Varog Kervarec går fra Apeland til Huawei

Den tidligere redaktøren bytter ut kommunikasjonsbyrå med teknologikjempe.

Kervarec har lang erfaring innen journalistikk og teknologi, og har blant annet jobbet i Inside Telecom, Tek.no og Telepress. Han har også erfaring fra Netcom. I Huawei går han inn i rollen som direktør for kommunikasjon og myndighetskontakt for Norge.

– Huawei er et selskap jeg har fulgt i mange år, både som journalist og teknologientusiast. Det er motiverende å jobbe for et selskap som er så forpliktet til å utvikle ny teknologi for å løse små og store problemer. Huawei putter over 50 prosent av inntektene tilbake i forskning og utvikling, sier Kervarec entusiastisk.

Kervarec har siden 2020 vært rådgiver i Apeland. Han foreller han egentlig ikke hadde noen planer om å bytte jobb.

– Jeg har stortrives i Apeland, men når muligheten kom, kunne jeg ikke si nei. Det var rett og slett en altfor spennende utfordring, sier Kervarec.

­– Vi har hatt han i kikkerten lenge
Huawei er fornøyd med sin nye signering. Daglig leder i Huawei Norge, He Yifeng, forteller at Kervarec har vært en kandidat de lenge har vurdert.

­– Vi har hatt Varog i kikkerten lenge, og er veldig glade for å ha han med på laget. Varog har god kjennskap og kunnskap om teknologi og kommunikasjon. Det er en perfekt match for oss, sier Yifeng.

Kervarec begynner i Huawei 1. juli.

La smartklokken hjelpe med å få kontroll på helsen1.6.2022 09:11:47 CEST | Pressemelding

En smart sportsklokke er et utmerket verktøy for deg som vil vite mer om helsen din ettersom den gir deg informasjon om alt fra puls og hvile til posisjon og hastighet. Alt dette er med på å oppmuntre til en sunnere livsstil – slik at du kan bli ditt beste jeg. Med andre ord kan smarte sportsklokker og appene som er tilgjengelige hjelpe deg med å bygge din personlige helsedatabase: et digitalt bilde av hvordan du trener, hviler, restituerer og føler deg. Huawei har avanserte målemetoder og apper, og ved hjelp av disse verktøyene kan brukere lage vitenskapsbaserte opplæringsplaner.