Smart og luksuriøst: Sportsklokken som støtter deg i hverdagen!

Sommeren er på hell og for mange står en hektisk hverdag for tur. En sportsklokke med en rekke smarte funksjoner kan nok ikke løsrive deg fra den berømte tidsklemma, men er den perfekte kompanjong for den travle, stilbevisste og sporty brukeren - nå er endelig HUAWEI Watch 3-serien tilgjengelig i Norge.

Oslo, Norge, 11.08.2021. Huawei, et ledende globalt teknologiselskap og selskapet bak verdens tredje største økosystem for smart forbrukerelektronikk fortsetter å tøye grensene for sine bærbare enheter. I juni ble selskapets nye flaggskippserie HUAWEI Watch 3-serien avduket, og nå er serien som leverer en rekke innovative funksjoner tilgjengelig i Norge.

Norske brukere kan glede seg over klokkenyhetenes design, imponerende batteritid på inntil hele tre uker, over 100 treningsfunksjoner og en rekke innovative målinger for helse. Watch 3-serien opererer med HarmonyOS operativsystem – som er kompatibel med iOS og Android1.

Ledende teknologi som gjør hverdagen enklere
Det er mange grunner til å hoppe på den voksende trenden med smarte og eleganteenheter på armen. Watch 3-serien tilbyr en interaktiv opplevelse og full oversikt over alt du har gående; anrop, tekstmeldinger, avtaler, musikk og mye mer. Takket være den høye presisjonen og gjenkjennelsen av fingerbevegelser, kan også brukeren zoome inn og ut av bilder og sider på tvers av menyvalgene med høy nøyaktighet.

Det er heller ingen grunn til å bekymre seg for batteritiden med en Watch 3-klokke på armen. Teknologiselskapet har strukket seg imponerende langt for å tilfredsstille markedets etterspørsel etter bærbare enheter med tilstrekkelig batteritid:

• Watch 3 Pro tilbyr banebrytende tre ukers batteritid i ultra long battery life-mode, og 5 dagers levetid uten oppladning i smartmode.
  • Watch 3 kan strekke seg til 3 dager i smartmode, og 14 dager i ultra long battery life-mode

Om du ikke har telefonen din på deg er heller ikke dette en hindring for å nyte klokkens smarte egenskaper. Ved å aktivere Watch 3-seriens eSIM funksjon kan du enkelt besvare anrop, lese meldinger og holde oversikten direkte fra håndleddet.

Motiverende helse- og treningsfunksjoner for enhver
Med utallige trenings- og helsefunksjoner leverer HUAWEI Watch 3 og Watch 3 Pro det du trenger og enda litt til – enten du trener til maraton eller bare ønsker å måle den daglige aktiviteten.

Å komme tilbake til hverdagen og treningen blir enklere, og ikke minst morsommere enn noensinne med Watch 3-serien. Ikke bare følger det med en egen skritteller som sørger for at du når dine daglige 10 000 skritt, klokken er også fylt til reimen av ulike funksjoner:

• En unik modus for hver av dine treningsaktiviteter som hjelper deg å holde kontinuerlig oversikt over SpO2-nivået, som indikerer mengden oksygenbærende hemoglobin i blodet.
  • Få full oversikt over progresjon, og tips til trening og restitusjon. HUAWEI Watch 3-serien er direkte koblet til Huaweis helseapp og gir deg full oversikt.
  • En stressmåler som varsler deg når kroppens signaler indikerer at du bør ta et skritt tilbake.
  • Over 100 treningsmoduser kan motivere til regelmessig trening. Og kanskje du kan teste en økt du aldri har prøvd før?
  • Finn din optimale søvnrytme gjennom HUAWEI TruSleep™. Programmet som finnes på helseappen vil både gi deg en analyse av hvordan du sover, samt tips til hvordan du kan forbedre egne søvnvaner.
  • En høypresisjons temperatursensor som måler hudens temperatur blir for første gang lansert i Huaweis klokker, i tillegg til en SOS-falldetektor.

I HUAWEI Helseappen, som er kompatibel med iOS og Android, vises dine helsedata i klare, dynamiske grafer som holder deg informert, enkelt og raskt. I tillegg er helseappen kontrollsenteret for din klokke, hvor du kan administrere apper, endre urskiver og mye mer.

Et stilsikkert valg
I tillegg til å bry seg om dine daglige aktiviteter, helse og trening leverer også Watch 3 -serien på sitt ytre og føles luksuriøs på armen. Variasjonen av reimer og urskiver gjør at klokkene kan brukes til enhver anledning – på kontoret, til fest eller på løpetur. Huawei har heller ikke spart på kruttet i designet av klokkene, og har benyttet materialer av høyeste kvalitet:

• Urkassen kommer i to ulike størrelser. 46mm i stål eller sort, og 48mm i titangrå. Det polerte rustfrie stålet rundt selve uret er utsmykket med en skive som resulterer i et elegant design.
  • Velg mellom flere reimer som gir en unik look og som kan byttes ut ved anledning. Reimene kommer i, nylon i ulike farger, fluorelastomer og skinn.
  • 30 forhåndsinstallerte urskiver til din personlig stil. Det er også mulig å laste ned over 1000 andre valg gjennom HUAWEI Watch Face Store, eller lage din helt egne variant ved bruk av filmer og bilder du har på mobilen.
  • De smarte sportsklokkene kommer med AMOLED-diplay og safirglass.
  • Krone: Watch 3-serien er selskapets første klokkeserie som kommer med en 3D-roterende krone med haptisk feedback.

Pris og tilgjengelighet
HUAWEI Watch 3 og Watch 3 Pro ble tilgjengelig i Norge 2. august 2021 til en veiledende pris på NOK 3,990 og NOK 4,490.

Notat
1 HUAWEI Health appen er kompatibel med alle smarttelefoner med Android 6.0+ , iOS 9.0+ eller HarmonyOS 2 eller nyere versjoner.

Om Huawei Consumer Business Group

Huawei er en global leverandør av løsninger innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT). Gjennom vårt engasjement og fokus på kundesentrisk innovasjon og våre solide partnerskap, har vi etablert ende-til-ende-fordeler innen telekommunikasjonsnettverk, bedriftsløsninger, mobile enheter og cloud computing. Huaweis 188 000 ansatte er drevet av å skape maksimal verdi for teleoperatører, bedrifter og forbrukere gjennom å levere konkurransedyktige løsninger og tjenester. Våre innovative produkter, løsninger og tjenester brukes i flere enn 170 land, og betjener over en tredjedel av verdens befolkning. Huawei ble opprettet i 1987, og er et privat selskap heleid av de ansatte.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com/no

Teknologien i Huaweis nye sportsklokke er utviklet i Norden11.8.2021 11:58:23 CEST | Pressemelding

I juni avduket Huawei sitt nyeste tilskudd i sportsklokke-kategorien: HUAWEI WATCH 3 og HUAWEI WATCH 3 Pro. Flere av de banebrytende sportsfunksjonene er et resultat av finsk forskning og utvikling. Nå er endelig HUAWEI WATCH 3-serien tilgjengelig i Norge. Finsk teknologi i fokus På Huaweis senter for forskning og produktutvikling (FoU) i Helsinki jobber rundt 350 personer med informasjonssikkerhet, 5G-teknologi og sports- og helserelaterte funksjoner til selskapets forbrukerelektronikkprodukter. En stor del av Helsinkis FoU-senter er laboratoriet for menneskelig bevegelse og ytelse, som utvikler og tester nye konsepter og produkter for fremtidens helseteknologi. Huaweis Principal Research Scientist Ph.D. Petri Wiklund har lang erfaring innen idrett og helserelatert akademisk forskning fra Finland, London og Kina. Han mener at utviklingen av teknologi for sportsklokker i Finland er ganske naturlig på bakgrunn av landets unike forhold. - I Finland er det investert signifikant i forsknin

Huawei lanserer flaggskip Gaming - og PC-skjermer: HUAWEI MateView serien markerer selskapets inntog på markedet for PC-skjermer2.6.2021 18:04:48 CEST | Pressemelding

Oslo, Norge, 2. juni 2021: Huawei, et ledende globalt teknologiselskap og selskapet bak verdens tredje største økosystem for smart forbrukerelektronikk, kunne under dagens globale event avsløre lanseringen av HUAWEI MateView GT og HUAWEI MateView. Lanseringen markerer en introduksjon av skjermer til selskapets PC-produktportefølje. MateView bringer videre kvalitetene kjent fra HUAWEI Mate-serien, med sin banebrytende teknologi, stor pålitelighet og enestående kvalitet. HUAWEI MateView GT Buet ultrawide skjerm gir en spektakulær opplevelse HUAWEI MateView GT er Huaweis første buede skjerm. Den buede 21:9, 34-tommers skjermen støtter en oppløsning på 3440x1440. Den er designet for å maksimere spillytelsen og skape en spektakulær underholdningsopplevelse for spillere. Når det gjelder fargeytelse, er HUAWEI MateView GT perfekt for spill og videoredigering, ettersom den støtter DCI-P3-fargespekter. Hvert enkelt panel er profesjonelt kalibrert for å ha Delta E-verdi på <2. Videre støtter HUA

Nye HUAWEI Watch 3-serien lanseres: Flaggskip sportsklokker med ultralang batteritid og e-sim2.6.2021 16:59:07 CEST | Pressemelding

Oslo, Norge, 2. juni 2021. Huawei, et ledende globalt teknologiselskap og selskapet bak verdens tredje største økosystem for smart forbrukerelektronikk, kunne under dagens globale lanseringsevent avsløre deres nyeste flaggskipserie bestående av to modeller: HUAWEI Watch 3 Pro og HUAWEI Watch 3. Sportsklokkene kommer med ultralang batteritid, e-sim og forskninsgbaserte helse- og treningsfunksjoner som hjelper brukeren med måling av treningsaktiviteter og helseparametere. Gjennom den nye serien lanserer Huawei for første gang klokker med en høypresisjons temperatursensor for måling av hudtemperatur. Andre nye funksjoner er håndvask- og falldetektor. Begge klokkene kjører på operativsystemet HarmonyOS, som gir brukeren en intuitiv og smart opplevelse.