Schibsted samler sine norske nyhetsmedier i ny “superbundle”
Etter en periode med testing mot ulike kundegrupper går Schibsted i disse dager ut i markedet med sitt nye digitale totalabonnement, “Full tilgang”. Abonnementet inkluderer alt innhold fra både Aftenposten, VG, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, E24, Dine Penger, PodMe og Magasin+.
Et etterlengtet tilbud
Forretningsutvikler i Schibsted, Marcus Tøstie, har vært med fra start i utviklingen av det nye abonnementet. Han forteller at kundenes ønsker og behov har blitt nøye kartlagt, og at “Full tilgang” er et etterlengtet tilbud for abonnentene.
- Vi har gått grundig til verks for å finne ut hva kundene faktisk vil ha, og det har blitt veldig tydelig for oss at dette er noe mange virkelig ønsker seg. Fremover kommer vi til å fortsette å jobbe med å se på hvordan vi kan tilby enda bedre og mer fleksible abonnementer. Merkevarenes arbeid med å forbedre sine abonnementstilbud til egne målgrupper er fortsatt veldig viktig, men vi må også løfte blikket og tenke mer helhetlig på tvers av vår produktportefølje, sier Tøstie.
Leder for forretningsutvikling og pakketering innenfor abonnement i Schibsted, Hanne Bryntesen Finstad, har hatt det overordnede ansvaret for arbeidet som har ført frem til det nye produktet. Hun forteller at de foreløpige salgsresultatene for “Full tilgang” har gått over all forventning, noe som bekrefter hypotesen om at produktet er kjærkomment hos kundene.
- Salget har gått vanvittig bra. Vi ser allerede at vi kommer til å knuse de salgsmålene vi satte oss for resten av året. Samtidig ser vi sterke indikasjoner på at kundenes lojalitet øker, noe som er kjempeviktig for å gjøre oss i stand til å opprettholde en sterk posisjon i et konkurransedrevet marked, sier Bryntesen Finstad.
Unikt i norsk sammenheng
Direktør for brukerbetaling i Schibsted,Tor Jacobsen, mener bredden av innhold i det nye abonnementsproduktet er en viktig del av suksessoppskriften.
- Her får kunder tilgang til en bredde av innhold vi mener er unikt i norsk sammenheng. Det handler ikke om at vi har samlet flest titler i ett og samme abonnement, men om at vi byr på så mye forskjellig type innhold. Her får man alt fra VGTVs underholdningsunivers, med blant annet “Ikke lov å le på hytta”, til dokumentarfilmer, live-sport, og nyheter fra både VG, E24, Dine Penger, Aftenposten, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad. I tillegg er også PodMes store lydunivers og alle nisjemagasinene i Magasin+ inkludert, sier han.
Et startpunkt
Også Bryntesen Finstad mener spennet av innhold er med på å gjøre “Full tilgang” svært attraktivt for kundene. Hun presiserer likevel at en pangstart med gode salgstall på ingen måte markerer slutten på prosessen. Snarere tvert imot.
- Vi ser på dette som et startpunkt. Når man lanserer et nytt pakketilbud er det både naturlig og nødvendig å ha evnen til å skru litt på produktet etter hvert. Vi kommer til å fortsette å ha en tett dialog med kundene for å forstå deres behov, og er godt i gang med å utvikle flere typer bundleprodukter for andre målgrupper. Vi ser at det ligger et stort potensial i å kunne tilby enda flere spennende abonnementsprodukter på tvers av vår portefølje, også utover rene medieprodukter, sier hun.
Kontakter
Tor JacobsenDirektør for brukerbetalingSchibsted
Tel:97766087tor.jacobsen@schibsted.comBilder
Om Schibsted
Schibsted is a family of digital brands with a strong Nordic position, and about 6,000 employees. Millions of people enjoy interacting with our companies every day through our online marketplaces such as FINN, DBA, Blocket and Oikotie; our media houses including Aftenposten, VG, Svenska Dagbladet and Aftonbladet; and digital services like Lendo. We also help new promising businesses grow. Our joint mission of empowering people in their daily lives is rooted in the values of our media heritage and a legacy of bold change. At our best, we are a fearless force for change in a society built on trust and transparency.
Schibsted is listed on Oslo Børs and has a sizable investment in Adevinta, a company that was spun off and publicly listed as a separate company in 2019.
Følg pressemeldinger fra Schibsted
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Schibsted
Schibsted Media: Ny konsernledelse på plass8.2.2024 13:00:05 CET | Pressemelding
Schibsteds arbeid med å skille ut medievirksomheten i et eget selskap, Schibsted Media, har nådd en ny milepæl. Nå er konsernledelsen i det nye selskapet på plass.
Schibsted Ventures investerer i den sirkulære markedsplassen Tings30.1.2024 13:01:14 CET | Pressemelding
Schibsted Ventures går inn i Tings sammen med investeringsfondene Spintop, FJ Labs og Arkwright.
Schibsted Ventures invests in the circular marketplace Tings30.1.2024 13:00:50 CET | Press release
This week Schibsted Ventures announces a new investment in the Tings app, together with Spintop, FJ Labs and Arkwright X. Tings brings physical products into the digital world, connecting consumers, brands, retailers and third parties in a circular ecosystem and marketplace.
Trond Olav Skrunes ny sjefredaktør i Bergens Tidende29.1.2024 08:49:46 CET | Pressemelding
Styret i Bergens Tidende har ansatt Trond Olav Skrunes (49) som ny sjefredaktør etter Frøy Gudbrandsen.
Schibsted Ventures investerer i digital rekrutteringstjeneste20.12.2023 12:02:21 CET | Pressemelding
Det har i flere år vært en trend at arbeidstakere stadig blir mer åpne for å gå i dialog med potensielt nye arbeidsgivere selv om man ikke er aktiv jobbsøker. Nå investerer Schibsted Ventures i det svenske selskapet Demando som har utviklet en plattform for passiv rekruttering av teknologi- og IT-kompetanse.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom