Boligmesse i Trondheim Spektrum

19.-21. november er det tid for Boligmesse i Trondheim. En lang rekke utstillere tar med seg siste nytt for alle som ønsker å gjøre sin bolig bedre. I Trondheim Spektrum er alle besøkende garantert inspirasjon, fagekspertise og mange gode messetilbud gjennom hele helgen.

Kjersti Bergesen fra "Tid for hjem" på TV2 vil holde foredrag om både interiør og hage under helgens Boligmesse. Foto: Kjersti Bergesen.

– Fra 27. mai ble vare- og handelsmesser regulert likt som kjøpesenter. Det har gitt oss anledning til å arrangere messer gjennom hele høsten, forteller prosjektleder Rudi Rørstad i Compass Fairs, som arrangerer Boligmesse. Førstkommende helg møter publikum to haller fullspekket med fagfolk i Trondheim Spektrum.

Inpirasjon og kunnskap til egne prosjekter

Det blir et spennende sceneprogram gjennom helgen.

• Kjersti Bergesen fra "Tid for hjem" på TV2 kommer lørdag og søndag. Hun vil snakke om oppussing innendørs og om planlegging av uterom. Publikum kan få mange idéer og konkrete råd til egne prosjekter.
  • I Trondheim Spektrum blir det også foredrag om hus- og hyttebygging. Det er mye å sette seg inn i når man skal bygge egen bolig, og det er godt å få en oversikt i forkant.
  • Fredag blir det foredrag om energitrender. Hvordan kan den enkelte av oss klargjøre boligen for lavutslippssamfunnet i 2050? Foredragsholder fra NTE gir konkrete tips for bruk av solenergi og energioptimalisering og -styring.

På Boligmesse denne helgen blir det uten tvil mye å hente for de som har prosjekter med hus eller hytte, ute eller inne.

Konkurranser med premier for en halv million kroner

Rudi forteller om verdien på årets store messekonkurranse.

– I år kan de besøkende vinne en super baderomspakke fra VikingBad, i tillegg til swim spa og andre verdifulle premier fra flere av våre utstillere. Totalt har premien en verdi på hele 585 000 kroner! Søndag blir det Kahoot-konkurranse på scenen. Her kan publikum også vinne fine premier.

Barneparken holder stengt, men messekaféen er åpen hele helgen.

Fredag 19. november kl. 12-19
Lørdag 20. november kl. 10-18
Søndag 21. november kl. 10-17

Se messeavisen for program, tilbud og utstillere, og les mer på boligmesse.no.

I Trondheim Spektrum samles mye kunnskap helgen 19.-21. november. Foto: Bård Gundersen.
På Boligmesse får publikum kunnskap, inspirasjon, gode tilbud og informasjon om siste nytt innen trender og teknologi til sin bolig. Foto: Bård Gundersen.
En lang rekke spennende utstillere er klare for å gi de besøkende en flott messehelg i Trondheim Spektrum. Foto: Boligmesse.
Utstillerne tar med seg sine beste fagfolk, slik at publikum får god veiledning til egne prosjekter. Foto: Bård Gundersen.
Tid for å planlegge nye prosjekter - sammen. Foto: Boligmesse.

TravelXpo inviterer igjen til Norges største reiselivsmesse30.9.2021 11:33:24 CEST | Pressemelding

TravelXpo er Norges største reiselivsmesse. 14.-16. januar 2022 inviteres reiselivsbransjen og publikum til Telenor Arena for en innholdsrik helg proppfull av inspirasjon og potensielle destinasjoner for reiseåret 2022. TravelXpo ble arrangert første gang i 2020. Av naturlige årsaker utgikk messen i år, men i januar 2022 kan vi igjen planlegge for reiser og opplevelser i Norge, Europa og verden for øvrig.