Ooni

1 av 2 lager pizza sammen med barna. Hva med pizzaskole i høstferien?

Hurra, høstferien starter om en uke! Men hva skal vi finne på? spør mange foreldre seg. Er du på jakt etter en hyggelig aktivitet for hele familien kan du lage pizzaskole hjemme. Alle barn elsker pizza, og hva er vel morsommere enn å lage sin egen spesialpizza!
Pizza er samlende. Annenhver barnefamilie lager pizza sammen viser en undersøkelse gjennomført av YouGov.

Høstferien er familietid - uansett om vi blir hjemme eller reiser bort. Hva skal du i høstferien? spør mange. Hva med å overraske barna med en liten pizzaskole hjemme eller på hytta?

En undersøkelse gjennomført av Ooni pizzaovner (1) viser at over halvparten av oss (56%) forbinder pizza med noe som smaker godt, og at 4 av 10 nordmenn forbinder pizza med kos og hygge (43%). Samme undersøkelse viser at 5 av 10 familier med barn mellom 0 - 17 år gjerne lager pizza med barna og hele familien (2).

Pizza á la Famiglia

Å lage pizza sammen er både enkelt og morsomt. Så hva med å la høstferien bli startskuddet for Pizza á la Famiglia? Tryll frem autentisk, italiensk pizza fra bunnen av, og stek den i en ekte pizzaovn som når 500 grader! Pizzabakingen er et koselig fellesprosjekt i ferien, og familiens yngste lærer seg å lage en av sine favorittretter.

På barnas premisser

Pizza er også en super rett når man vil tømme kjøleskapet, og få mest mulig ut av det man allerede har. La barna selv bestemme fyllet på sin egen pizza – om det er tomat, nutella eller salami. Kanskje blir det til og med en liten «tik-tok-konkurranse» på kjøkkenet om hvem som lager den beste – eller verste pizzaen?

Om ordet skole er umotiverende i høstferien, kan man alltid lage en liten restaurant hjemme eller på hytta. Fordel roller som pizzabaker, servitør og matanmelder - da blir det fort høy stemning.

Ta med deg pizzaovnen på tur!

Med en Koda 16 pizzaovn kan du lage pizza utendørs hele året. Ooni har små, bærbare ovner som man enkelt kan ta med seg på tur. Alt du trenger er selve ovnen og en gassylinder. Men glem ikke tiden! Det tar nemlig bare 60 sekunder å steke en pizza i den 400-500 grader varme ovnen. Den perfekte temperaturen for ekte, italiensk pizza.

Det er lite som slår hjemmelaget pizzaglede. For pizzaoppskrifter og inspirasjon se her.

Ooni Koda 16 pizzaovn passer for de som ønsker seg en ekte, gassdrevet pizzaovn

Veil. pris 5 990,-.

Ooni sin pizzaovn Karu 12 Multi-Fuel, er den eneste ovnen som er godkjent til hjemmebruk av den italienske foreningen for autentisk, napolitansk pizza - Associazione Verace Pizza Napoletano. Når du bruker denne ovnen kan du velge om du vil bruke ved, gass eller kull. Derfor navnet Karu Multi Fuel!

Veil. pris 3 490,-.

For hele utvalget av pizzaovner og tilbehør se her.

(1)

YouGov undersøkelse gjennomført for Ooni sommeren 2022.

(2)

Av de som har barn i alderen 0-17 år lager 54% pizza sammen med barna og familien, ifølge undersøkelsen. På andre plass over hvem vi som oftest lager pizza med - etter barna - kommer kjæresten med 25% og på tredje kommer lage pizza alene (10%).

Bilder

Last ned bilde
Ut på tur aldri sur! Hva med å ta med pizzaovnen på en liten telttur med hele familien i høstferien? Bak frokostpizza og overrask familiens yngste.
Last ned bilde
Det er liste som slår en ekte italiensk pizza som kommer rett ut av ovnen!
Last ned bilde
Pizza står høyt på ønskelisten  til mange barn. Så hva med å lage pizzaskole hjemme i høstferien?
Pizza står høyt på ønskelisten til mange barn. Så hva med å lage pizzaskole hjemme i høstferien?

Om Ooni

Ooni

Ooni er kjent for sine bærbare pizzaovner. Ovner som skal gi alle muligheten til å lage den best mulig pizzaen hjemme.

Ooni pizzaovner er historien om en ung finne, Kristian Tapaninaho, som har laget verdens første bærbare, vedfyrte pizzaovn.

Alt startet med grunnleggeren, finske Kristian Tapaninaho sine frustrasjoner over at hans pizzaer ikke ble like gode som de han fikk ute på pizzeriane. Som ingeniør og produktdesigner bestemte han seg derfor for å lage en egen ovn. Etter flere prøve-feile-forsøk hjemme i bakgården var den første prototypen klar, og verdens første bærbare og vedfyrte pizzaovn var født. Siden har det blitt utviklet pizzaovner som varmes opp med både gass, pellets og kull.

Sammen med sin kone, Darina Garland, grunnla Kristian Ooni i 2012, og sammen har de revolusjonert utendørskjøkkenet med verdens første mobile pizzaovn. Samtlige ovner oppnår en temperatur på 500 grader, og er klare til bruk på mindre enn 25 minutter. Temperaturen er det dobbelte av temperaturen til en vanlig ovn. Dette er den perfekte temperaturen for å lage den berømte napolitanske pizzaen, og pizzaene stekes i Oonis ovner på et minutt.

Ovnene fra Ooni er blitt en global suksess, og de har flere modeller i tillegg til en mengde ”må-ha-hjemme” utstyr for pizzakokker.

Siden oppstarten har selskapet vokst fra en familiedrevet virksomhet til et prisvinnende selskap med hovedkontor i Skottland som følges av pizzaelskere over hele verden.

Ooni sine verdier er basert på lidenskap, innovasjon, vennlighet, grundighet og ambisjon med et mantra om at alle fortjener god pizza.

Ooni er den offisielle partneren til "1% for the planet" og forvalter aktivt 1% av den årlige globale omsetningen til støtte for sosiale og miljømessige årsaker. Så langt har Ooni plantet 2 097 025 trær på Madagaskar gjennom samarbeidet med Eden Reforestation Projects.

For å få den fulle opplevelsen av Ooni sine produkter, besøk gjerne www.ooni.com

Følg pressemeldinger fra Ooni

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ooni på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Ooni

Ja, vi elsker pizza! Så hva med pizzaskole på hytta i høstferien?28.9.2022 09:00:00 CEST | Pressemelding

Norge er Nordens pizza nasjon nummer en. En av fire nordmenn spiser pizza én til to ganger i uka viser en undersøkelse gjennomført av YouGov[1]. Til sammenligning spiser bare en av ti svensker pizza like ofte. Og mest pizza av alle spiser trønderne viser undersøkelsen. Hele 34% spiser pizza en eller flere ganger i uka i Trøndelag. Tett fulgt av sørlendingene med 28%, og vestlendingene med 27%.