TikTok

TikTok blir offisiell samarbeidspartner med filmfestivalen i Cannes

TikTok-brukere over hele verden vil få tilgang til eksklusivt innhold fra kulissene og den røde løperen, når den populære videotjenesten parer opp med den anerkjente filmfestivalen i Cannes.

• Et unikt samarbeid til den historiske filmfestivalen i Cannes
  • Innholdsskapere konkurrerer i tre kortfilmkategorier der de kan vinne store pengepremier

Innovativt samarbeid
Det eksklusive samarbeidet med filmfestivalen i Cannes forsterker TikToks forpliktelse til å skape, både på og utenfor plattformen. TikTok vil gi bred synlighet til den store kulturelle begivenheten filmfestivalen er. Verkene som presenteres og alle talentene som bidrar, vil nå ut til mer enn én milliard brukere over hele verden.

– Filmfestivalen i Cannes er et ikonisk arrangement som har forandret forutsetningene for film globalt, og vi er beæret over å få ønske dem velkommen som offisiell partner. Folk benytter TikTok for å bli unerholdt, for å uttrykke seg selv, og for å oppdage nye ting. Og vi ser virkelig frem til å kunne bidra til nettopp dette sammen med filmfestivalen i Cannes. Vi er veldig entusiastiske for at det norske TikTok-communityet skal få konkurrere med egne kortfilmer, sier Liv Sandberg, VD Global Business Solutions på TikTok Nordics.

Samarbeidet vil også kunne gi folk et nytt syn på filmfestivalen i Cannes. TikTok presenterer et stort mangfold av innhold, på nye, innovative måter. Brukere av appen vil under filmfestivalen få tilgang til eksklusivt innhold fra kulissene og den berømte røde løperen, og spektakulære møter med verdenskjente skuespillere og artister.

– Vi er glade for å samarbeide med TikTok. Dette åpner opp for at vi kan dele festivalens magi med et bredere, og mye mer globalt publikum enn noen gang før. I flere år har filmfestivalen i Cannes rettet seg mot neste generasjon filmskapere og filmelskere ved å tilby dem muligheten til å oppleve festivalen gjennom programmet vårt «3 Days in Cannes». Nå ser vi frem til å dele de mest spennende og inspirerende øyeblikkene fra festivalen gjennom linsen til TikTok-skapere og fellesskapet der. Vi gleder oss over samarbeidet med stor iver og nysgjerrighet, sier Thierry Frémaux, generaldelegat, Festival de Cannes.

Bli med i en storstilt kortfilmkonkurranse
I forkant av festivalen lanserer TikTok #TikTokShortFilm – en global konkurranse for å inspirere kreativitet og støtte nye talenter. Fra 15. mars til 8. april 2022, inviteres video- og innholdsskapere til å dele kortfilmene sine med resten av TikTok-fellesskapet. En jury, bestående av filmfagfolk og TikTok-skapere, vil velge ut tre vinnere for kategoriene «Grand Prix», «Beste manus» og «Beste redigering».

Disse talentene vil bli invitert til filmfestivalen i Cannes, der de vil få se sine egne kreasjoner bli vist 20. mai. Her vil de også motta prisen fra Thierry Fremaux, generaldelegat, Festival de Cannes. Hver vinner vil stikke av med en pengepremie* på 10 000 euro for Grand Prix og 5000 euro for beste manus og beste redigering.

* Liste over deltakende land, inkludert Norge, og vilkårene for #TikTokShortFilm-konkurransen er tilgjengelig i TikTok-appen.

Om TikTok

TikTok er den ledende destinasjonen for korte mobilvideoer. Vår misjon er å inspirere til kreativitet og skape glede.  TikTok har globale kontor inkludert Los Angeles, New York, London, Paris, Berlin, Polen, Israel, Dubai, Singapore, Jakarta, Seoul, og Tokyo. https://www.tiktok.com/

Følg pressemeldinger fra TikTok

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TikTok på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TikTok

TikTok leverer på sin europeiske strategi for datastyring7.4.2022 00:01:00 CEST | Pressemelding

I fjor skisserte TikTok sin tilnærming til datastyring i Europa, basert på noen hovedprinsipper: Lokal lagring av europeiske TikToks brukerdata, begrensing av dataflyt utenfor regionen, og en streng begrensing av antall ansatte som har tilgang til data til kun de som trenger det for å gjøre jobben sin. Nå går de inn i den neste fasen av datastyringsstrategien, som er en del av selskapets vekst i Europa.

TikTok lanserer ny verktøypakke for å bidra til næringsvekst i Norge23.11.2021 09:00:00 CET | Pressemelding

Det er langt mer enn bare dansevideoer på TikTok. Appen er også en arena for kunnskapsdeling og et nettsamfunn hvor små og store bedrifter når ut til flere hundretalls millioner brukere. I dag lanserte TikTok en vertkøykasse med nye funksjoner for Norges næringer. Ambisjonen er å bidra til at norske bedrifter blir gode historiefortellere og når ut til TikTok-samfunnet. De nye bedriftsverktøyene som lanseres er TikTok for Business, TikTok Ads Manager og TikToks partnerskap med Shopify. I tillegg lanseres en Juleguide som forbereder bedrifter på julesesongen. Disse nye funksjonene er en del av TikToks uttalte forpliktelse om å investere i Norden.