TikTok

TikTok lanserer nye sikkerhetsverktøy

I forbindelse med at TikTok i dag slipper sin rapport rundt tiltak for regeletterlevelse av plattformen, lanserer de en rekke nye verktøy som skal hjelpe brukerne til å selv kunne kontrollere brukeropplevelsen i enda større grad.

I tillegg til å aktivt jobbe for å proaktivt fjerne innhold som bryter med plattformens retningslinjer, tester TikTok også jevnlig nye måter å hjelpe brukerne med å få enda mer kontroll over kommentarene på videoene de publiserer.

I forbindelse med at TikTok i dag la frem sin rapport om tiltak for regeletterlevelse av plattformen, annonserte de også at de har satt i gang tester for å la brukere flagge kommentarer som de anser som upassende eller irrelevante. Denne muligheten for tilbakemelding fra brukere vil være et annet verktøy i TikToks innsats for å sikre at kommentarfeltene kun er et sted for ekte engasjement.

– Vi ønsker at fellesskapet vårt på plattformen skal være basert på respekt, vennlighet og forståelse, og utvikler derfor plattformen vår kontinuerlig for å legge forholdene til rette for det. Våre nye verktøy lar våre brukere i enda større grad enn før kontrollere interaksjonene de ønsker med andre på plattformen, for å sikre at de får en så trygg opplevelse som mulig på egne premisser, sier Liv Sandberg, Nordisk leder i TikTok.

Nye sikkerhetspåminnelser for brukere

For å gjøre det enklere for brukere å finne og bruke sikkerhetsverktøyene som er tilgjengelige på plattformen, tester TikTok nå også å sende ut påminnelser som veileder brukere om hvordan de filtrerer og sletter kommentarer, samt masseblokkere andre brukere. Påminnelser vil bli vist til brukere hvis videoer ser ut til å motta en stor prosentandel av negative kommentarer.

I fremtiden vil TikTok evaluere disse testene for å avgjøre om funksjonene bør rulles ut bredt til alle brukere. Blant sikkerhetsfunksjonene som allerede er tilgjengelige for alle brukere, er en rekke filteralternativer for kommentarer. Brukere kan filtrere og redigere kommentarer manuelt eller automatisk filtrere kommentarer basert på et antall valgte ord. Brukere kan også velge hvem som skal kunne kommentere videoene deres – «alle», «venner» eller «ingen». Brukere under seksten år kan ikke velge "alle" som innstilling, men bare "venner" eller "ingen".

Den nye rapporten viser forbedringer

TikToks nye rapport om tiltak for overholdelse av regler i fjerde kvartal 2021 inneholder mer statistikk og fakta enn tidligere rapporter, inkludert hvilke forbedringer plattformen har gjort i sine systemer for å oppdage, flagge og fjerne voldelig innhold. Mellom 1. og 4. kvartal 2021 økte andelen videoer som TikTok slettet før de fikk én enkelt visning, for eksempel økte andelen videoer med støtende innhold som ble fjernet før de fikk én enkelt visning, med 14,7 prosent og andelen videoer med hatefullt innhold økte med 10,9 prosent.

Les hele rapporten her.

Om TikTok

TikTok er den ledende destinasjonen for korte mobilvideoer. Vår misjon er å inspirere til kreativitet og skape glede.  TikTok har globale kontor inkludert Los Angeles, New York, London, Paris, Berlin, Polen, Israel, Dubai, Singapore, Jakarta, Seoul, og Tokyo. https://www.tiktok.com/

Følg pressemeldinger fra TikTok

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TikTok på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TikTok

TikTok leverer på sin europeiske strategi for datastyring7.4.2022 00:01:00 CEST | Pressemelding

I fjor skisserte TikTok sin tilnærming til datastyring i Europa, basert på noen hovedprinsipper: Lokal lagring av europeiske TikToks brukerdata, begrensing av dataflyt utenfor regionen, og en streng begrensing av antall ansatte som har tilgang til data til kun de som trenger det for å gjøre jobben sin. Nå går de inn i den neste fasen av datastyringsstrategien, som er en del av selskapets vekst i Europa.

TikTok lanserer ny verktøypakke for å bidra til næringsvekst i Norge23.11.2021 09:00:00 CET | Pressemelding

Det er langt mer enn bare dansevideoer på TikTok. Appen er også en arena for kunnskapsdeling og et nettsamfunn hvor små og store bedrifter når ut til flere hundretalls millioner brukere. I dag lanserte TikTok en vertkøykasse med nye funksjoner for Norges næringer. Ambisjonen er å bidra til at norske bedrifter blir gode historiefortellere og når ut til TikTok-samfunnet. De nye bedriftsverktøyene som lanseres er TikTok for Business, TikTok Ads Manager og TikToks partnerskap med Shopify. I tillegg lanseres en Juleguide som forbereder bedrifter på julesesongen. Disse nye funksjonene er en del av TikToks uttalte forpliktelse om å investere i Norden.