Tilbakekaller Britts brune pinner 220 gram

Goman tilbakekaller Britts brune pinner solgt i Coop sine butikker. Årsaken er at produktet inneholder mandler, mens det på ingredienslisten til produkter kun står «inneholder spor av nøtter».

Britts brune pinner

Ved en feiltagelse har et mindre parti Britts brune pinner fått bakside-etiketten til Berlinerkrans. Dette produktet er kun merket med «inneholder spor av nøtter». Britts brune pinner inneholder imidlertid mandler.

– Allergener skal være tydelig merket i ingredienslisten til produktet. Dessverre har enkelte pakker med Britt brune pinner fått feil etikett og vi tilbakekaller derfor produktet, sier Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef i Coop Norge.

Kunder som har kjøpt produktet og ønsker å returnere det, får selvsagt pengene tilbake.

Feilmerkede produkter er fjernet fra butikk.

Britts brune pinner
Britts brune pinner med etikett for Berlinerkranser

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.