Volvat åpner medisinsk senter i Telemark

Med Telemark på kartet, har Volvat fått et solid fotfeste i alle helseregioner. Nå kan pasienter over hele landet benytte Volvats tjenester.

De siste årene har Volvat åpnet ett til to medisinske sentre hvert år. Nå står Telemark for tur. Valget falt på Down Town-senteret i hjertet av Grenland.

Det bor nesten 100 000 mennesker i Grenland, og regionen er en av de hurtigst voksende i Norge. To millioner mennesker besøker Down Town-senteret hvert år. Sentret er lett å nå, både til fots, med bil og med kollektiv transport.

– Vi er svært tilfredse med valget. Down Town ligger i hjertet av Grenland og vi gleder oss til å flytte inn i topp moderne lokaler, sier Per Helge Fagermoen, administrerende direktør i Volvat.

I første omgang vil Volvat tilby allmennlegetjenester, samt spesialisthelsetjenester innen gynekologi, psykisk helsevern og hud. Etter hvert vil de også tilby andre tjenester basert på behovene i regionen.

– Grenland har et godt offentlig helsetjenestetilbud, som vi støtter opp under. Vi samarbeider gjerne med den offentlige helsetjenesten og tilbyr også enkelte tjenester på vegne av det offentlige, sier Fagermoen.

Dette er det 22. senteret Volvat åpner. Volvat var Norges første private sykehus da det ble etablert i 1985. I dag er de landets største private sykehus, med medisinske sentre over hele landet.

- Vi har ønsker å være pasientnære og tilbyr helsetjenester av høy kvalitet og med kort ventetid. Samtidig som vi styrker helsetilbudet i Grenland, ønsker vi også å være et positivt bidrag i utviklingen av nye arbeidsplasser, sier Fagermoen.

Volvat er nå i ferd med å tilpasse lokalene slik at pasientene kan bli tatt godt imot. De 480 kvadratmeterne i femte etasje på Down Town er under renovering, og de har også en opsjon på å utvide til fjerde etasje. Volvat tar sikte på å åpne senteret innen 1. februar 2023. De har allerede satt i gang rekrutteringsprosessen og ser frem til å kunne ønske nye pasienter velkommen.

-Vi er kompromissløse på at vi skal møte hver enkelt med respekt, omsorg og kvalitet. Hos oss er både barn, ungdommer, voksne og eldre velkomne - og de kan være trygge for at vi er der når de trenger oss, avslutter Fagermoen.

Per Helge Fagermoenadm.dir. Volvat-gruppen

Tel:96 90 309

Volvat Medisinske Senter ble etablert i 1985 og er Norges første privateide sykehus. I dag er Volvatgruppen et av landets ledende private helseforetak for pasienter over hele landet.

Volvat har 22 sentre plassert i Oslo, Drammen, Fredrikstad, Moss, Hamar, Lillehammer, Bergen, Stavanger, Grenland, Trondheim og Tromsø. Sentrene har et bredt tilbud av medisinske tjenester som strekker seg fra helsefremmende og forebyggende arbeid til behandling og rehabilitering. Volvat har sykehusgodkjenning i Oslo, Fredrikstad, Bergen, Trondheim og Tromsø.

Volvats kvalitetsstrategi bygger på gruppens visjon «Å forbedre helsen – hver dag» som utgjør fundamentet i selskapet, forankret i moderne medisin og moderne ledelse. Volvat er kompromissløse når det gjelder pasientsikkerhet, kvalitet i leveransen og kontinuerlig forbedring av alle tjenester. Derfor er alle kliniske avdelinger ISO-sertifisert etter kvalitetsstandarden 9001:2015 og miljøstandarden 14001:2015.

Volvats administrerende direktør er Per Helge Fagermoen.