Styreleder i KS til Rogaland

Bjørn Arild Gram rakk knapt å starte som nyvalgt styreleder i KS før Norge stengte ned på grunn av koronapandemien. Nå tar han fatt på en etterlengtet besøksrunde til medlemmene av KS. 15. og 16. september kommer han til kommuner i Rogaland.
Styreleder i KS, Bjørn Arild Gram. Foto: KS

Neste uke besøker Bjørn Arild Gram Stavanger, Bryne, Time, Eigersund og Sandnes kommune.

- Vi har lagt bak oss en helt eksepsjonell periode i norsk etterkrigstid. Flere kommuner har lokale koronautbrudd, mens andre nesten ikke har eller har hatt smittede. Å lytte til hvilken virkelighet ordførerne og politikerne beskriver, er målet mitt med denne turen, sier styrelder i KS, Bjørn Arild Gram.
- For å være en god talsperson for kommunesektoren, er det viktig å ha «den kommunale hverdagen» under huden. Derfor er det viktig å reise rundt i kommune-Norge.

I Rogaland skal styrelederen blant annet møte i Time kommunestyre og møte politisk ledelse i Stavanger. Gram deltar på omvisning i Bryne sentrum og i Sandnes skal Bjørn Arild Gram blant annet besøke ulike boligsosiale tiltak.
Han avslutter todagers-besøket et møte med fylkesordfører Marianne Chesak i
 Rogaland fylkeskommune.