Boligmesse i Sandnes for aller første gang

Det blir mange flotte opplevelser i Vår Energi Arena Sandneshallen kommende helg når Boligmesse åpner dørene for første gang i Sandnes. Utstillere, publikum, foredragsholdere og lokalt dugnadspersonell kan glede seg til en innholdsrik og morsom helg.

Aina Sollie Steen, interiørdesigner og billedkunstner, er mest kjent fra "Tid for hjem" og "Sommerhytta" på TV2. Hør foredraget hennes i Sandneshallen fredag og lørdag. Foto: Margaret M. de Lange

- For alle som har planer om å pusse opp, bygge nytt eller flytte, venter masse inspirasjon i Sandneshallen til helgen, forteller Rudi Rørstad, prosjektleder i Compass Fairs som arrangerer Boligmesse. - På Boligmesse kan de besøkende få oversikt over produktnyheter, motta eksperthjelp og garantert gjøre mange gode messekupp, lover han.

"Vinn ditt nye hjem" til 1,7 millioner kroner
Prosjektlederen gleder seg til trekning av delfinalist i årets store messekonkurranse.
- På søndag trekker vi en delfinalist fra Sandnes-messen som blir med i hovedtrekningen av et helt hus mot slutten av året, forteller Rudi. Fiskarhedenvillan har i år sponset messekonkurransen med et byggesett av husmodellen Solstorm. Verdien er hele 1,7 millioner kroner! Det er bare 20 delfinalister gjennom året, så sjansen for å vinne er ganske stor.

Etter denne trekningen blir det Kahoot-konkurranse og vi deler ut fire flotte premier til en verdi av kr 88 000,- i Sandneshallen. Deltakerne kan vinne både spabad, varmepumpe, alarmpakke og strømmetjenester for et helt år.

Interessante foredrag for boligeiere
Interiørdesigner og billedkunstner Aina Sollie Steen, kjent fra "Sommerhytta" og "Tid for hjem" på TV2, holder foredrag både fredag og lørdag. Hun vil snakke om hvordan du kan skape ditt drømmehjem uavhengig av stil. Fargebruk og trender er også temaer i foredraget hennes.

Lars Fossum, tømrermester og fagdommer i "Sommerhytta" deler blant annet sin kunnskap om bygging av plattinger og utekjøkken. Det er akkurat i tide for maksimal utnyttelse av årets sommersesong i hagen eller på hytta.

Utenfor scenen vil publikum også oppleve fagekspertise på sitt beste. Utstillerne kommer med sine dyktigste folk, slik at publikum kan ta med seg mange tips til egne prosjekter.

Messekafé og barnepark holder åpent hele helgen.

Fredag 1. april kl. 12-19
Lørdag 2. april kl. 10-18
Søndag 3. april kl. 10-17
Se messeavisen for program, tilbud og utstillere, og les mer på boligmesse.no.

Lars Fossum er tømrermester og fagdommer på "Sommerhytta" på TV2. Han gir publikum gode råd for blant annet bygging av utekjøkken. Foto: John Andresen.
Mange gode opplevelser venter de besøkende i Sandneshallen til helgen. Foto: Boligmesse
Utstillere med høy fagkompetanse vil veilede publikum gjennom helgen. Foto: Boligmesse
På Boligmesse samles en lang rekke utstillere, slik at publikum kan finne alt til sin bolig samlet på ett sted. Foto: Bård Gundersen
Publikum kan hente masse inspirasjon, sjekke nyheter og gjøre mange gode messekupp på Boligmesse. Foto: Boligmesse