Wanda leverer sirkulærlogistikk til Joule

Wanda er valgt som “ende til ende” logistikkpartner når Joule lanserer sin abonnementstjeneste for leie av el-sykler.
Wanda henter og leverer på døren

Wanda utvider virksomheten

Wanda er et norsk teknologi og logistikkselskap som har en ledende posisjon innenfor sirkulær logistikkvirksomhet. Når Joule lanserer i Oslo er det med Wanda som partner for logistikken som gjør at kundene kan få sin elsykkel både levert og hentet på døren.

“Vi leverer og henter syklene til og fra Joule sine kunder med våre egne sjåfører, i tillegg oppbevarer vi sykler som ikke er ute hos kunde, og står også for logistikken til servicepartnere” sier Wanda-gründer Lars Syse Christiansen.

Joule AS, et datterselskap av Oslo Sporveier,  lanserer i disse dager sin abonnementstjeneste for utleie av elsykler i Oslo med henting og levering hjem på døren som et viktig del av verdiforslaget:

«Vi er glade for samarbeidet med Wanda. Verdiforslaget deres basert på sirkulær logistikk passer perfekt sammen med vår forretningsmodell. Vi opplever at de fokuserer på gode kundeopplevelser. Det er veldig viktig for oss, spesielt når vi nå lanserer i Oslo», sier Henning Antonsen, daglig leder i Joule AS.

Bygger fremtidens logistikksystem

“Vi i Wanda tror morgendagens logistikk ser helt annerledes ut,  den klassiske, lineære modellen hvor varer fraktes fra produsent til forbruker dekker ikke forbrukerbehovene i dag” sier Christiansen.

- Vi bygger helt ny teknologi og logistikk for delte varer. Det skal bli like enkelt å ta vare på og dele tingene vi allerede har, som å kjøpe nytt. Vi opplever at kundene våre ønsker disse tjenestene velkommen. Vi er selvfølgelig stolte over at Joule har valgt oss som partner i pilotfasen i Oslo avlutter Christiansen.

Wanda henter og leverer på døren
Teamet bak Wanda. Foto: Liisa Eelsoo
Daglig leder Lars Syse Christiansen. Foto: Liisa Eelsoo

Akershusstranda 19

Wanda er en ledende start-up- for sirkulær logistikk. Vi gjør det enklere å ta vare på og bruke tingene våre lengre ved å gi folk og bedrifter tilgang til rimelige tjenester for oppbevaring, vedlikehold, reparasjon, deling og salg. Wanda ble etablert i Oslo i 2020, og er nå aktiv i flere norske byer og Stockholm.