Volvat kjøper Sandvika Nevrosenter

- Vi ønsker å styrke vår satsing på nevrologi, og med oppkjøpet får vi inn ny og viktig kompetanse. Sandvika Nevrosenter har bygget opp et fantastisk fagmiljø. Vi har stor respekt for det de har skapt, og ser frem til å både lære og bistå dem i det videre arbeidet, sier Per Helge Fagermoen, administrerende direktør i Volvat.

Landets største private nevroklinikk
Sandvika Nevrosenter AS ble etablert i 1999 og er i dag landets største privatpraksis i nevrologi med 19 ansatte. Senteret holder til på Sandvika Storsenter i 5.etasje. På senteret utredes og behandles pasienter for sykdommer innenfor nevrologi. Foruten nevrologer har senteret spesialister i klinisk nevrofysiologi, nevrologer med spisskompetanse på barn og kiropraktor.

- På Sandvika Nevrosenter møter vi pasienter med mange ulike plager. Pasientene kan være fortvilet over smerter eller plager som har stor innvirkning på livskvaliteten. Det gjør det ekstra meningsfylt å kunne være der og hjelpe. Når vi nå blir en del av Volvat-gruppen, får vi sterke eiere med en kjent merkevare og det vil styrke oss i å videreutvikle våre tjenester, sier Marte Swakhoven, klinikkleder Sandvika Nevrosenter.

Med ønske om å styrke våre tjenester innen nevrologi på en attraktiv lokasjon

Volvat har i dag en satsting på nevrologi og tilbyr tjenesten på flere av sine klinikker. Med oppkjøpet styrkes tilbudet ytterligere. Nevrologiske plager er sammensatte og behovet for tjenesten ser ut til å øke. Sandvika nevrosenter en fantastisk beliggenhet, i et folketett område, og det åpner opp for etablering av ytterligere medisinske tjenester.

- Volvat driver i dag medisinske senter over hele landet, der vi tilbyr en bredde av både allmenn- og spesialistlegetjenester. Vi har lenge sett på Sandvika som et spennende område, og med dette oppkjøpet vil vi se på muligheter for å etablere et medisinsk senter med et sammensatt tjenestetilbud. Vi opplever at kunden setter pris på at vi samler flere medisinske tilbud under samme tak, med korte ventetider og god personlig service, sier Per Helge Fagermoen, administrerende direktør i Volvat.

Per Helge Fagermoenadm.dir. Volvat-gruppen

Tel:96 90 309

Marte SwakhovenKlinikkleder, Sandvika Nevrosenter

Om Volvat Medisinske senter AS

Volvat Medisinske Senter ble etablert i 1985 og er Norges første private sykehus. I dag er Volvatgruppen landets største private helseforetak med klinikker over hele landet.

Volvat har 23 sentre plassert i Oslo, Drammen, Fredrikstad, Moss, Hamar, Lillehammer, Bergen, Trondheim og Tromsø. Sentrene har et bredt tilbud av medisinske tjenester som strekker seg fra helsefremmende og forebyggende arbeid til behandling og rehabilitering. Volvat har sykehusgodkjenning i Oslo, Fredrikstad, Bergen, Trondheim og Tromsø.

Volvats kvalitetsstrategi bygger på gruppens visjon «Å forbedre helsen – hver dag» som utgjør fundamentet i selskapet, forankret i moderne medisin og moderne ledelse. Hos Volvat skal kunden kjenne seg sett hørt og tatt vare på i trygge omgivelser. Volvat er kompromissløse når det gjelder pasientsikkerhet, kvalitet i leveransen og kontinuerlig forbedring av alle tjenester. Derfor er alle kliniske avdelinger ISO-sertifisert etter kvalitetsstandarden 9001:2015 og miljøstandarden 14001:2015. Per Helge Fagermoen er administrerende direktør i Volvat.