TikTok

TikTok blir ‘Offisiell Underholdningspartner’ for Eurovision Song Contest 2022

Del

Den europeiske kringkastingsunion, arrangøren av Eurovision Song Contest, har annonsert sitt valg av TikTok som sin “offisielle underholdningspartner” for den 66 utgaven av konkurransen. Arrangert i den italienske byen Torino i mai, med ‘The Sound of Beauty’ som tema, vil TikTok sitt samfunn med en milliard brukere for første gang være i hjertet av begivenheten.

Som en underholdningspartner vil TikTok feire musikken, artistene, landene og kulturarven til arrangementet, og samtidig bringe Eurovision-magien til sitt globale og musikkelskende publikum. Daglige høydepunkter, "behind-the-scenes"-innhold, spesiallagde spillelister og mer vil bringe TikTok sitt publikum og skapere inn i kjernen av det som gjør Eurovision til det mest sette, elskede og feirede musikkarrangementet i verden.

Forkjærligheten for Eurovision er allerede høy på TikTok. Videoer med hashtaggen #Eurovision har frem til nå 3.8 milliarder visninger på plattformen, med 1.4 milliarder visninger av videoer med #Eurovision2021 hashtaggen alene. Eurovision-deltakere brukte også TikTok aktivt for å nå sine fans og vise konkurransen fra innsiden i fjor. Og i år - gjennom partnerskapet - vil fansen komme enda tettere på artistene under reisene deres, fra de første øvelsene og helt frem til finalen.

TikTok-samfunnet vil få muligheten til å få et unikt innblikk i konkurransen på flere måter. Blant annet gjennom direktesending av semifinalene og finalen gjennom @Eurovision-kontoen, i et nytt vertikalt format som kombinerer både den offisielle sendingen og backstage-sending samtidig.

En content hub i TikTok-appen vil også feire og promotere alt innenfor Eurovision, mens liveshowene nærmer seg 10, 12 og 14 mai. Spesiallagde musikkspillelister med artistene vil ligge på TikTok's sound pages så brukere kan bringe konkurransens musikk til live gjennom å skape og dele egne videoer.

@Eurovision-kontoen til TikTok vil også promotere eksklusivt innhold hver dag mens konkurransen tar over Turin, inkludert daglige høydepunkter, "behind-the-scenes"-innhold og backstage-opptak fra deltakernes første øvelser. Dedikerte nasjonale program for TikTok-fans vil bli avduket i ukene som kommer. 

Rich Waterworth, daglig leder i TikTok EU, sa:

"Vi er begeistret for å kunne bringe Eurovision-magien og -musikken til vårt samfunn i år. TikTok er hjemmet for underholdning og kreativitet, og jeg vet at våre skapere og brukere over hele Europa og utover vil omfavne denne elskede feiringen av musikk og kultur. Vi vil gi fansen eksklusivt innhold, ta de med bak sceneteppet og plassere de i kjernen av showet. Vi gleder oss til å se hvordan samfunnet vårt vil bli inspirert av Eurovision i år!"

Martin Österdahl, konkurransesjef for Eurovision Song Contest for den europeiske kringkastingsunion, sa:

“Vi er galde for å gjøre TikTok til vår offisielle underholdningspartner for Eurovision Song Contest i 2022, som vi jobber tett med for å lage enda mer eksklusivt og engasjerende innhold. TikTok-fellesskapet omfavnet virkelig Eurovision Song Contest i fjor, og vi ser nå frem til å gi dem enestående tilgang til verdens største direktesendte musikkbegivenhet og inspirere en helt ny generasjon av fans.” 

Hashtaggen #Eurovision2022 er nå tilgjengelig for TikTok- og Eurovision-fans rundt kloden for å dele deres kreativitet og feire gleden av verdens største og mest elskede sangkonkurranse.

For å bli en del av magien til Eurovision følg @Eurovision. Nedtellingen til Turin begynner på TikTok.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Om TikTok

For mer informasjon vennligst kontakt

TikTok

pr@tiktok.com

Eurovision Song Contest

press@eurovision.tv

 

Om TikTok

TikTok er den ledende destinasjonen for short-form mobil video. Vårt mål er å inspirere til kreativitet og bringe glede.

TikTok har globale kontorer inkludert i Los Angeles, New York, London, Paris, Berlin, Dubai, Singapore, Jakarta, Seoul, og Tokyo.

Om Eurovision

Eurovision Song Contest er verdens største direktesendt musikkarrangement, organisert årlig siden 1956 av den europeiske kringkastingsunion (EBU), en sammenslutning som omfatter 113 kringkastingsorganisasjoner i 56 land i Europa, Midtøsten, og Afrika.

Deltakende kringkastere velger hver sin sang og artist som skal representere sin nasjon. Konkurransen i 2021 nådde over 180 millioner seere i over 40 markeder og millioner flere online.

Følg pressemeldinger fra TikTok

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TikTok på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TikTok

TikTok leverer på sin europeiske strategi for datastyring7.4.2022 00:01:00 CEST | Pressemelding

I fjor skisserte TikTok sin tilnærming til datastyring i Europa, basert på noen hovedprinsipper: Lokal lagring av europeiske TikToks brukerdata, begrensing av dataflyt utenfor regionen, og en streng begrensing av antall ansatte som har tilgang til data til kun de som trenger det for å gjøre jobben sin. Nå går de inn i den neste fasen av datastyringsstrategien, som er en del av selskapets vekst i Europa.

TikTok lanserer ny verktøypakke for å bidra til næringsvekst i Norge23.11.2021 09:00:00 CET | Pressemelding

Det er langt mer enn bare dansevideoer på TikTok. Appen er også en arena for kunnskapsdeling og et nettsamfunn hvor små og store bedrifter når ut til flere hundretalls millioner brukere. I dag lanserte TikTok en vertkøykasse med nye funksjoner for Norges næringer. Ambisjonen er å bidra til at norske bedrifter blir gode historiefortellere og når ut til TikTok-samfunnet. De nye bedriftsverktøyene som lanseres er TikTok for Business, TikTok Ads Manager og TikToks partnerskap med Shopify. I tillegg lanseres en Juleguide som forbereder bedrifter på julesesongen. Disse nye funksjonene er en del av TikToks uttalte forpliktelse om å investere i Norden.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom