
SpareBank 1 utvider samarbeidet med Nets
Autentiseringsløsningen som SpareBank 1 bankene skal tilby sine kortholdere er basert på en del forhåndsatte parametere og kriterier som medfører at kundene ofte kan gjennomføre en handel på nett uten ytterligere autentisering. Kundene kan dermed gjennomføre en meget enkel og rask handel på internett.
Risk basert autentisering blir benyttet i kombinasjon med bruk av BankID og BankID mobil som kundene allerede kjenner fra før. RBA vil bidra til å øke handelen på nett siden det vil være langt enklere for forbrukeren uten at det reduserer sikkerheten.
— Dette er en løsning som vil bedre kundeopplevelsen når man handler på nett. Kortkunder har tidvis opplevd 3D Secure som litt tungvint å bruke, spesielt på mindre kjøp og ved gjentatt kjøp på samme butikk. Derfor tror vi dette tiltaket også kan bidra til økt omsetning for nettbutikker ved at færre kunder forlater handlevognen før de fullfører kjøpet, sier Fagsjef på kortområdet Øystein Lysvik hos SpareBank 1.
DNB har benyttet løsningen i omtrent ett år mens Sparebank 1 Alliansen nylig besluttet å innføre tjenesten.
— Som følge av at det nå er langt enklere å betale enn tidligere, har vi sett er at det har vært en betydelig reduksjon i antall kunder som forlater sin elektroniske handlekurv ved betalingstidspunktet. Dette gjør at netthandleren får en bedre brukeropplevelse samt at butikker får flere salg, forteller Senior Fagspesialist Frode Lauvås i DNB.
Nets leverer tjenesten 3D Secure til mange banker i Norden, deriblant de tre største norske bankene. Tjenesten sikrer at kortholder og butikk kan gjennomføre transaksjoner ved handel på internett på en sikker måte. Ved bruk av 3D Secure er kortholder sikret at kortet ikke blir misbrukt på Internett samtidig som butikken er sikret/garantert oppgjør for handelen.
— Med RBA løser vi en utfordring knyttet til 3D Secure og netthandel for kortholdere. Fremveksten av mobile løsninger stiller ytterligere krav til enkelhet og brukervennlighet. Nets jobber kontinuerlig med å forbedre kundeopplevelsen på sine løsninger, uten at dette skal gå ut over sikkerheten, sier Senior Vice President Jørgen Stråtveit hos Financial & Network Services i Nets.
Nøkkelord
Kontakter
Stein-Arne Tjore, pressesjef for Nets i Norge, tlf. 915 39 846, e-post: satjo@nets.eu
Om Nets Branch Norway
Hos Nets ser vi enklere produkter og løsninger som fundamentet for vekst og utvikling, både kommersielt og i samfunnet. Nets-konsernet har hovedkontor i København og har mer enn 4 000 ansatte i Europa. Vi hjelper banker, bedrifter og forretningsdrivende i Europa med å gjøre morgendagen litt enklere for sine kunder, alltid med den høyeste grad av sikkerhet og stabilitet. Enkle løsninger for en travel hverdag. Det er det vi er her for.
Følg pressemeldinger fra Nets Branch Norway
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Nets Branch Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Nets Branch Norway
Norge ligger i toppen av kontaktløs kortbetaling i Norden4.2.2022 09:00:00 CET | Pressemelding
Koronapandemien har nok en gang satt fart på kontaktløse kortbetalinger i Norden og igjen er Norge i front i feltet.
UnionPay, verdens største kredittkort, utvider markant i hele Norden23.11.2021 08:58:12 CET | Pressemelding
Kinesiske UnionPay, som står bak kredittkortet med flest kortholdere i hele verden, har inngått en ny, markant partneravtale med Nets på tvers av Norden, noe som bl.a. muliggjør kontantuttak, og det kan ha avgjørende betydning for om detaljhandel vil ta imot kortet, forteller ledende luksus butikk. “Siden vi ser at internasjonale reiser begynner å normalisere seg, vil Norden igjen bli en viktig destinasjon for Union Pay-kortholdere i Europa”, lyder det fra UnionPays nestleder i Europa.
Nordhealth velger Nets Group som betalingsformidler i Norden18.11.2021 10:24:02 CET | Pressemelding
Nordhealth, en ledende leverandør av skybasert programvare til praksisstyring (PMS – Practice Management Software) for veterinærer og terapeuter, har underskrevet en avtale med Nets om å tilby klinikker muligheten til sømløst å behandle betalinger, enten det er på klinikken, som tokenisering av kort, eller over nettet.
Nets Passport Reader kvalifisert for eIDAS-kompatibel identitetssikring15.11.2021 09:59:37 CET | Pressemelding
Nets Passport Reader er nå eIDAS-sertifisert av BSI, et av verdens største sertifiserings-organer. Når den brukes til identitetssikring kan tjenesten nå konfigureres over hele Europa for eIDAS High – det høyeste sikkerhetsnivået. Denne sertifiseringen er en viktig godkjenning som forsikrer kundene om at den smarttelefonbaserte løsningen kan gi sikker tilgang til deres sensitive data, uten behov for kontakt ansikt til ansikt
JYSK velger Nets som leverandør i 14 lande24.9.2021 09:00:00 CEST | Pressemelding
Nets, som nå er en del av Nexi-konsernet, er valgt av JYSK som framtidig leverandør av betalingsløsninger i ytterligere fem land (Østerrike, Tyskland, Sveits, Frankrike og Italia). Dette utvider partnerskapet til samlet å dekke 14 europeiske land, hvor Nets vil bidra med å levere en strømlinjet og skalerbar betalingsløsning som dekker over både terminaler og kortinnløsning. Betalingsindustrien utvikler seg til å være stadig mer internasjonal, mens betalingsvanene fortsatt er vesentlig forskjellige fra land til land. Så for en detaljhandelsaktør som JYSK som løpende ekspanderer til flere land, og åpner mer enn 150 nye butikker pr. år bare i Europa, er det viktig at kundene kan betale med de betalingsformer de foretrekker, enten det er nasjonale kort som Dankort eller andre foretrukne betalingsløsninger: «For oss er det viktig at kundene våre har muligheten til å bruke den betalingsløsningen de foretrekker. Derfor har vi kikket etter en leverandør som gjør oss i stand til at motta betali