
Norge er klar for knask eller knep

I Norge svarer hver tredje (34%) at de planlegger å feire Halloween på en eller annen måte og det vil i stor grad være til fordel for norske barn.
20 % skal ha godteri liggende klart for barn som går ”knask eller knep”. 9 % skal gå på halloween-fest og 8 % skal pynte hjemmet eller hagen med halloween-dekorasjoner. Halloween er for barn i Norge, og mange foreldre skal følge sine barn når de går ”knask eller knep”. 25 % med barn under 7 år og 12 % med barn over 7 år.
Halloween overgår allehelgensdag
Halloween er mer populært i Norge enn den norske merkedagen allehelgensdag, og 3 av 4 svarer at de ikke foretar seg noe spesielt på denne dagen. 12 % kommer til å besøke kirkegården eller kirken for å tenne lys og legge blomster på graver, mens 9 % tilbringer dagen med å minnes sine kjære som er gått bort.
Om undersøkelsen
Undersøkelsen er basert på intervju med 1013 nordmenn, som utgjør et nasjonalt representativt utvalg av personer i alderen 18+ år fra YouGov-panelet i perioden 9. – 15. oktober 2017. Kilde: YouGov.
For ytterligere informasjon:
Tove Keldsen, Nordic Marketing Manager
M: +45 3142 6154, E: tove.keldsen@yougov.com
Bilder
Om YouGov Norway AS
Følg pressemeldinger fra YouGov Norway AS
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra YouGov Norway AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra YouGov Norway AS
Her er Norges snakkis-topp for 201718.1.2018 06:00:00 CET | Pressemelding
Kiwi er fortsatt på førsteplass når det gjelder rangeringer for høyest BUZZ («Positiv snakkis»). På annenplass er FINN.no, mens nykommeren Vipps kommer inn på en tredjeplass. Volkswagen har hatt størst fremgang i BUZZ, når vi sammenligner opp mot tallene fra 2016.
2017: Et godt eller dårlig år?15.1.2018 06:00:00 CET | Pressemelding
YouGovs Eurotrack-undersøkelse viser at europeerne er optimistiske med tanke på fremtiden, selv om de er splittet i sin vurdering av 2017.
Norges mest anbefalte merkevarer 201721.11.2017 06:00:00 CET | Pressemelding
Hvilke virksomheter og merkevarer er gode på å skape ambassadører? YouGov BrandIndex lanserer nå Norges mest anbefalte merkevarer 2017.
De unges topp 10 innen merkevarer16.10.2017 06:00:00 CEST | Pressemelding
Hvilke merkevarer snakker de unge om? YouGov BrandIndex lanserer nå en liste over hvilke merkevarer det snakkes mest om blant de mellom 18-34 år.
Så ærlige er vi overfor fremmede mennesker27.9.2017 06:00:00 CEST | Pressemelding
Mat mellom tennene eller åpen buksesmekk: Hvor ærlige er vi overfor fremmede mennesker på vår vei? Og hvor langt vil vi gå for å unngå at de dummer seg ut? Det har YouGov undersøkt.