Brussel – ny direkterute fra Singapore Airlines.

Singapore Airlines lanserer ny direkterute fra Singapore til Brussel. Den belgiske hovedstaden blir dermed siste tilskudd på flyselskapets omfattende ruteprogram. Det første flyet letter 25. oktober 2020 fra den belgiske hovedstaden.

Verdens mest prisvinnende flyselskap lanserer ny direkterute fra Singapore til Brussel.

Med forbehold om myndighetenes godkjennelse vil ruten SQ304 fly non-stop fra Singapore til Brussel hver mandag, torsdag, fredag og lørdag. Retur til Brussel blir samme dager, og flytypen på ruten blir en Airbus A350-900.

-Vi er meget glade for å kunne lansere Brussel. Byen er et viktig økonomisk og politisk knutepunkt i Europa. Den nye ruten understreker også Singapore Airlines’ kundeløfte; om å hele tiden utvide vårt ruteprogram for og kunne gi våre kunder den aller beste og smidigste reiseopplevelsen, sier Singapore Airlines’ Senior Vice President Marketing Planning, Mr Tan Kai Ping.

Brussel er foruten å være hovedstad i Belgia, også kjent som EU’s hovedstad. Dette er også den tettest befolkede regionen i Belgia med høyest BNP per innbygger. I tillegg ligger også NATO’s hovedkvarter her. På grunn av Brussels helt unike, geografiske plassering er byen et ideelt knutepunkt for videre transport med både tog, bil og fly. Noe som har gitt byen kallenavnet ”The Crossroads of Europe”. Med den nye direkteruten får Benelux-landene nå non-stop flyvninger fra både Amsterdam, Düsseldorf og Bruselles til Singapore.

Bilettene til den nye ruten vil være i salg fra 17. desember 2019.

Flight Schedules

Flight Number

Days of Operation

Time of Departure

Time of Arrival

SQ304

Singapore – Brussels

Wednesday, Thursday, Friday, Sunday

2355hrs

0650hrs (+1)

SQ303

Brussels-Singapore

Monday, Thursday, Friday, Saturday

1120hrs

0655hrs (+1)

*all times local, flight schedule is for Northern Winter

For mer informasjon kontakt;

Allan Hoffery, Singapore Airlines; +45 20 88 53 21

Lena Petersson, Flerveis Kommunikasjon, +47 922 81518, lena@flerveis.no

Singapore Airlines startet opp i 1972 med ti fly til 22 destinasjoner. I dag dekker rutenettverket 64 destinasjoner i 34 land.

Helt siden oppstart har selskapet hatt som mål å være markedsleder i luften. Singapore Airlines arbeider derfor kontinuerlig med modernisering og innovasjon. I dag er selskapet det mest prisbelønte flyselskapet i verden, og ble i 2018 kåret til verdens beste flyselskap i «Travellers’ Choice Awards for Airlines».

Følg pressemeldinger fra Singapore Airlines

Siste pressemeldinger fra Singapore Airlines

Singapore Airlines fortsetter som tittelsponsor for Formel 1-løpet Singapore Grand Prix!23.5.2022 10:42:04 CEST | Pressemelding

Singapore Airlines (SIA) bekrefter at de fortsetter som tittelsponsor for det ikoniske Formel 1- løpet ´Singapore Grand Prix´. Avtalen forlengelse med tre år, og årets løp i Singapore blir det første siden pandemien brøt ut. Løpet er et gateløp, og var det første Formel 1-løpet som ble kjørt i flomlys i kveldsmørket. Årets Grand Prix går av stabelen 30.9 til 2.10.

Singapore Airlines øker antall ruter til Sørøst-Asia!10.2.2022 08:37:30 CET | Pressemelding

Store deler av verden åpner igjen for internasjonale reiser, og etterspørselen etter langdistanse reiser øker melder Singapore Airlines. Verdens mest prisvinnende flyselskap trapper derfor opp antall avganger på ruten København-Singapore, og gjenåpner Bali-ruten. Fra februar flyr Singapore Airlines direkte til Singapore fem ganger i uken, og København-Singapore ruten via Roma avsluttes derfor 1. juni.

Singapore Airlines vil være CO2-nøytrale innen 205026.5.2021 10:59:38 CEST | Pressemelding

Singapore Airlines har nettopp kunngjort at de forplikter seg til å være CO2-nøytrale innen 2050. Dette forsterker flyselskapets mangeårige strategi om reduksjon i bruken av fossilt drivstoff, og å skape bærekraft i alle selskapets aktiviteter. Gruppens tre selskap, Singapore Airlines, Scoot og SIA Cargo introduserer alle en rekke initiativ for å nå målet. Det inkluderer bl.a. investering i nye fly, høyere driftseffektivitet, bruk av bærekraftig drivstoff og kjøp av høykvalitets karbonutslipp.