TikTok blir offisiell sponsor for fotball EM 2022 for kvinner
Den digitale underholdningsplattformen skal gjøre det største europamesterskapet for kvinner noensinne enda mer tilgjengelig og engasjerende for globale og norske fans.

Som global partner for kvinnelig fotball-EM 2022 skal TikTok gjøre mesterskapet mer synlig og tilgjengelig i Norge og for resten av verden. TikTok skal spille på fjorårets suksess som partner for herremesterskapet til å fremme innhold fra årets kvinnemesterskap.
Det har også vært en betraktelig økning i dekning og engasjement for kvinneidrett på TikTok de siste årene, og hastaggen #WomenInSports har nesten fått en milliard visninger. Under mesterskap har TikTokere har blant annet blitt tatt med bak kulissene av det engelske kvinnelandslaget, og Burnley FC Kvinner har sendt alle hjemmekamper via TikTok.
Får eksklusivt innhold
Som global sponsor skal TikTok samarbeide med UEFA for å lansere nye og spennende funksjoner som datagenererte effekter, hashtag-utfordringer og livesendinger for å promotere funksjonene for TikTokere. UEFA gir også TikTok tilgang til et betydelig bibliotek med programmeringsmateriell for å utvikle engasjerende og innovativt innhold.
– Vi gleder oss til å fortsette samarbeide med TikTok, og denne gangen om det største kvinnelige europamesterskapet noensinne. Vi ser frem til å vise sommerens sportsarrangement og noen av de beste kvinnelige fotballspillerne i verden. Spesielt med unikt, kreativt og engasjerende innhold for et voksende fellesskap av lag, fans, kreatører og foreninger. Det er en spennende tid å være fotballfan, sier Guy-Laurent Epstein, Markedsdirektør for UEFA.
Et mer tilgjengelig mesterskap
I forkant av mesterskapet lanserer TikTok en offisiell konto med ambisjoner om å inspirere og underholde millioner av fotballfans med innhold som er aktuelt, opptak fra fotball-arkivet og bak kulissene.
– Etter at vi inngikk partnerskap med UEFA under europamesterskapet i 2020 har vi sett TikTok vokse seg til et hjem for fotballfans. Kreatører, spillere og nasjoner kommer sammen for å dele sin lidenskap for fotball, på en unik måte. Vi gleder oss over å fortsette samarbeidet som den offisielle underholdningsplattformen for årets fotball-EM for kvinner, og ikke minst fortsette innsatsen med å promotere likestilling og inkludering på fotballbanen gjennom TikToks #SwipeOutHate-kampanje. Vi teller ned dagene til vi kan se felleskapet vise støtte til kvinnefotball når vi gjør mesterskapet enda mer tilgjengelig for vårt globale fellesskap, sier Rich Waterworth, Daglig leder for TikTok Europa.
Nøkkelord
Kontakter
Parisa KhosraviKommunikasjonssjefTiktok Norden
parisa.khosravi@tiktok.comBilder
Om TikTok
TikTok er en ledende plattform for korte mobilsnutter, og målet vårt er å inspirere til kreativitet og delt glede. TikTok har kontorer over hele verden, inkludert Los Angeles, New York, London, Paris, Berlin, Dubai, Mumbai, Singapore, Jakarta, Seoul og Tokyo.
Følg pressemeldinger fra TikTok
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TikTok på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TikTok
TikTok lanserer nye sikkerhetsverktøy19.4.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding
I forbindelse med at TikTok i dag slipper sin rapport rundt tiltak for regeletterlevelse av plattformen, lanserer de en rekke nye verktøy som skal hjelpe brukerne til å selv kunne kontrollere brukeropplevelsen i enda større grad.
TikTok blir ‘Offisiell Underholdningspartner’ for Eurovision Song Contest 202214.4.2022 06:00:00 CEST | Pressemelding
Den europeiske kringkastingsunion, arrangøren av Eurovision Song Contest, har annonsert sitt valg av TikTok som sin “offisielle underholdningspartner” for den 66 utgaven av konkurransen. Arrangert i den italienske byen Torino i mai, med ‘The Sound of Beauty’ som tema, vil TikTok sitt samfunn med en milliard brukere for første gang være i hjertet av begivenheten.
TikTok leverer på sin europeiske strategi for datastyring7.4.2022 00:01:00 CEST | Pressemelding
I fjor skisserte TikTok sin tilnærming til datastyring i Europa, basert på noen hovedprinsipper: Lokal lagring av europeiske TikToks brukerdata, begrensing av dataflyt utenfor regionen, og en streng begrensing av antall ansatte som har tilgang til data til kun de som trenger det for å gjøre jobben sin. Nå går de inn i den neste fasen av datastyringsstrategien, som er en del av selskapets vekst i Europa.
TikTok blir offisiell samarbeidspartner med filmfestivalen i Cannes15.3.2022 16:19:30 CET | Pressemelding
TikTok-brukere over hele verden vil få tilgang til eksklusivt innhold fra kulissene og den røde løperen, når den populære videotjenesten parer opp med den anerkjente filmfestivalen i Cannes.
TikTok lanserer ny verktøypakke for å bidra til næringsvekst i Norge23.11.2021 09:00:00 CET | Pressemelding
Det er langt mer enn bare dansevideoer på TikTok. Appen er også en arena for kunnskapsdeling og et nettsamfunn hvor små og store bedrifter når ut til flere hundretalls millioner brukere. I dag lanserte TikTok en vertkøykasse med nye funksjoner for Norges næringer. Ambisjonen er å bidra til at norske bedrifter blir gode historiefortellere og når ut til TikTok-samfunnet. De nye bedriftsverktøyene som lanseres er TikTok for Business, TikTok Ads Manager og TikToks partnerskap med Shopify. I tillegg lanseres en Juleguide som forbereder bedrifter på julesesongen. Disse nye funksjonene er en del av TikToks uttalte forpliktelse om å investere i Norden.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom