Salgsstart for nye Huawei MateBook X Pro i Norge

Huawei har nå satt dato for den norske lanseringen av MateBook X Pro 2020. Den nye bærbare toppmodellen vil være i butikk fra 1. juni, men kan forhåndsbestilles fra i dag, 15. mai. Forhåndsbestillingen inkluderer Huawei Freebuds 3 trådløse hodetelefoner, en ekstra lader og et tilpasset etui.

Den første generasjonen Huawei MateBook X Pro ble lansert i 2018 og var verdens første FullView bærbare PC. Med kraftig ytelse, stor, høyoppløst skjerm og Smart Connectivity, ble Huawei fremhevet som fremragende i PC-markedet.

Den nye versjonen av Huawei MateBook X Pro vil være tilgjengelig i to farger: Space Grey og Emerald Green. Med en tykkelse på bare 14,6 mm og en nettovekt på 1,33 kg, er Huawei MateBook X Pro den perfekte bærbare datamaskinen for deg som verdsetter mobilitet og produktivitet.

Huawei MateBook X Pro er utstyrt med en 13,9 tommers Ultra FullView-skjerm med støtte for opptil 3K-oppløsning (3000x2000). Naturtro farger og en 3K-oppløsning skaper en mer levende opplevelse enn noen gang før.

Samarbeid med Microsoft og Intel

Huawei har fortsatt samarbeidet med både Microsoft og Intel, og Huawei MateBook X Pro er en kombinasjon av det beste fra hvert selskap. Den har overbevisende og kompromissløs ytelse og kommer blant annet med NVIDIA® GeForce®-grafikk og tiendegenerasjons Intel® Core ™ i7-10510U- og i5-10210U-prosessorer.

− Tiendegenerasjons Intel® Core ™ bærbare datamaskiner gir økt produktivitet og muligheten til å skalere ytelsen i krevende flertrådede oppgaver. Dette samtidig som det gir fantastisk design og lang batterilevetid. Vi er glade for å kunne levere våre produkter til den nye Huawei MateBook X Pro som vil være tilgjengelig i det nordiske markedet, sier Thomas Melzer, Intels tekniske spesialist.

− Hos Microsoft ser vi frem til vårt fortsatte samarbeid med Huawei. Vi synes det er ekstra gøy at Huawei nå lanserer en premium-PC som har kapasitet for både forbruker- og bedriftsmarkedet. Matebook X Pro oppfyller alle kriteriene som vi definerer som en moderne PC, lang batterikapasitet, lett og tynn, og sikkerheten som følger med Windows10 Pro. I kombinasjon med Microsoft 365 vil brukerne våre få en komplett opplevelse, sier Anders Wistam, Nordic Channel Sales Lead OEM hos Microsoft.

I tillegg til å ha et kompakt, lett design og slående ytelse, er Huawei MateBook X Pro utstyrt med fire høyttalere med eksepsjonell lyd og et kraftig 56 Wh-batteri. Huawei MateBook X Pro støtter raskt Wi-Fi for best mulig tilkobling og har også den populære fingeravtrykksleseren i strømknappen som gjør det raskt og enkelt å starte og logge på.

Pris og tilgjengelighet

Forhåndsbestilling av Huawei MateBook X Pro kan gjøres mellom 15. mai - 31. mai. Forhåndsbestilling inkluderer Huawei Freebuds 3 trådløse hodetelefoner, en ekstra lader og en tilpasset etui.

Huawei MateBook X Pro vil være tilgjengelig fra 1. juni 2020.

MateBook X Pro Intel i7, anbefalt utsalgspris fra 20.999 NOK ink. mva.

MateBook X Pro Intel i5, anbefalt utsalgspris fra 18.999 NOK ink. mva.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Anders Bigseth, PR-sjef, Forbrukerelektronikk i Norge

Mobil: +47 402 38 602

E-post: anders.bigseth@huawei.com

Om Huawei Consumer BG

Huawei er et globalt konsern med hovedsete i Shenzhen, Kinas Silicon Valley. Konsernet er forskningsdrevet, har over 180.000 ansatte og virksomhet i 170 land. Huawei er verken statseid eller børsnotert, men eies av ansatte som brenner for at teknologi skal bidra til en enklere og bedre hverdag.

Huawei leverer kunnskap, teknologi, tjenester, utstyr og produkter til teleselskaper, offentlig og privat næringsliv og konsumenter. Vi er verdens 5. største selskap innenfor forskning og utvikling*, og en av få aktører som utvikler 5G-standarder, -utstyr og -produkter.

Huawei har solgt godt over 200 millioner smartmobiler i 2019, og har sterke plasseringer på de mest anerkjente indeksene over verdens mest verdifulle merkevarer.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com

Følg oss også på:

Facebook: https://www.facebook.com/huaweimobile/