Starbucks

Sommerdrikkene har ankommet Starbucks!

Ingenting roper mer sommer enn de nye dragefrukt drikkene på Starbucks! Sommeren har offisielt ankommet kaffekjeden og i år, som tidligere år, har de en helt ny kolleksjon med kopper og leskende drikker.

Starbucks lanserer hvert år en helt ny sommerkolleksjon med alt fra egne sommerdrikker og spesialbrygget kaffe, til krus og søte kopper. I år er det det Mango Dragonfruit Starbucks Refresha og Dragon Coconut Starbucks Refresha som stjeler showet.

- Dette må bli sommerens it-drikker! Dragefrukt er en mindre kjent frukt her i landet, og det bidrar til å gjøre drikkene både morsomme og unike. Også er det jo utseende på disse da, de er veldig instagramvennlige, smiler Gunhild Bruaset, Jr. Brand Manager i Starbucks Norge.

Drikkene smaker like eksotisk som de høres ut som. Den dype fine rosafargen kommer fra biter av ekte rødt dragefruktkjøtt, helt uten kunstige farger eller søtningsmidler.

- De nye sommerdrikkene er laget med ekte fruktjuice og biter av dragefrukt. Dette gjør de til gode friske drikker i finværet som er meldt fremover. I tillegg til disse kommer to nye Frappuccino. Strawberry Waffle Cone Frappuccino og Chocolatey Waffle Cone Frappuccino står klare til å bli smakt på, fortsetter Bruaset.

For å bidra til en litt grønnere sommer praktiserer også kaffekjeden 5 kr i rabatt om du har med egen gjenbrukbar kopp.

- For oss er det viktig å kunne bidra der vi kan. De gjenbrukbare koppene er med på å redusere engangsavfall, og det er et viktig tiltak i arbeidet med våre bærekraftmål. Vi tilbyr derfor kunder alltid 5 kr i rabatt om de har med egne gjenbrukbare kopper, avslutter Bruaset.

Om Starbucks

Starbucks
Henrik Ibsens gate 60 A

Starbucks® startet i 1971 i Seattle USA og er i dag en av verdens største kaffekjeder med flere enn 17 400 butikker i 60 land. Starbucks er verdensledende på brenning og salg av spesialkaffe. Siden 2012 er det Dely AS som har hatt franchise på Starbucks i Norge og driver rundt 20 kaféer i Norge og tre kaffebarer i Sverige. Dely AS er Norges ledende serveringskjede med en årlig omsetning på rundt 1,3 milliarder kroner fordelt på 140 restauranter og kaféer.