Coop lanserer ny Northug-kolleksjon

På Beitostølen i går trente brødrene Petter og Tomas Northug i sportsklær fra sin nye kleskolleksjon. Innimellom trening og andre oppgaver, har Petter Northug brukt våren og sommeren til å finpusse designet på klærne.
- Jeg har alltid vært opptatt av tre ting når det gjelder skiklær: De skal være teknisk bra, gode å ha på og ikke minst, se bra ut, sier Petter Northug om kolleksjonen.
Selskapet Bjørn Dæhlie har produsert klærne, som kommer i hovedfargene marine, grått og kongeblå. Kolleksjonen består av tre lag: undertøy, racebukse- og jakke, samt overtrekksdressen Mosvik, som er oppkalt etter Northugbrødrenes hjemsted.
- Vi har hatt et veldig bra samarbeid med selskapet Dæhlie. De har holdt på med langrennsklær i mer enn 20 år, og vet hva som skal til for å lage plagg som fungerer i løypa. Bjørn Dæhlies designere har stått for hele kolleksjonen, mens jeg har bidratt med min erfaring og gitt innspill på både funksjon og farger, sier Northug.
Sportsklærne kom denne uken i salg i Coop-kjeden Obs', men kan også kjøpes i nettbutikk på www.obs.no
- Klærne passer like godt på tur som til hard trening og konkurranse. Vi har stor tro på at denne kolleksjonen slår an blant våre kunder, sier kjededirektør Knut Wellerop i Obs, som forventer at sportsklærne bli å finne under mange juletrær i år.
Ved at kolleksjonen selges under merkevaren Bjørn Dæhlie, som er landslagets klesleverandør, kan kolleksjonen tilbys gjennom hele vinteren i Obs! og i nettbutikken www.obs.no
Fakta:
Northugs nye kolleksjon er et samarbeid med Bjørn Dæhlie, og består av tre lag med ull- og superundertøy, mellomlag i form av fleecegenser og overtrekksdress
Kolleksjonen selges under merkevaren Bjørn Dæhlie. Det betyr at kolleksjonen ikke må tas av markedet i skisesongen, og at Obs! kan selge kolleksjonen gjennom hele vinteren
Marine, grått og kongeblå er hovedfargene i kolleksjonen, friskt ispedd rosa, hvitt og rødbetfarge.
Alle plaggene, unntatt racedressen, finnes til både herre, dame og junior. Til sammen inneholder kolleksjonen alt man måtte trenge til skituren, enten du skal gå, trene eller konkurrere. Kolleksjonen skal selges hos Obs! og Coops nettbutikk, og kom i uke 46
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder

Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Tidenes laveste plastposesalg i Coop!1.7.2025 13:53:27 CEST | Pressemelding
Coops kunder og medlemmer har aldri kjøpt færre plastposer enn i juni i år. Forbruket er mer enn halvert på tre år. Det betyr at tiltakene virker og at EUs mål om maksimalt 40 poser pr. år pr. innbygger kommer stadig nærmere.
Coop Norge og Zeta Display inngår avtale om Retail Media-løsning19.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Coop Norge og ZetaDisplay Norway AS kunngjør i dag et nytt og strategisk samarbeid for leveranse av en fremtidsrettet Retail Media-løsning i butikk. Avtalen markerer en viktig milepæl for begge selskaper, har som mål å styrke kundeopplevelsen og tilby annonsører en moderne, datadrevet kommunikasjonsplattform i dagligvarehandelen.
Salgsboom på jordbær denne våren – nå kommer de norske bærene17.6.2025 09:59:10 CEST | Pressemelding
Nordmenn har spist rekordmye jordbær denne våren. I løpet av mai og så langt i juni har Coops dagligvarekjeder solgt over tre millioner jordbærkurver, en økning på over 400 000 kurver fra samme tid i fjor. Dette har nesten utelukkende vært importerte bær, men når butikkene nå fylles med norske jordbær forventes rekordsalg.
Tilbakekaller Coop Prinsessestang i Midt-Norge3.6.2025 12:13:48 CEST | Pressemelding
Coop kaller tilbake «Coop Prinsessestang 350g» i Midt-Norge etter at produktet er levert med feil etikett. Bakverket inneholder mandler og hasselnøtter, men dette fremkommer ikke på etiketten.
Ny avtale skal sikre flere barn plass i idretten: Norges idrettsforbund blir ny partner i Coop-dugnaden30.5.2025 09:59:06 CEST | Pressemelding
Norges idrettsforbund og Coop Norge har inngått et viktig samarbeid med mål om å bidra til at flere barn får muligheten til å delta i idrett uavhengig av familiens økonomi.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom