Volvat Medisinske Senter AS

Volvat Medisinske Senter ble etablert i 1985 og er Norges første privateide sykehus. I dag er Volvatgruppen et av landets ledende private helseforetak for pasienter over hele landet.

Volvat har 22 sentre plassert i Oslo, Drammen, Fredrikstad, Moss, Hamar, Lillehammer, Bergen, Stavanger, Grenland, Trondheim og Tromsø. Sentrene har et bredt tilbud av medisinske tjenester som strekker seg fra helsefremmende og forebyggende arbeid til behandling og rehabilitering. Volvat har sykehusgodkjenning i Oslo, Fredrikstad, Bergen, Trondheim og Tromsø.

Volvat eies av Ramsay Health, som også driver store sykehus og medisinske sentre i Sverige, Danmark, Frankrike, Storbritannia, Italia, Malaysia, Singapore, Indonesia og Australia.

Volvats kvalitetsstrategi bygger på gruppens visjon «Å forbedre helsen – hver dag» som utgjør fundamentet i selskapet, forankret i moderne medisin og moderne ledelse. Volvat er kompromissløse når det gjelder pasientsikkerhet, kvalitet i leveransen og kontinuerlig forbedring av alle tjenester. Derfor er alle kliniske avdelinger ISO-sertifisert etter kvalitetsstandarden 9001:2015 og miljøstandarden 14001:2015.

Volvats administrerende direktør er Per Helge Fagermoen.

Volvats administrerende direktør er Per Helge Fagermoen.