Bolighelg i Drammen

Alle som skal pusse opp, bygge nytt eller flytte, bør ta seg en tur til Drammenshallen 29.-31. oktober. Spennende utstillere, fagfolk og foredragsholdere vil sette sitt preg på Boligmesse, som endelig er tilbake etter en stille periode. Det blir mange nyheter, gode tilbud og mye faglig veiledning fra en rekke eksperter.

Aina Sollie Steen kommer til Drammenshallen for å snakke om hvordan du kan skape ditt drømmehjem uavhengig av stil. Hun vil også fortelle om trender og fargebruk i interiøret. Foto: Margaret M. de Lange

– Vi er så glade for å være igang igjen, forteller prosjektleder Jon Egil Kraggerud i Compass Fairs, som arrangerer Boligmesse. Det har vært en stille periode, men nå er vi så godt som tilbake til normalen. Og publikum vil møte en hall proppfull av kunnskapsrike fagfolk som kan dele mange gode tips og råd.

Foredrag for boliginteresserte

Det blir et spennende sceneprogram gjennom hele helgen.

Interiørdesigner og kunstner Aina Sollie Steen, kjent fra "Sommehytta" og "Tid for hjem" på TV2, holder foredrag fredag og lørdag. Da besvarer hun spørsmålet: Hvordan skaper du ditt drømmehjem uavhengig av stil? Og så vil hun si noe om trender og fargebruk.

Kjersti Bergesen og Einar Nilsson fra "Tid for hjem" på TV2 er på scenen både lørdag og søndag. Kjersti vil snakke om oppussing innendørs og om planlegging av uterom. Einar tar for seg farger - deres betydning og historiske linjer. Sammen skal de to også pusse opp et hjørne av scenen på kun 37 minutter.

I tillegg blir det foredrag om fliser og baderom. Og utenfor scenen vil publikum også oppleve fagekspertise på sitt aller beste. Her blir det mye å hente - ikke minst en lang rekke gode messetilbud, for de som har prosjekter på gang.

Konkurranser med premier for en halv million kroner

Jon Egil forteller om verdien på årets store messekonkurranse.

– I år kan de besøkende vinne en super baderomspakke fra VikingBad, i tillegg til swim spa og andre verdifulle premier fra flere av våre utstillere. Totalt har premien en verdi på hele 585 000 kroner! Søndag blir det Kahoot-konkurranse på scenen hvor publikum også kan vinne fine premier.

Messekaféen holder åpent hele helgen. I barneparken kan barna boltre seg i hoppeslott, tegne, se film eller gjøre andre aktiviteter, mens foreldrene besøker utstillere og får med seg foredrag. Denne helgen er det Halloween - og barna kan velge ansiktsmaling med Halloween-tema om de ønsker det.

Fredag 29. oktober kl. 12-19
Lørdag 30. oktober kl. 10-18
Søndag 31. oktober kl. 10-17

Se messeavisen for program, tilbud og utstillere, og les mer på boligmesse.no.

Kjersti Bergesen fra "Tid for hjem" og "Tid for hage", vil snakke om både interiør og uterom i Drammen til helgen. Foto: Kjersti Bergesen.
Einar Nilsson fra "Tid for hjem" på TV2 tar for seg fargebruk og farger gjennom historien i sitt foredrag. Foto: Ole Kristian Losvik
På Boligmesse er det mulig å gjøre mange kupp. Planlegg dine kommende prosjekter sammen med dyktige fagfolk. Foto: Boligmesse
Møt fageksperter og få gode råd til dine prosjekter. Foto: Boligmesse
Barneparken er åpen. Her kan barna boltre seg i hoppeslott, se film, tegne eller få ansiktsmaling. Denne helgen er det Halloween - og de som tørr det kan få litt "skummel" ansiktsmaling! Foto: Bård Gundersen
Det er igjen tid for å møtes ansikt til ansikt når Boligmesse kommer til Drammenshallen. Foto: Bård Gundersen.

TravelXpo inviterer igjen til Norges største reiselivsmesse30.9.2021 11:33:24 CEST | Pressemelding

TravelXpo er Norges største reiselivsmesse. 14.-16. januar 2022 inviteres reiselivsbransjen og publikum til Telenor Arena for en innholdsrik helg proppfull av inspirasjon og potensielle destinasjoner for reiseåret 2022. TravelXpo ble arrangert første gang i 2020. Av naturlige årsaker utgikk messen i år, men i januar 2022 kan vi igjen planlegge for reiser og opplevelser i Norge, Europa og verden for øvrig.