Coop snur pølsebrødet – toppsnitt er historie
Hvorvidt pølsebrødet skal snittes fra siden eller toppen, engasjerer pølsespisende nordmenn. Coop lytter til kundene og innser at flertallet foretrekker snittet fra siden av brødet.
Coop lanserte toppskåret pølsebrød i 2019. Det som den gangen var en nyvinning, var basert på tester blant forbrukere og erfaringer fra profesjonelle pølsemakere.
– Nordmenn spiser en halv milliard pølser årlig, og det har blitt en god variasjon i hyllene i både type og smak på pølsene. Når det kommer til brød eller lompe, er vi mer tradisjonelle. Tanken med nyvinningen var likevel å sørge for en stødigere servering av pølser med topping. Derfor lanserte vi toppskåret brød, i tillegg til at tradisjonelt sideskåret også var tilgjengelig. Nå innser vi at den førstnevnte varianten ikke har slått tilstrekkelig an hos flertallet av pølse-folket, sier Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef i Coop Norge, og legger til:
– Coop er eid av kundene og vi lytter til tilbakemeldinger fra dem. Og når det gjelder snitting av pølsebrød har det vært engasjerte kunder, som har gitt tydelig tilbakemelding om at sidesnitt er å foretrekke.
Toppsnittet pølsebrød fra Coop vil dermed snart være mathistorie. De siste posene selges ut i løpet av få uker, trolig enda raskere nå som grillværet treffer store deler av landet,
– Alt har en ende, men pølsa har to, sier Kristiansen.
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef i Coop Norge
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder
Om Coop
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Extra er finalist i utmerkelse for sunnere kosthold – salget går bananas17.1.2025 10:05:36 CET | Pressemelding
Varene som har vært en del av Extras frukt- og grøntkonsept «Alltid 8» har siden lanseringen i august i fjor økt salgsvolumet med hele 80 prosent. Konseptet er finalist i en utmerkelse for sunnere kosthold og får honnør av statsråd Jan Christian Vestre.
Syv av ti vil spise mer fisk og sjømat: Extra kutter prisene på fisk for å bidra til økt konsum2.1.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
Høy pris er den viktigste grunnen til at nordmenn ikke spiser mer fisk og sjømat. På vei inn i 2025 kutter Extra prisene i dag på en mengde fiskeprodukter og bidrar til at det blir enklere å følge både kostråd og nyttårsforsetter.
15 millioner gjenbrukskroner til Coop-medlemmene31.12.2024 11:00:00 CET | Pressemelding
Stadig flere kunder velger handlenett i stedet for plastpose i butikken. Som eneste dagligvarekjede har Coop gjenbruksbonus på handlenett og i 2024 utbetalte vi over 15 millioner kroner i gjenbruksbonus til kundene, som eier oss.
Coop lanserer nye produkter fra saktevoksende kylling19.12.2024 13:15:15 CET | Pressemelding
Coop utvider tilbudet av saktevoksende kylling. I februar kommer tre nye produkter og enda flere produkter er på vei.
Extra kåres til Norges billigste dagligvarekjede14.12.2024 09:49:32 CET | Pressemelding
VGs julematbørs kårer Extra til den billigste dagligvarekjeden i Norge.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom