Varog Kervarec går fra Apeland til Huawei

Den tidligere redaktøren bytter ut kommunikasjonsbyrå med teknologikjempe.

Kervarec har lang erfaring innen journalistikk og teknologi, og har blant annet jobbet i Inside Telecom, Tek.no og Telepress. Han har også erfaring fra Netcom. I Huawei går han inn i rollen som direktør for kommunikasjon og myndighetskontakt for Norge.

– Huawei er et selskap jeg har fulgt i mange år, både som journalist og teknologientusiast. Det er motiverende å jobbe for et selskap som er så forpliktet til å utvikle ny teknologi for å løse små og store problemer. Huawei putter over 50 prosent av inntektene tilbake i forskning og utvikling, sier Kervarec entusiastisk.

Kervarec har siden 2020 vært rådgiver i Apeland. Han foreller han egentlig ikke hadde noen planer om å bytte jobb.

– Jeg har stortrives i Apeland, men når muligheten kom, kunne jeg ikke si nei. Det var rett og slett en altfor spennende utfordring, sier Kervarec.

­– Vi har hatt han i kikkerten lenge
Huawei er fornøyd med sin nye signering. Daglig leder i Huawei Norge, He Yifeng, forteller at Kervarec har vært en kandidat de lenge har vurdert.

­– Vi har hatt Varog i kikkerten lenge, og er veldig glade for å ha han med på laget. Varog har god kjennskap og kunnskap om teknologi og kommunikasjon. Det er en perfekt match for oss, sier Yifeng.

Kervarec begynner i Huawei 1. juli.