Brussel – ny direkterute fra Singapore Airlines.

Singapore Airlines lanserer ny direkterute fra Singapore til Brussel. Den belgiske hovedstaden blir dermed siste tilskudd på flyselskapets omfattende ruteprogram. Det første flyet letter 25. oktober 2020 fra den belgiske hovedstaden.

Verdens mest prisvinnende flyselskap lanserer ny direkterute fra Singapore til Brussel.

Med forbehold om myndighetenes godkjennelse vil ruten SQ304 fly non-stop fra Singapore til Brussel hver mandag, torsdag, fredag og lørdag. Retur til Brussel blir samme dager, og flytypen på ruten blir en Airbus A350-900.

-Vi er meget glade for å kunne lansere Brussel. Byen er et viktig økonomisk og politisk knutepunkt i Europa. Den nye ruten understreker også Singapore Airlines’ kundeløfte; om å hele tiden utvide vårt ruteprogram for og kunne gi våre kunder den aller beste og smidigste reiseopplevelsen, sier Singapore Airlines’ Senior Vice President Marketing Planning, Mr Tan Kai Ping.

Brussel er foruten å være hovedstad i Belgia, også kjent som EU’s hovedstad. Dette er også den tettest befolkede regionen i Belgia med høyest BNP per innbygger. I tillegg ligger også NATO’s hovedkvarter her. På grunn av Brussels helt unike, geografiske plassering er byen et ideelt knutepunkt for videre transport med både tog, bil og fly. Noe som har gitt byen kallenavnet ”The Crossroads of Europe”. Med den nye direkteruten får Benelux-landene nå non-stop flyvninger fra både Amsterdam, Düsseldorf og Bruselles til Singapore.

Bilettene til den nye ruten vil være i salg fra 17. desember 2019.

Flight Schedules

Flight Number