Sykle til jobben: Statsråder og byråder åpner aksjonen 19.mai

Kultur- og likestillingsminister Abid Raja, Samferdselsminister Knut Arild Hareide, Byråd for oppvekst og kunnskap Inga Marte Torkildsen og Byråd for kultur, idrett og frivillighet Rina Mariann Hansen åpner Norges største aktivitetskampanje.

Vi ønsker å invitere mediene til en litt anderledes åpning av Sykle til jobben. Vanligvis fyller vi på med publikum og hyggelig arrangement, men i år blir det en mindre åpning, i tråd med smittevernreglene.

Hva skjer?

En gruppe sykler fra Lillestrøm til Oslo. Erfarne syklister tar med mindre erfarne på tur og gir dem tips på veien for å føle seg trygg.

Vi tar imot dem på Rådhusplassen sammen med Kultur- og likestillingsminister Abid Raja, Samferdselsminister Knut Arild Hareide, Byråd for oppvekst og kunnskap Inga Marte Torkildsen og Byråd for kultur, idrett og frivillighet Rina Mariann Hansen.

Er dere interessert i å gjøre noe på Sykle til jobben-aksjonen 19.mai?

Velkommen til å høre talspersonene på den digitale åpningen 8.30, tirsdag 19.mai utenfor Rådhuset. Det vil være muligheter for intervjuer, og å filme syklister på vei til jobb.

Det vil være nødvendig med en varslet ankomst, for å kunne tilrettelegge for tilstrekkelig smittevern.

Ta kontakt for å avtale nærmere:

Emily Robertson 41220896 / emily.robertson@bedriftsidretten.no

Sykle til jobben-aksjonen er Norges eldste og største aktivitetskampanje som samler tusenvis på sykkel og i hverdagsaktivitet hvert år. Dette er en uformell, morsom konkurranse som pirrer konkurranseinstiktet. Man kan vinne fantastiske premier.

Målet er at flere skal bli motivert til å bruke transportetapper til aktivitet, og øke sitt aktivitetsnivå i hverdagen. Kampanjen har effekt på motivasjon og øker treningsmengden til deltakerne.

- 44 000 deltakere i 2019

- Arrangert siden 1973

- Dokumentert effekt på motivasjon og aktivitetsnivå

Følg pressemeldinger fra Norges bedriftsidrettsforbund

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges bedriftsidrettsforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges bedriftsidrettsforbund

Rekorddeltakelse på tidenes første NM i Bedrifts Buldring i Bergen til helgen31.10.2023 11:27:55 CET | Pressemelding

Denne helgen arrangeres tidenes første NM for bedrifter i buldring med hele 363 deltakere. Her møtes både de beste i Norge og bredden som konkurrerer sammen med kolleger. Arrangør er Vestland Bedriftsidrettskrets i samarbeid med Bergen klatresenter Fana. Pressen er invitert fredag 3.11 fra 18:00-20:00 eller lørdag 4.11 fra 12:00-15:00. Finalene og premieutdeling finner sted lørdag kveld fra kl 17:00.