Singapore Airlines fortsetter som tittelsponsor for Formel 1-løpet Singapore Grand Prix!

Singapore Airlines (SIA) bekrefter at de fortsetter som tittelsponsor for det ikoniske Formel 1- løpet ´Singapore Grand Prix´. Avtalen forlengelse med tre år, og årets løp i Singapore blir det første siden pandemien brøt ut. Løpet er et gateløp, og var det første Formel 1-løpet som ble kjørt i flomlys i kveldsmørket. Årets Grand Prix går av stabelen 30.9 til 2.10.

Singapore sin kjente skyline blir nok en gang kulisse for et av verdens mest kjente billøp; Formel 1-løpet ´Singapore Grand Prix´.

Formel 1 biler susende i mørket gjennom Singapores mest berømte gate, Marina Bay Circuit, med byens berømte skyline som kulisse er et spektakulært syn. Dette gjør løpet til et av de største og mest attraktive løpene for Formel 1-fans over hele verden.

Singapore Airlines har vært tittelsponsor for Formel 1 ´Singapore Grand Prix´ siden 2014, og nå har det prisbelønte flyselskapet nok en gang fornyet sponsoravtalen.

Ifølge flyselskapets nordiske direktør, Muhammad Raimi, er dette ekstra gledelig etter to år med avlyste Formel 1-løp i Singapore;

-Det at en så stor, internasjonal sportsbegivenhet som Formel 1 igjen er tilbake i Singapore er en viktig milepæl for byen og dens innbyggere. Ikke minst etter at pandemien har satt løpet på vent. Som tittelsponsor ønsker vi å signalisere vår støtte til både til turisme og sport, og til Singapore som et sentralt knutepunkt for internasjonal luftfart.

Den nordiske sjefen ser igjen frem til å fly norske og nordiske kunder til Singapore for og se det berømte løpet;

-Nordmenn har tradisjon for å være ivrige Formel 1 tilskuere. Det ikoniske kveldsløpet i Singapores flombelyste gater har alltid vært en populær happening, avslutter Raimi.

Mer fokus på bærekraft

Formel 1 er også fornøyde med at Singapore Airlines fortsetter som sponsor for det ikoniske arrangementet.

-Vi er glade for at Singapore Airlines vil fortsette som tittelsponsor for det originale F1-kveldsløpet, ´Singapore Grand Prix´, i tre år til. I løpet av 2022 vil vi se ytterligere på bruk av fornybar energi og bærekraftige materialer for å redusere miljøpåvirkningen. Singapore Airlines sine forpliktelser om bruk av mer bærekraftig drivstoff vil gjenspeile seg i vårt samarbeid, sier Brandon Snow, administrerende direktør for Commercial, Formel 1.

Singapore Airlines fortsetter som tittelsponsor for et av verdens mest kjente billøp; Formel 1-løpet ´Singapore Grand Prix´.

Singapore Airlines startet opp i 1972 med ti fly til 22 destinasjoner. I dag dekker rutenettverket 64 destinasjoner i 34 land.

Helt siden oppstart har selskapet hatt som mål å være markedsleder i luften. Singapore Airlines arbeider derfor kontinuerlig med modernisering og innovasjon. I dag er selskapet det mest prisbelønte flyselskapet i verden, og ble i 2018 kåret til verdens beste flyselskap i «Travellers’ Choice Awards for Airlines».

Følg pressemeldinger fra Singapore Airlines

Siste pressemeldinger fra Singapore Airlines

Singapore Airlines øker antall ruter til Sørøst-Asia!10.2.2022 08:37:30 CET | Pressemelding

Store deler av verden åpner igjen for internasjonale reiser, og etterspørselen etter langdistanse reiser øker melder Singapore Airlines. Verdens mest prisvinnende flyselskap trapper derfor opp antall avganger på ruten København-Singapore, og gjenåpner Bali-ruten. Fra februar flyr Singapore Airlines direkte til Singapore fem ganger i uken, og København-Singapore ruten via Roma avsluttes derfor 1. juni.

Singapore Airlines vil være CO2-nøytrale innen 205026.5.2021 10:59:38 CEST | Pressemelding

Singapore Airlines har nettopp kunngjort at de forplikter seg til å være CO2-nøytrale innen 2050. Dette forsterker flyselskapets mangeårige strategi om reduksjon i bruken av fossilt drivstoff, og å skape bærekraft i alle selskapets aktiviteter. Gruppens tre selskap, Singapore Airlines, Scoot og SIA Cargo introduserer alle en rekke initiativ for å nå målet. Det inkluderer bl.a. investering i nye fly, høyere driftseffektivitet, bruk av bærekraftig drivstoff og kjøp av høykvalitets karbonutslipp.