Mat-NorgeMat-Norge

Tyveri og svinn i selvbetjeningskasser, friksjonsfri revisjon av handel uten å måtte involvere kunden!

Bilde f.v: Stina Kristin Robberstad-Danielsen (Kreativ leder), Puspa Gurung (Teamleder for frontendutvikling i Mat-Norge) og Hans Olav Bakås (CEO Mat-Norge)

RMA-Butikkstyring er også mye mer

I dag er høyteknologiske butikker mest kjent for delvis selvbetjente butikker. Kunden får bestandig hjelp av mennesker når det trengs, enten fysisk i butikk, eller fjernbetjent gjennom RMA-Butikkstyring, som gjør at ansatte ser og snakker med kunde fra hvor som helst i tillegg til å kunne styre både kasser og andre funksjoner i butikken.

Friksjonsfrie-kundereiser står sentralt i all vår utvikling, hvor vi effektiviserer drift og handleopplevelser på en rekke områder bl.a fjernbetjent kontroll av salg og utlevering av aldersbestemte varer, som gjør at butikken har bedre kontroll enn i en tradisjonell butikk.

Tyveri og svinn

Det som kanskje ikke er like kjent er friksjonsfri revisjon av handel. I en tradisjonell butikk med selvbetjeningskasse så er det i dag slik at kunder som blir valgt ut i stikkontroll må pakke ut av posen og vise alt innholdet. Med RMA-Butikkstyring så kan handelen kontrolleres uten å involvere kunden. I tillegg til at man kan kjøre målrettede kontroller på ulike hold.

Løsningen gir også en helt ny dimensjon når det gjelder innsikt, kontroll, stopp av handel, og dokumentasjon rundt bevisst og ubevisst svinn/tyveri.

Retail Multi Automation – It's about freedom

På kort tid har RMA-Butikkstyring fått en solid posisjon når det gjelder fremtidens butikk. Vi leverer nå en teknologi til markedet som virkelig gjør en forskjell for kunder, ansatte og eiere, både i by og land.

Tilbakemeldingene vi får fra ansatte, kunder, butikker og eiere er at teknologien Retail Multi Automation (forkortet RMA) gir de en frihet og kontroll som lenge har vært etterspurt.

Fakta om Mat-Norge
Norsk teknologiselskap stiftet i 2018, som i dag er markedsleder på automatisering og digitalisering av friksjonsfrie kundereiser og handel for dagligvarebransjen. Teknologien som er utviklet for formålet heter Retail Multi Automation, også kjent under navnet RMA-Butikkstyring.

Teknologien har mange bruksområder og står sentralt i arbeidet med å revitalisere dagligvarebransjen både når det gjelder gode og kostnadseffektive kundereiser, og effektivt drift.

Teknologien er kostnadseffektiv og brukes i små og store butikker i by og land over hele Norge. MatNorges autonome butikker har på kort tid gjort Norge ledende innen digitalisering av dagligvarehandel i Europa.

30 høyteknologiske dagligvarebutikker i Norge på rekordtid!5.4.2022 10:43:14 CEST | Pressemelding

Stolt ordfører klippet båndet ved åpning av den høyteknologiske Nærbutikken Øygardsgrend!25.10.2021 15:07:13 CEST | Pressemelding

Ordfører i Nore og Uvdal Jan Gaute Bjerke, kjededirektør Kjetil Flåterud fra Kjøpmannshuset i NorgesGruppen og Hallvard Christenson fra Merkur-Programmet, som er en del av Kommunal- og moderniseringsdepartementet, holdt alle engasjerende taler om innovasjon og utvikling i forbindelse med offisiell åpning og overgang til høyteknologisk butikk, torsdag 21.oktober. Nore og Uvdal kommune var alt på 1900-tallet et sted for innovasjon og utvikling, og med satsningen i Nærbutikken Øygardsgrend markerer nok en gang kommunen seg på kartet når det gjelder innovasjon og teknologisk utvikling. Nærbutikken Øygardsgrend har vært en familiedrevet butikk i mange år, hvor Jorunn Andersen sammen med sine folk har investert og utviklet butikken over flere perioder. For noen år siden ble det blant annet bygd et flott og majestetisk bygg som rommer butikk, kafé og restaurant, hvor siste utviklingen er høyteknologisk butikk. Dette gjør at området befester sin posisjon som en «opplevelse destinasjon». Merkev