TikTok blir ‘Offisiell Underholdningspartner’ for Eurovision Song Contest 2022
Som en underholdningspartner vil TikTok feire musikken, artistene, landene og kulturarven til arrangementet, og samtidig bringe Eurovision-magien til sitt globale og musikkelskende publikum. Daglige høydepunkter, "behind-the-scenes"-innhold, spesiallagde spillelister og mer vil bringe TikTok sitt publikum og skapere inn i kjernen av det som gjør Eurovision til det mest sette, elskede og feirede musikkarrangementet i verden.
Forkjærligheten for Eurovision er allerede høy på TikTok. Videoer med hashtaggen #Eurovision har frem til nå 3.8 milliarder visninger på plattformen, med 1.4 milliarder visninger av videoer med #Eurovision2021 hashtaggen alene. Eurovision-deltakere brukte også TikTok aktivt for å nå sine fans og vise konkurransen fra innsiden i fjor. Og i år - gjennom partnerskapet - vil fansen komme enda tettere på artistene under reisene deres, fra de første øvelsene og helt frem til finalen.
TikTok-samfunnet vil få muligheten til å få et unikt innblikk i konkurransen på flere måter. Blant annet gjennom direktesending av semifinalene og finalen gjennom @Eurovision-kontoen, i et nytt vertikalt format som kombinerer både den offisielle sendingen og backstage-sending samtidig.
En content hub i TikTok-appen vil også feire og promotere alt innenfor Eurovision, mens liveshowene nærmer seg 10, 12 og 14 mai. Spesiallagde musikkspillelister med artistene vil ligge på TikTok's sound pages så brukere kan bringe konkurransens musikk til live gjennom å skape og dele egne videoer.
@Eurovision-kontoen til TikTok vil også promotere eksklusivt innhold hver dag mens konkurransen tar over Turin, inkludert daglige høydepunkter, "behind-the-scenes"-innhold og backstage-opptak fra deltakernes første øvelser. Dedikerte nasjonale program for TikTok-fans vil bli avduket i ukene som kommer.
Rich Waterworth, daglig leder i TikTok EU, sa:
"Vi er begeistret for å kunne bringe Eurovision-magien og -musikken til vårt samfunn i år. TikTok er hjemmet for underholdning og kreativitet, og jeg vet at våre skapere og brukere over hele Europa og utover vil omfavne denne elskede feiringen av musikk og kultur. Vi vil gi fansen eksklusivt innhold, ta de med bak sceneteppet og plassere de i kjernen av showet. Vi gleder oss til å se hvordan samfunnet vårt vil bli inspirert av Eurovision i år!"
Martin Österdahl, konkurransesjef for Eurovision Song Contest for den europeiske kringkastingsunion, sa:
“Vi er galde for å gjøre TikTok til vår offisielle underholdningspartner for Eurovision Song Contest i 2022, som vi jobber tett med for å lage enda mer eksklusivt og engasjerende innhold. TikTok-fellesskapet omfavnet virkelig Eurovision Song Contest i fjor, og vi ser nå frem til å gi dem enestående tilgang til verdens største direktesendte musikkbegivenhet og inspirere en helt ny generasjon av fans.”
Hashtaggen #Eurovision2022 er nå tilgjengelig for TikTok- og Eurovision-fans rundt kloden for å dele deres kreativitet og feire gleden av verdens største og mest elskede sangkonkurranse.
For å bli en del av magien til Eurovision følg @Eurovision. Nedtellingen til Turin begynner på TikTok.
Nøkkelord
Kontakter
Parisa KhosraviKommunikasjonssjefTiktok Norden
parisa.khosravi@tiktok.comBilder
Om TikTok
For mer informasjon vennligst kontakt
TikTok
pr@tiktok.com
Eurovision Song Contest
press@eurovision.tv
Om TikTok
TikTok er den ledende destinasjonen for short-form mobil video. Vårt mål er å inspirere til kreativitet og bringe glede.
TikTok har globale kontorer inkludert i Los Angeles, New York, London, Paris, Berlin, Dubai, Singapore, Jakarta, Seoul, og Tokyo.
Om Eurovision
Eurovision Song Contest er verdens største direktesendt musikkarrangement, organisert årlig siden 1956 av den europeiske kringkastingsunion (EBU), en sammenslutning som omfatter 113 kringkastingsorganisasjoner i 56 land i Europa, Midtøsten, og Afrika.
Deltakende kringkastere velger hver sin sang og artist som skal representere sin nasjon. Konkurransen i 2021 nådde over 180 millioner seere i over 40 markeder og millioner flere online.
Følg pressemeldinger fra TikTok
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TikTok på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TikTok
Et av verdens største låtskriverteam vil revolusjonere måten man lager ny musikk på, med Astrid S som global ambassadør19.10.2022 11:30:00 CEST | Pressemelding
StemDrop lanseres i samarbeid med et av historiens ypperste låtskriverteam, ledet av Max Martin. TikTok-skapere globalt får utdelt musikk-"stammer" og inviteres til å produsere sine egne versjoner av en helt ny sang skrevet av hitmakerne.
Nye TikTok-funksjoner gir mer frihet til å tilpasse sin egen seeropplevelse13.7.2022 11:00:00 CEST | Pressemelding
TikTok får på plass flere nye funksjoner som skal hjelpe brukerne med å tilpasse sin egen feed. Funksjonene er blant annet inspirert av film- og TV-industrien, og skal beskytte brukere under 18 år mot innhold for voksne.
Mer åpenhet og innsikt i TikTok-rapporter7.7.2022 13:00:00 CEST | Pressemelding
TikTok utvider sin rapportering om hvordan selskapet håndhever fellesskapets retningslinjer, ved å legge til mer statistikk og bryte ned tallene mer detaljert.
Trygg norsk sommer på TikTok med brannvesenet, politiet og Redningsselskapet14.6.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding
Sommeren er høysesong for sosiale sammenkomster og hygge, men med dette kommer også en risiko for ulykker og skader. Nå skal TikTok bruke sin posisjon til å bidra med forebyggende budskap og innhold.
En investering i fellesskapets digitale trivsel9.6.2022 09:00:00 CEST | Pressemelding
TikTok vil oppmuntre alle til å være mer bevisste på å utvikle gode digitale vaner, og lanserer derfor to nye, praktiske verktøy for å gjøre det enklere å ta kontroll over TikTok-opplevelsene.