Coop lanserer ny Northug-kolleksjon

På Beitostølen i går trente brødrene Petter og Tomas Northug i sportsklær fra sin nye kleskolleksjon. Innimellom trening og andre oppgaver, har Petter Northug brukt våren og sommeren til å finpusse designet på klærne.
- Jeg har alltid vært opptatt av tre ting når det gjelder skiklær: De skal være teknisk bra, gode å ha på og ikke minst, se bra ut, sier Petter Northug om kolleksjonen.
Selskapet Bjørn Dæhlie har produsert klærne, som kommer i hovedfargene marine, grått og kongeblå. Kolleksjonen består av tre lag: undertøy, racebukse- og jakke, samt overtrekksdressen Mosvik, som er oppkalt etter Northugbrødrenes hjemsted.
- Vi har hatt et veldig bra samarbeid med selskapet Dæhlie. De har holdt på med langrennsklær i mer enn 20 år, og vet hva som skal til for å lage plagg som fungerer i løypa. Bjørn Dæhlies designere har stått for hele kolleksjonen, mens jeg har bidratt med min erfaring og gitt innspill på både funksjon og farger, sier Northug.
Sportsklærne kom denne uken i salg i Coop-kjeden Obs', men kan også kjøpes i nettbutikk på www.obs.no
- Klærne passer like godt på tur som til hard trening og konkurranse. Vi har stor tro på at denne kolleksjonen slår an blant våre kunder, sier kjededirektør Knut Wellerop i Obs, som forventer at sportsklærne bli å finne under mange juletrær i år.
Ved at kolleksjonen selges under merkevaren Bjørn Dæhlie, som er landslagets klesleverandør, kan kolleksjonen tilbys gjennom hele vinteren i Obs! og i nettbutikken www.obs.no
Fakta:
Northugs nye kolleksjon er et samarbeid med Bjørn Dæhlie, og består av tre lag med ull- og superundertøy, mellomlag i form av fleecegenser og overtrekksdress
Kolleksjonen selges under merkevaren Bjørn Dæhlie. Det betyr at kolleksjonen ikke må tas av markedet i skisesongen, og at Obs! kan selge kolleksjonen gjennom hele vinteren
Marine, grått og kongeblå er hovedfargene i kolleksjonen, friskt ispedd rosa, hvitt og rødbetfarge.
Alle plaggene, unntatt racedressen, finnes til både herre, dame og junior. Til sammen inneholder kolleksjonen alt man måtte trenge til skituren, enten du skal gå, trene eller konkurrere. Kolleksjonen skal selges hos Obs! og Coops nettbutikk, og kom i uke 46
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder

Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Grillsesongen er i gang – her er årets grillnyheter fra Coop!25.4.2025 13:24:20 CEST | Pressemelding
Våren er i anmarsj og grillsesongen nærmer seg med stormskritt. Når solen titter frem og grillen endelig skal fyres opp igjen, er det mange som gleder seg til å prøve noe nytt. Coop utvider sitt allerede prisbelønte grillsortiment med en rekke spennende nyheter, utviklet med tanke på norske grillvaner og kundenes smakspreferanser.
Coop har benyttet feil emballasje på et mindre parti reddiker fra Italia. Produktet er fjernet fra butikkene.1.4.2025 18:40:16 CEST | Pressemelding
Et mindre parti italienske reddiker er solgt i emballasje merket Nyt Norge.
Extra: Kutter prisen igjen!31.3.2025 07:04:29 CEST | Pressemelding
Spinnvilt salg etter priskutt hos Extra – nå kommer det nye frukt- og grøntvarer på tilbud.
Extra feirer med 50 prosent priskutt på «Alltid 8»24.3.2025 07:00:55 CET | Pressemelding
Etter å ha mottatt Helse- og omsorgsdepartementets utmerkelse for sunnere kosthold, markerer Extra milepælen med et kraftig priskutt.
Rekordvekst for lavpriskjeden Extra21.3.2025 07:02:00 CET | Pressemelding
Coops lavpriskjede Extra økte markedsandelen med 0,6 prosentpoeng i 2024 og har aldri før hatt høyere omsetning enn i 2024.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom