører) og Grand Travel Award. Bransjedagen, arrangert av TravelXpo i samarbeid med Innovasjon Norge, avslutter uken - før dørene til Norges største reiselivsmesse åpner for publikum på Telenor Arena.