Solcellespesialisten åpner kontor i Hamar – planlegger over 30 lokale ansettelser

Med planer om å ansette opptil 30 lokale medarbeidere ved kontoret i byen de neste to årene, vil Solcellespesialisten kunne tilby langt bedre tjenester i Innlandet.

Carl Christian Strømberg og ansatte ved hovedkontoret til Solcellespesialisten i Fredrikstad Josef Hashmi Solcellespesialisten

Solcellespesialisten, Norges største solcelleleverandør, annonserer i dag åpningen av en ny avdeling i Hamar. Beslutningen er strategisk etter en historisk sterk vekst i solcellemarkedet.

Opp til 30 nye jobber forventes å bli skapt i den nye avdelingen i løpet av de neste to årene. Solcellespesialisten søker først en erfaren senior selger og en avdelingsleder for å drive denne viktige utvidelsen.

Markerer en betydelig utvidelse av selskapets virksomhet
- Hamar og Innlandet er et svært viktig område for oss, hvor vi historisk har hatt mange gode prosjekter. Vi ser nå et stort potensial i regionen, sier Carl Christian Strømberg, administrerende direktør i Solcellespesialisten.

Solcellespesialisten startet i 2005 og har siden 2015 vokst til å bli Norges største solcelleselskap innenfor både privat- og bedriftsmarkedet, i tillegg til utbygging av Norges første storskala solpark. Selskapet har i mange år hatt et godt strategisk samarbeid med Eidsiva Energi, et samarbeid som vil fortsette.

- Vårt mål er å være der kunden er og jobbe for best å møte deres behov. Dette er vårt viktigste strategiske grep ved siden av satsing på bærekraft og solcellepaneler som tåler norske forhold, sier Strømberg.

Lang historie i området
Mens Norge i flere år har vært en sinke i Europa på utbygging av solkraft, har Hamar og Innlandet vært tidlig ute. Høyskolen Innlandet var tidlig ute med å installere solceller på flere bygg, i tillegg til Hamar kommune. Nå bygger Solcellespesialisten Norges første storskala solkraftverk på Furuseth i Innlandet. Planen for våren 2023 er å installere ytterligere fire store anlegg. For Strømberg håper han dette bidrar til lokal utvikling og entusiasme for fornybar energi.

- Med de strømprisene vi ser i Norge håper vi våre anlegg kan bidra til å lette på høye strømutgifter. Men viktigst av alt er at vi skal levere anlegg som er økonomiske, tilpasset kundens behov, og tåler lokale klimautfordringer, inkludert kraftig snøfall og vind, sier Strømberg.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Carl Christian Strømberg
Administrerende direktør, Solcellespesialisten