Salget av pizzaovner til himmels

Interessen for å lage den perfekte hjemmelagde pizzaen har økt kraftig, og det merker Ooni som lager pizzaovner for hjemmebruk. Nordmenn har omfavnet trenden med hjemmelaget pizza, og Ooni melder om vekst i salget på 247% av ovner og tilbehør for regnskapsåret 2020/21. Uansett om du er nybegynner eller lidenskapelig pizzabaker - en nystekt pizza fra en Ooni ovn er tydeligvis noe stadig flere setter pris på.
Stadig flere nordmenn har fått øynene opp for hvor praktisk og morsomt det er å ha en egen pizzaovn hjemme i hagen eller på hytta,

Det er alltid hyggelig å samle venner eller familie for å lage pizza sammen. En hjemmelaget, fersk pizza er alltid populært, og Ooni har utviklet utendørs pizzaovner som passer like godt hjemme som på hytta. De er flyttbare, og når raskt en temperatur på hele 500 grader. Den ideelle temperaturen for å lage den klassiske italienske pizzaen.

Ovnene til Ooni byr dermed på et hav av muligheter for å lage den den perfekte pizzaen utendørs – fra den tradisjonelle varianten med tomat, skinke og mozarella til pizzaer med mer kreativt tilbehør.

-Etterspørselen etter våre pizzaovner har steget i takt med at man har tilbrakt mer tid hjemme. Måltidene har for mange vært et samlingspunkt, og pizzaovnen har nærmest blitt en katalysator for felles aktivitet. En sosial fellesnevner. Kombinert med den økende friluftstrenden, har muligheten til å lage et enkelt og godt måltid utendørs virkelig fanget nordmenns interesse, forteller Arthur Bovino, Head of Pizza Content i Ooni.

Få sommerpizzaen til å blomstre

Kalenderen viser sommer, og det betyr perfekte dager for å lage pizza utendørs. Være seg den napolitanske klassikeren eller en pizza med mer spennende tilbehør og toppings – som for eksempel spiselige blomster.

Stadig flere bruker blomster som en vakker "touch", og en sommerpyntet pizza med spiselige blomster både smaker og ser godt ut.

Her er fem spiselige blomster du kan bruke på årets sommerpizza:

• Kornblomster: Vakre rosa, røde og blå blomster med en behagelig smak.
  • Lavendel: Kanskje den mest allsidige av alle de spiselige blomstene. Kan brukes i alle retter. Lett gjenkjennelig duft.
  • Forglemmegei: En vakker liten blå blomst som mange kjenner til - kanskje noe for sommerpizzaen?
  • Stemorsblomst: En velkjent blomst i matlagning. Blomsten kan kandiseres og gir en søt smak på pizzaen.
  • Skogsyre: En liten kløverblomst i grønt eller lilla. Vakker som pynt med frisk smak.

Tilbehør – eller toppings - er ofte en smakssak. Mange har sine favoritter, og ofte spiller anledning eller tid på døgnet inn. Det er kun fantasien som setter grenser. Mer inspirasjon til pizzadeig og andre toppings kan du finne her.

Pizza for den tradisjonelle, kresne eller eksperimentelle

Uansett om du er en tilhenger av den klassiske pizzaen, veganer eller mer av den eksperimentelle typen så treffer den hjemmelagde pizzaen alle. Og det beste med pizza er kanskje at det er perfekt mat å dele. Alle kan få smake en liten – eller stor bit. Eller få sin helt egen pizza.

Alle pizzaovnene til Ooni varmes raskt opp til 500 grader, og pizzaen er ferdig stekt på bare 60 sekunder. Som en ekte, italiensk pizza skal være.

Velger man for eksempel ovnen Ooni Karu 16, får man en pizzaovn som både er vedfyrt, går på gass og på kull. Ovnen er ca. 40 cm. bred, noe som gir god plass til å lage pizzaer med perfekt stekt skorpe og bunn.

Foruten Karu 16, har Ooni flere ovner i ulike størrelse. Fellesnevneren er at de er skreddersydd for utendørs bruk, er flyttbare (bærbare) og at alle steker pizza ved 500 grader på bare 60 sekunder. For mer informasjon om de forskellige modellene se her

Ooni Karu 16 har en fra-pris på 8699,-

Bilder

Last ned bilde
Pizza er storfavoritt på norsk middagsbord, og nå får stadig flere øynene opp for pizzaovnene til Ooni. Her pizzaovnen Karu 16, og en nystekt pizza pyntet med sommerblomster.
Last ned bilde
Modellen Karu 16 er en pizzaovn som er vedfyrt. I tillegg kan den også varmes opp ved bruk av gass eller kull.

Om Ooni

Ooni

Ooni er kjent for sine bærbare pizzaovner. Ovner som skal gi alle muligheten til å lage den best mulig pizzaen hjemme.

Ooni pizzaovner er historien om en ung finne, Kristian Tapaninaho, som har laget verdens første bærbare, vedfyrte pizzaovn.

Alt startet med grunnleggeren, finske Kristian Tapaninaho sine frustrasjoner over at hans pizzaer ikke ble like gode som de han fikk ute på pizzeriane. Som ingeniør og produktdesigner bestemte han seg derfor for å lage en egen ovn. Etter flere prøve-feile-forsøk hjemme i bakgården var den første prototypen klar, og verdens første bærbare og vedfyrte pizzaovn var født. Siden har det blitt utviklet pizzaovner som varmes opp med både gass, pellets og kull.

Sammen med sin kone, Darina Garland, grunnla Kristian Ooni i 2012, og sammen har de revolusjonert utendørskjøkkenet med verdens første mobile pizzaovn. Samtlige ovner oppnår en temperatur på 500 grader, og er klare til bruk på mindre enn 25 minutter. Temperaturen er det dobbelte av temperaturen til en vanlig ovn. Dette er den perfekte temperaturen for å lage den berømte napolitanske pizzaen, og pizzaene stekes i Oonis ovner på et minutt.

Ovnene fra Ooni er blitt en global suksess, og de har flere modeller i tillegg til en mengde ”må-ha-hjemme” utstyr for pizzakokker.

Siden oppstarten har selskapet vokst fra en familiedrevet virksomhet til et prisvinnende selskap med hovedkontor i Skottland som følges av pizzaelskere over hele verden.

Ooni sine verdier er basert på lidenskap, innovasjon, vennlighet, grundighet og ambisjon med et mantra om at alle fortjener god pizza.

Ooni er den offisielle partneren til "1% for the planet" og forvalter aktivt 1% av den årlige globale omsetningen til støtte for sosiale og miljømessige årsaker. Så langt har Ooni plantet 2 097 025 trær på Madagaskar gjennom samarbeidet med Eden Reforestation Projects.

For å få den fulle opplevelsen av Ooni sine produkter, besøk gjerne www.ooni.com

Følg pressemeldinger fra Ooni

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ooni på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Ooni

Ja, vi elsker pizza! Så hva med pizzaskole på hytta i høstferien?28.9.2022 09:00:00 CEST | Pressemelding

Norge er Nordens pizza nasjon nummer en. En av fire nordmenn spiser pizza én til to ganger i uka viser en undersøkelse gjennomført av YouGov[1]. Til sammenligning spiser bare en av ti svensker pizza like ofte. Og mest pizza av alle spiser trønderne viser undersøkelsen. Hele 34% spiser pizza en eller flere ganger i uka i Trøndelag. Tett fulgt av sørlendingene med 28%, og vestlendingene med 27%.