Starbucks åpner på Strandtorget i Lillehammer

På Strandtorget i Lillehammer åpner Starbucks dørene 10. november. Sammen med 10 - 15 ansatte fra lokalmiljøet skal daglig leder, Elise Lien, tilby lillehamringene et verdenskjent konsept.
Elise Lien gleder seg til å åpne på Strandtorget.

Starbucks på Strandtorget blir et kjærkomment tilbud til kaffetørste lillehamringer. Filialen kommer i tillegg til å tilby lunsj, bakervarer og ulike kaffeprodukter.

- Det blir utrolig spennende å åpne Starbucks på Lillehammer. Jeg vet at dette er et tilbud som veldig mange, særlig ungdommer, har ønsket seg til byen. Starbucks skal være et trivelig sted du kan besøke med venner, bruke som lesesal eller som «hjemmekontor», forteller daglig leder Elise Lien.

Ble oppfordret til å søke

Den nyslåtte daglige lederen har jobbet i bransjen siden hun var 14 år, og var svært ønsket av Starbucks til å lede etableringen på Lillehammer.

- Jeg har jobbet 12 år på «Kjøkken og Kaffe» på Strandtorget. Da jeg fikk nyss om at Starbucks skulle åpne i Lillehammer ble jeg anbefalt av Dely, eierne av Starbucks, om å søke direkte, forteller Elise Lien.

Elise begynner allerede 1. september med opplæring på Starbucks Jessheim før hun åpner Starbucks Strandtorget i november.

Skal ansette lokalt

Før åpning skal Elise ansette 10 – 15 heltids- og deltidsmedarbeidere fra lokalmiljøet. Stillingsannonsene blir lagt ut fortløpende.

- Jeg har alltid likt å jobbe i team. Nå gleder jeg meg til å intervjue og ansette mange spennende folk. Du får ikke resultater uten at vi hjelper hverandre, og jeg gleder meg til å bygge et lag som drar i samme retning, avslutte Elise Lien.

Elise Lien gleder seg til å åpne på Strandtorget.