Bærekraftsnyhet! Nå blir det like enkelt å reparere brukte klær som det er å kjøpe nytt.

I samarbeid med Wanda kan ella&il kunder nå bestille klesreparasjon, - hentet og levert på døren. Det norske klesmerket ella&il har stort fokus på bærekraft og at klærne skal vare så lenge som mulig. Derfor bruker de stoff og materiale av høy kvalitet i alle deres kolleksjoner. Samtidig kan reparasjon, omsøm og andre skreddertjenester gjøre at klesplagget lever enda lenger.
Rikke Holmen-Jensen, Co-founder ella&il, Lars Syse Christiansen CEO & Founder i Wanda, Ida Barth Thomassen, General Manager Nordics i Wanda

«Retail bransjen står ovenfor en stor omveltning ift at det produseres og kjøpes for mye klær og det er et stort fokus hos oss å lage klær som varer lenger. Det er derfor viktig for oss å være med på å endre konsumentens kjøpsholdning og derav også knytte til oss samarbeidsaktører som kan bidra til å forlenge livsløpet til hvert enkelt plagg» sier Lene Holmen-Jensen, Co-founder & General Manager i ella&il

Derfor har ella&il inngått et samarbeid med tech og logistikk startupen Wanda. Som ella&il kunde kan du nå enkelt bestille henting og levering av dine klær som skal fikses, hjemme på din dør.

I Wandas “Sirkulærindeks” kommer det frem at stadig flere vil gjøre reparasjoner for å ta bedre vare på tingene sine:

1 av 3 sier de vil reparere/vedlikeholde ting de allerede eier om gjenstandene/klærne som skal repareres kan hentes og leveres på døren. Blant barnefamilier er dette tallet på hele 51 prosent.
Blant forbrukerne mellom 18 og 49 år sier over 40 prosent at de vil benytte reparasjon om logistikken og tilgjengeligheten var bedre.

“Vi har opplevd en fantastisk vekst på hele 625% innen sirkulære tjenester som skiprepp og sykkelservice, levert og hentet på din dør. Vi har så vidt testet klesreparasjon og vi er veldige glade for at ella&il har valgt oss som partner på logistikk. Deres brand og verdier er en super match for Wanda i tillegg til at ella&il når ut til en viktig målgruppe for oss” sier Ida Barth Thomassen, General Manager Nordics i Wanda.

Lene Holmen-Jensen legger til “vi merker at kundene våre er opptatt av bærekraft og flere har etterspurt klesreparasjon"

Kontaktpersoner:

ella&il: Lene Holmen-Jensen, General Manager og Co-founder. Mobil: 93494732 Epost: lene@ellaandil.com

Wanda: Ida Barth Thomassen, General Manager Nordics Wanda. Mobil: 97070476. Epost: idabarth@wanda.space

Om Wanda:

Wanda er en norsk logisitkk og teknologi start-up som leverer enklere og rimeligere tilgang på plass, og tjenester for vedlikehold, reparasjon, og bruktsalg. Alle tjenestene er basert på henting og levering hjemme på døra. Vår ambisjon er å gjøre det like enkelt å ta vare på tingene som finnes fra før, som det er å kjøpe nytt på nett.

Wanda ble etablert i Oslo i 2020, og er nå aktiv i flere norske byer og Stockholm.

Gå til www.wanda.space for mer informasjon.

Om undersøkelsen:

Sirkulærindeksen 2023 ble gjennomført med 1000 respondenter i mai 2023 av YouGov på vegne av Wanda.

Følg pressemeldinger fra Wanda

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Wanda på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Wanda

Mer enn hver annen nordmann vil konsumere mer sikurlært hvis bedre logistikkløsninger var på plass26.7.2022 12:11:07 CEST | Pressemelding

En undersøkelse gjennomført av Wanda og Circular Norway viser att 7 av 10 nordmenn kan tenke seg å benytte sirkulære tjenester i større grad hvis logistikk og transport var enklere. “Undersøkelsen bekrefter et behov for sirkulærlogistikk som støtter en voksende sirkulærøkonomi der leie, reparasjon og bruktkjøp utgjør viktige deler” sier daglig leder i Wanda, Lars Syse Christiansen.