Bransjedag for reiselivsnæringen med norsk reiseliv på agendaen

Alle som jobber innen reiselivet, har mulighet til å få både faglig påfyll og knytte viktige kontakter når bransjedagen under Norges største reiselivsmesse går av stabelen på Telenor Arena 13.-15. januar.

I samarbeid med Innovasjon Norge, inviterer TravelXpo reiselivsnæringen til en innholdsrik bransjedag på Telenor Arena 13. januar 2023.

- Vi har med oss fremtredende reiselivsprofiler på scenen. De vil ta for seg ulike sider ved norsk reiseliv, forteller Lise Annett Smith, prosjektleder for TravelXpo.

Bransjedagen består av tre hovedområder med ulike foredragsholdere. I tillegg åpner paviljongen "Smaken av Norge" med norsk lokalmat og drikke.

Det unike Norge

Norsk reiselivsnæring konkurrerer i et internasjonalt marked. Tradisjonelle forretningsmodeller og logistikknettverk er utfordret. Mer målrettet utvikling, markedsføring og distribusjon av norske reiselivsprodukter står sentralt for at vi i fellesskap skal lykkes.

Fra Innovasjon Norge kommer Aase Marthe Horrigmo, som er reiselivsdirektør. Videre vil fire sentrale aktører fra reiselivet dele sine betraktninger. Disse er: Christine Baglo, Editor in Chief i Visit Norway, Bernt Bucher-Johannessen, daglig leder i Hanen, Nils Henrik Geitle, adm.dir. i De Historiske og Torunn Tronsvang, gründer og daglig leder i Up Norway.

Reiselivet i samfunnsutviklingen; En næring å investere i?

Hvilken plass har reiselivet i samfunnsutviklingen? Dette er spørsmål som vil bli omhandlet av Næringsminister Jan Christian Vestre i samtale med Arne Hjeltnes.

I tillegg vil Svein Arild Steen-Mevold, Head of Travel & Tourism i Adolfsen group & Norlandia Hotel Group, Øystein Dørum, direktør samfunnsøkonomi i NHO samt Margaret Hystad som er investor i Utne Hotel/Viking Adventure omhandle dette temaet.

Bærekraftig reiseliv. Er det mulig?

Hvordan ser bærekraft ut fra et storbyperspektiv og fra luftfarten? Dette er et sentralt spørsmål og John-Ragnar Aarset, konserndirektør kommunikasjon og samfunnskontakt i Avinor og Christian Lunde som er administrerende direktør i Visit Oslo vil fortelle om muligheter knyttet til dette.

Smaken av Norge

Norge har mange lokale mataktører. Sammen med konferansier Arne Hjeltnes, åpner vi paviljongen “Smaken av Norge” med en rekke smaksopplevelser fra forskjellige deler av Norge. Begrenset antall plasser.

Lørdag 14. januar åpner publikumsmessen med nesten 150 utstillere. Foruten et bredt spekter av norske utstillere, kan de besøkende oppleve paviljongen "Utforsk verden". Her er både nære og fjerne destinasjoner fra hele verden godt representert.

Billett til bransjedagen kan bestilles her.

For presseakkreditering - kontakt lise@travelxpo.no

Konferansier under bransjedagen er Arne Hjeltnes.
Aase Marthe Horrigmo, direktør for Innovasjon Norge Reiseliv. Foto: Hans Kristian Thorbjørnsen.
Christine Baglo, Editor in Chief i Visit Norway
Bernt Bucher-Johannessen, daglig leder i Hanen
Nils Henrik Geitle, adm.dir. i De Historiske
Torunn Tronsvang, gründer og daglig leder i Up Norway. Foto  Morten Holt, HORECA
Torunn Tronsvang, gründer og daglig leder i Up Norway. Foto Morten Holt, HORECA
Foto: NTB Kommunikasjon / Statsministerens kontor
Svein Arild Steen-Mevold, Head of Travel and Tourism i Adolfsen group & Norlandia Hotel Group
Øystein Dørum, direktør samfunnsøkonomi i NHO
Margaret Hystad, investor i Utne Hotel Viking Adventure
John-Ragnar Aarset, konserndir. kommunikasjon og samfunnskontakt Avinor. Foto  Catchlight
John-Ragnar Aarset, konserndir. kommunikasjon og samfunnskontakt Avinor. Foto Catchlight
Christian Lunde, administrerende direktør i Visit Oslo. Foto  VisitOSLO Didrick Stenersen
Christian Lunde, administrerende direktør i Visit Oslo. Foto VisitOSLO Didrick Stenersen

Norges største reiselivsmesse TravelXpo ble arrangert første gang i januar 2020. TravelXpo arrangeres av Compass Fairs som også står bak Norges største Boligmesse.

Compass Fairs arrangerer flere messekonsepter i både Sverige, Danmark og Tyskland.

Vi leverer komplette og fleksible løsninger for større arrangementer. I tillegg tilbyr vi alt av utstyr, og prosjekterer, designer og produserer materiell til alle typer messer, kongresser og andre store tilstelninger.

Vår kompetanse og erfaring gjennom mer enn 25 år gjør oss til en pålitelig partner som leverer høy kvalitet til avtalt tid. Det er viktig for oss å stimulere til økt verdiskapning og være en attraktiv samarbeidspartner for våre kunder.

Som messearrangør, er Compass Fairs en av de største i Skandinavia og Tyskland.

Vi er 47 ansatte i Norge. Sammen har vi som mål å skape Nord-Europas mest attraktive arenaer for relasjonsbygging, forretninger, kunnskap og inspirasjon.

Together we make it possible.