TVNorge braut reglar om sponsing
Saka gjaldt utforming av sponsoridentifisering for møbelforhandlaren Trademax i tilknyting til serien «Helt perfekt» på TVNorge
Kontrollen Medietilsynet gjennomførte, avdekte at tv-kanalen braut regelverket om sponsing av program etter kringkastingslova § 3-4 ved å bruke slagord og element frå sponsoren sine reklamekampanjar i sponseplakaten. – Slike element bidrar til at sponsoridentifiseringa kan stå fram som ein reklameplakat, noko som ikkje er formålet, seier Sekkelsten.
Reglane for sponsing av program i kringkastingslova set rammer for korleis ein sponsor kan identifiserast, og kva typar program som ikkje kan sponsast. Formålet med å identifisere sponsoren, er å gjere sjåarane merksame på at eksterne aktørar har bidratt økonomisk til å produsere eller sende programmet.
Medietilsynet gir Discovery ei åtvaring
Sponsoridentifisering er altså noko anna enn reklame, og det er derfor avgrensa kor mykje sponsoren kan profilere seg og verksemda si gjennom identifiseringa. Opplysninga om at programmet er sponsa, skal gjere det mogleg for sjåarane å vere ekstra årvakne med tanke på det redaksjonelle innhaldet i programmet.
Medietilsynet kan påleggje sanksjonar i form av åtvaring eller gebyr dersom regelverket blir brote.
– Sidan Discovery erkjende at det hadde skjedd ein feil og dei raskt fjerna sponseplakaten på eige initiativ, nøyer vi oss med å gi kringkastaren ein sanksjon i form av åtvaring i dette tilfellet, seier Sekkelsten.
Dette er sponsing
Som sponsing reknar vi kvart eit bidrag til produksjon eller sending av program frå ein fysisk eller juridisk person som sjølv ikkje tilbyr programmet eller er engasjert i produksjonen.
Formålet med bidraget må vere marknadsføring. Ein kan gi bidraget til den som produserer programmet, eller til den som tilbyr eller sender programmet. Aktørane har ansvaret for at regelverket blir følgt, også i dei tilfella der andre har fått bidraget, for eksempel produksjonsselskapet.
Eit bidrag kan omfatte både betaling og indirekte bidrag. Indirekte bidrag kan for eksempel vere at kringkastaren får ei vare eller teneste gratis eller til ein pris som er lågare enn marknadsprisen. Dette kan vere leveransar av utstyr, rekvisita, lokale til disposisjon eller senderettar.
Les meir om kva sponsing er, og kva som er tillatt for kringkastarane her
Nøkkelord
Kontakter
Nina Bjerkekommunikasjonsrådgiver og pressekontakt
Tel:+47 419 34 154nina.bjerke@medietilsynet.noBilder
Om Medietilsynet
Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder om barn og unges bruk av digitale medier, setter aldersgrenser for kinofilm, forvalter støtteordninger, behandler søknader om og fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kulturdepartementet.
Følg pressemeldinger fra Medietilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Medietilsynet
Færre brudd på reklamereglene hos norske tv-kanaler16.4.2024 06:50:00 CEST | Pressemelding
Norske tv-kanaler er blitt flinkere til å følge reklameregler. Det viser Medietilsynets store vårkontroll med TV 2, NRK, TVNorge og VGTV.
16 nye aviser søker om produksjonstilskudd15.4.2024 06:50:00 CEST | Pressemelding
174 aviser har i år søkt om produksjonstilskudd til nyhets- og aktualitetsmedier. Blant de nye søkerne er det både lokalaviser og aviser med hele landet som nedslagsfelt.
Filmdistributør får åtvaring frå Medietilsynet for feil aldersgrense12.4.2024 11:13:15 CEST | Pressemelding
Medietilsynet meiner at kinofilmen «Døde menn går på ski» hadde for låg aldersgrense og gir distributøren ei åtvaring. Grensa er no endra frå 12 til 15 år.
Medietilsynet: Nødvendig med en strategi mot desinformasjon8.4.2024 13:14:18 CEST | Pressemelding
Kunstig skapt innhold, økt politisk konflikt og rask spredning av desinformasjon i sosiale medier aktualiserer behovet for en strategi mot desinformasjon, mener direktør Mari Velsand i Medietilsynet. I helgen varslet regjeringen at det skal utvikles en slik strategi.
Forbod mot reklame i radio og tv i påska21.3.2024 06:50:00 CET | Pressemelding
Radio- og tv-kanalane har ikkje lov til å sende vanleg reklame langfredag og 1. påskedag. Mange av kringkastarane vel å gi bort reklameplassen til ideelle organisasjonar denne dagen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom