Vipps mobil erstatter telefonnummer med Emojinummer

Som en del av sin nye mobilsatsning gir Vipps mobil, som første norske mobiloperatør, deg nå muligheten til å bytte ut ditt gamle telefonnummer med et unikt og personlig emojinummer!

- Ideen om å gjøre noe med det tradisjonelle, tallbaserte telefonnummeret var noe vi festet oss ved tidlig i arbeidet med hvordan Vipps kunne fornye, forenkle og bringe litt mer humør inn i en litt selvhøytidelig kategori. Da det viste seg at emojinummer var en reell mulighet, satte vi alle kluter til, sier Tonje Foss Kløve, produktsjef for Vipps mobil.

- Vi vet at unge mennesker i større og større grad utrykker seg visuelt gjennom alt fra, ja, emojier til Tik Tok-videoer og GIF-er, og derfor føltes emojinummer egentlig som et helt naturlig neste steg. Med emojinummer kan kundene våre lage noe som er helt unikt og personlig. Det synes vi er fint, legger Foss Kløve til.

Slik fungerer det:1. Gå inn på Vipps-emojinr.no
1. Fyll inn de åtte emojiene du ønsker i emojinummeret ditt
2. Sjekk tilgjengeligheten til emojinummeret
3. Er emojinummeret ledig kan du reservere det.
4. Vipps så ble «90121995» til «regnbue-tacoskjell-palme-muskelarm-fersken-snøkrystall--telt-delfin»

Over 3,8 millioner nordmenn har nå lastet ned Vipps.