Trådløs lydlykke fra Huawei

Huawei kunne i dag annonsere deres nyeste flaggskipprodukt innen lyd: FreeBuds Pro 2. Øreproppene tilbyr en sterkere autentisk lydopplevelse, imponerende batterilevetid og industriledende aktiv støyreduksjon, samtidig som de sitter som et skudd i ørene.

Oslo, Norge, 08.08.2022: Huawei, et ledende globalt teknologiselskap og selskapet bak verdens tredje største økosystem for smart forbrukerelektronikk, kunne i dag avsløre nye HUAWEI FreeBuds Pro 2. Øreproppene kommer i et moderne, nett design og rommer det beste av trådløs teknologi.

Den teknologiske innovasjonen har flyttet forbrukere raskt fra ørepropper med ledning til de trådløse variantene vi kjenner godt til i dag. Utviklingen av Bluetooth-teknologi har møtt brukerens behov med både enklere og mer intelligente lydprodukter som benyttes til alt fra telefonsamtaler til musikk og underholdning. FreeBuds Pro 2 er intet unntak. De nye øreproppene tar den trådløse teknologien enda et steg videre, med flere oppgraderte kvaliteter sammenliknet med forgjengeren.

Unik lydytelse med oppgradert teknologi

FreeBuds Pro 2 har en helt ny akustisk arkitektur. De nye proppene kan smykke seg med flere funksjoner for utmerket lydytelse som for første gang er sett i liknende produkter på markedet.

• Lydsystemet koordinerer intelligent to drivere – en dynamisk driver og et plandiafragma – som fungerer i perfekt samspill med hverandre (Hi-Res Dual Sound System). Krysningen mellom øreproppenes to driverenheter samkjører med bass- og diskanttoner.
  • Proppene er utstyrt med en quad-magnet dynamisk driver for middels og lavere frekvenser for å levere kraftigere bass.
  • Øreproppene leverer frekvenser fra 14Hz til 48kHz (1)

Proppene er også utstyrt med Triple Adaptive EQ-teknologi, som betyr at FreeBuds Pro 2 automatisk kan justere lyden i henhold til øregangens struktur, bærestilling og volumnivå. Huawei har brukt innovervendte mikrofoner for å tilpasse lyden til hvordan proppene sitter i ørene dine.

• Sammen med LDAC™ høyoppløselig lydkodek-protokoll, er lydopplevelsen ytterligere optimalisert for brukere for en lytteropplevelse med ultrahøy definisjon.
  • FreeBuds Pro 2 er sertifisert med HWA og Hi-Res Wireless Dual HD Audio Certification, som gir den beste lydopplevelsen uavhengig av hvor og hvilket volum du spiller musikken på.
  • De nye øreproppene er utviklet i samarbeid med lydprodusenten Devialet.

Avansert teknologi og innovasjon muliggjør ledende funksjoner for støyreduksjon

Å kunne eliminere støy for en bedre lytteropplevelse kommer godt med i en travel hverdag, på reise eller når du ønsker å finne roen med favorittmusikken eller en god serie. Sammenliknet med forgjengeren FreeBuds 4 har den nye utgaven flere forbedringer å vise til:

• Triple Mic ANC-systemet øker den gjennomsnittlige ANC-dybden med bransjeledende 15 % sammenlignet med forgjengeren (2).
  • Intelligent Dynamic ANC 2.0 identifiserer nøyaktig det eksterne lydfeltmiljøet og velger den beste støyreduksjonsmodusen som eliminerer støy, selv på flyreiser (3).

FreeBuds Pro 2 kommer også med en helt ny teknologi for støykansellering ved anrop. Teknologien er basert på et system med fire mikrofoner kombinert med en deep neural network (DNN) støykanselleringsalgoritme. Dette betyr at øreproppene nøyaktig kan fange opp menneskelige stemmer samtidig som de forbedrer støyreduksjonen (4). Huawei har også tatt i bruk algoritmer for vindstøy og leverer god samtalekvalitet selv i sterk vind.

Store brukeropplevelser i en liten eske

Huawei FreeBuds Pro 2 er små, men kraftfulle. Likevel kan de tilby imponerende batterilevetid som gjør at brukeren slipper å bekymre seg for å gå tom og må lade.

• Med aktiv støyreduksjon varer øreproppene i opptil fire timer med konstant avspilling, og 18 timer med ladeetuiet.
  • Uten ANC kan du nyte opptil 6,5 timer lytting og totalt 30 timer med ladeetuiet (5).

Øreproppene tilbyr også sømløs tilkobling med to enheter for automatisk samtalebytte. Den doble tilkoblingsfunksjonen fungerer med Huawei-enheter i alle scenarier, inkludert smarttelefon, nettbrett, PC og klokke, så vel som med smartsystemer for Android, iOS og Windows.

Pris og tilgjengelighet
HUAWEI FreeBuds Pro 2 vil være tilgjengelig fra 08.08.2022 fra kroner 1,990.  Øreproppene kommer i tre farger: Silver Frost, Ceramic White og Silver Blue.

Notater

(1) Frekvensområdedataene kommer fra Huawei Lab. Bluetooth-tilkoblingen krever LDAC™ HD-koding og dekoding, og overføringshastigheten må være over 960 kbps.

(2) HUAWEI FreeBuds Pro 2 øker den gjennomsnittlige ANC-dybden med 15 sammenlignet med HUAWEI FreeBuds Pro. Data kommer fra Huawei-laboratorier.

(3) Flystøykansellering støttes kun på Huawei-telefoner som kjører EMUI 12 eller nyere, med Audio Accessory Manager oppdatert til versjon 12.0.0.140 og nyere. Etter å ha satt den tilkoblede smarttelefonen til flymodus, vil headsettet automatisk oppdage kabinstøy med Intelligent Dynamic ANC 2.0.

(4) Denne funksjonen reduserer omgivelsesstøyen og gir krystallklar lyd til den andre parten under samtaler. Den faktiske ringeopplevelsen kan variere avhengig av bruksvaner, miljøfaktorer og individuelle app-avvik.

Om Huawei Consumer Business Group

Huawei er en global leverandør av løsninger innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT). Gjennom vårt engasjement og fokus på kundesentrisk innovasjon og våre solide partnerskap, har vi etablert ende-til-ende-fordeler innen telekommunikasjonsnettverk, bedriftsløsninger, mobile enheter og cloud computing. Huaweis 188 000 ansatte er drevet av å skape maksimal verdi for teleoperatører, bedrifter og forbrukere gjennom å levere konkurransedyktige løsninger og tjenester. Våre innovative produkter, løsninger og tjenester brukes i flere enn 170 land, og betjener over en tredjedel av verdens befolkning. Huawei ble opprettet i 1987, og er et privat selskap heleid av de ansatte.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com/no