To nye treningskompanjonger fra Huawei

Oslo, Norge, 19. mai 2021. Huawei, et ledende globalt teknologiselskap og selskapet bak verdens tredje største økosystem for smart forbrukerelektronikk, lanserer de to nye treningsklokkene WATCH FIT Elegant Edition og Band 6. De kommer i et eksklusivt design og med den samme, lange batteritiden som Huawei er kjent for. Nykommerne vil være tilgjengelig på det norske markedet i dag.

HUAWEI Band 6 treningsarmbånd med FullView Display og 2-ukers batteritid

Vi forventer stadig mer fra våre treningskompanjonger. Den nye aktivitetsmåleren Band 6 fra Huawei gjenspeiler dette i form av design og batteritid, samt i måling av helseparametere og sportsaktiviteter. Band 6 er Huaweis første treningsarmbånd med en 1,47-tommers AMOLED FullView-skjerm: med et skjerm-til-kropp-forhold på 64 prosent betyr det at du vil se mer informasjon på skjermen og at klokken samtidig ser stilig ut på armen din. Band 6 har den samme to-ukers batteritiden som du kjenner fra treningsklokkefamilien fra Huawei.

HUAWEI Band 6 er vanntett ned til 50m (5 ATM). Treningsarmbåndet støtter 96 treningsprogrammer, blant annet løping, gange, sykling, svømming, elliptisk maskin og romaskin, mm. Smarte sensorer (akselerometer, gyroskop og optisk pulssensor) overvåker brukerens hjertefrekvens, pulssone, forbrenning av kalorier, treningsøkter og andre treningsdata.

HUAWEI Band 6 tilbyr også en mer praktisk måte å kontrollere telefonen din på. Se innkommende samtaler og meldinger, få væroppdateringer, kontroller musikken din og å ta bilder gjennom telefonens kamera, rett fra ditt eget håndledd (gjelder ikke iOS).

Ledende innen design og batterilevetid

HUAWEI Band 6 leveres med en 1,47-tommers AMOLED FullView-skjerm med en oppløsning på 194x368px og 282PPI. Sammenlignet med forgjengeren er skjermen 148 prosent større. Det fargerike skjermdisplayet gir brukerne større informasjonsklarhet og viser trenings- og helsedata i et mer brukervennlig design.

Med sine 18 gram merker du knapt at du har på deg HUAWEI Band 6. Treningsarmbåndet tilbyr kontinuerlig pulsmåling og søvnovervåking med en 14-dagers batterilevetid for uavbrutt bruk. På toppen av dette støtter HUAWEI Band 6 hurtiglading via en magnetlader. Fem minutters lading kan gi opptil to dager med vanlig bruk.

HUAWEI Band 6 er tilgjengelig i Graphite Black, Amber Sunrise, Sakura Pink og Forest Green.

Pulsvarsler

Den kraftige HUAWEI TruSeen 4.0 pulsmålingsteknologien gjør det mulig for HUAWEI Band 6 å overvåke brukerens hjertefrekvens. Basert på innovativ pulsovervåkingsteknologi, kan HUAWEI Band 6 varsle brukeren hvis hvilepulsen er for høy eller for lav. Hvis dataene holder seg før høye eller lave i over 10 minutter, når brukeren hviler, vil treningsbåndet informere brukeren om uregelmessighetene.

HUAWEI WATCH FIT Elegant Edition sportsklokke med 10-dagers batteritid

Eksklusive materialer, design og funksjonalitet finner du i den nye elegante versjonen av HUAWEI WATCH FIT-serien. I Norge er den elegante versjonen tilgjengelig i de tidløse fargene Frosty White og Midnight Black. De nye funksjonene for WATCH FIT-serien omfatter blant annet kontinuerlige Sp02 målinger, samt muligheter for å uttrykke din personlige stil på urskiven ved et lite tapp fra smarttelefonen.

HUAWEI WATCH FIT Elegant Edition veier 27 gram og har en urkasse i rustfritt stål. Med en 1,64-tommers AMOLED-berøringsskjerm og 456x280 HD-oppløsning, gir sportsklokken en klar og oversiktlig brukerpplevelse

I likhet med HUAWEI Band 6 kan du kontrollere telefonen din fra håndleddet. Se innkommende samtaler og meldinger, få væroppdateringer, styr musikken din og å ta bilder gjennom telefonens kamera. I tillegg tilbyr HUAWEI WATCH FIT-serien påminnelser fra SMS-meldinger, innkommende anrop, kalenderhendelser og andre sosiale medier-apper (gjelder ikke iOS). Du kan også bruke andre funksjoner som alarm, tidtaker, stoppeklokke og lommelykt.

Smart treningspartner, avanserte beregninger

HUAWEI WATCH FIT-serien kommer med en rekke innovative løsninger og programmer, blant annet:

24-timers pulsmåling: HUAWEI TruSeen 4.0 tilbyr nøyaktig overvåking av pulsen din. Få oversikten i sanntid enten det er på dagen eller når du sover.

Kontinuerlig SpO2-overvåking: Oksygenmetning i blod er en viktig fysiologisk indikator for respirasjonsfunksjon og metabolsk sirkulasjon. HUAWEI WATCH FIT støtter kontinuerlig oksygenovervåking i blodet, og sender automatisk en påminnelse om å justere statusen din når du holder deg sent ute eller overanstrenger hjernekraften

Søvnmonitorering: Basert på hjertefrekvensen og HUAWEIs TruSleep 2.0 søvnsporingsteknologi, er sportsklokken i stand til å registrere søvntilstanden din og analysere søvnkvaliteten din, i tillegg til å gi 200+ vitenskapelige råd for å forbedre søvnkvaliteten.

Måling av stressnivå: HUAWEI TruRelax -teknologien og algoritmer for stressporing kan effektivt overvåke stressnivået ditt for å se om du føler deg anspent.

Interaktive treningsprogrammer

Interaktive og engasjerende treningskurs har alltid vært et unikt trekk i HUAWEI WATCH FIT-serien.

I tillegg til de 96 treningsmodusene som også finnes i HUAWEI Band 6,  er det utviklet 12 enkle treningsøkter for å oppfordre til et aktivt liv, inkludert fettforbrenning og tøyeøvelser for skuldre og nakke. HUAWEI WATCH FIT har også 13 innebygde løpekurs tilpasset alle aktivitetsnivåer.

Under treningsøkten, kan HUAWEI WATCH FIT gi brukeren løpeinstruksjoner og analysere skrittellingen ved hjelp av innebygd GPS og flere sensorer (6-akset IMU-sensor [akselerometer, gyroskop], optisk pulssensor, kapasitiv sensor og ambient light sensor). Huaweis intelligente teknologi gir brukerne veiledning og treningsråd i sanntid for å øke treningseffektiviteten og unngå sjansen for skade.

Disse kursene har ingen restriksjoner på tid eller sted; brukere kan rett og slett starte et kurs hjemme eller på kontoret, og det er like raskt og enkelt å holde seg aktiv med et enkelt treningsprogram som å ta en kopp kaffe.

HUAWEI WATCH FIT-serien oppdager automatisk om du starter på en treningsøkt og vil gjenkjenne treningstypen. Enten du løper eller svømmer, kan sportsklokken måle nøyaktige treningsdata. Når du er ferdig, kan du se mer detaljerte beregninger, profesjonell analyse og vitenskapelig veiledning i HUAWEI Health App-en.

Last ned Health App fra HUAWEI AppGallery nå. Kompatibel med alle operativsystemer og smarttelefoner.

Om Huawei Consumer Business Group

Huawei er en global leverandør av løsninger innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT). Gjennom vårt engasjement og fokus på kundesentrisk innovasjon og våre solide partnerskap, har vi etablert ende-til-ende-fordelerinnen telekommunikasjonsnettverk, bedriftsløsninger, mobile enheter og cloud computing. Huaweis 188 000 ansatte er drevet av å skape maksimal verdi for teleoperatører, bedrifter og forbrukere gjennom å levere konkurransedyktige løsninger og tjenester. Våre innovative produkter, løsninger og tjenester brukes i flere enn 170 land, og betjener over en tredjedel av verdens befolkning. Huawei ble opprettet i 1987, og er et privat selskap heleid av de ansatte.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com/no

Følg oss på:

Facebook: facebook.com/HuaweiDevice