REMA 1000 anerkjent som Danmarks mest bærekraftige merkevare

Mens REMA 1000 beholder førsteplassen som Danmarks mest bærekraftige merkevare, klatrer Lego til andreplass og Thise Mejeri tar tredjeplassen. Dette fremgår av årets utgave av Sustainable Brand Index, som tar temperaturen på hvor bærekraftig forbrukere oppfatter forskjellige merkevarer.
Se fullstendig liste over de ulike merkevarenes plassering i Sustainable Brand Index.
– At REMA 1000 igjen tar førsteplassen, viser at de har gjort et varig inntrykk på danske forbrukere når det gjelder bærekraft. Det er den lokale forankringen som er høyt verdsatt, men også at de oppfattes som et merke som jobber hardt mot matsvinn, sier Erik Elvingsson Hedén, grunnlegger av Sustainable Brand Index.
I REMA 1000 mener de at kilden til suksess ligger i noen av de mange initiativene de har lansert nylig, som kundene har tatt varmt imot. Det siste året har REMA 1000 i Danmark blant annet
- sluttet å selge varer som er fraktet med fly
- etablert Danmarks største takbaserte solcelle-system på lageret sitt
- inngått et stort samarbeid med Dyrs Beskyttelse for å forbedre dyrevelferden betydelig på flere områder
- startet utfasing av hurtigvoksende kyllinger
– Vi vil gjerne si tusen takk til våre kunder for prisen og for å støtte oss og engasjere oss i initiativene vi lanserer. Kunden er vår øverste sjef og grunnen til at vi er her. I tillegg er det fantastisk å se hvordan REMA-kjøpmenn utgjør en stor forskjell i sine lokalområder, sier Jonas Schrøder, kommunikasjonssjef i REMA 1000 Danmark.
Om studien
Sustainable Brand Index er Europas største uavhengige merkevareundersøkelse om bærekraft. Undersøkelsen har blitt gjennomført årlig i Danmark siden 2013. I 2022-undersøkelsen ble et representativt utvalg på 9500 dansker i alderen 16-75 år intervjuet mellom desember 2021 og februar 2022. Totalt 233 merkevarer i 23 sektorer ble vurdert ut fra deres oppfattede resultater på tvers av de 17 globale bærekraftsmålene.
Kontakter
Øyvind BreivikKommunikasjonssjefReitan Retail
Tel:+47 40 22 66 86oyvind.breivik@reitanretail.noBilder

Lenker
Om Reitan Retail
Reitan Retail er et ledende retailselskap i Norden og Baltikum med virksomhet innen dagligvare, servicehandel og mobilitet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Latvia, Estland og Litauen.
Reitan Retail omfatter forretningsområdene Reitan Convenience, Uno-X Mobility, REMA 1000 Norge og REMA 1000 Danmark.
REMA 1000 Danmark er en landsdekkende lavpriskjede med fokus på kvalitet til lave priser, discount med holdning. REMA 1000 i Danmark er mye mer enn mange varenummer, de jobber med mennesker, både foran og bak kassen. Gjennom effektiv drift med et stort volum av varer kan REMA 1000 selge varer av god kvalitet til lave priser.
Følg pressemeldinger fra Reitan Retail
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Retail på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Retail
Reitan Retail kåret til «Årets klatrer» blant Norges mest attraktive arbeidsgivere12.6.2025 15:01:01 CEST | Pressemelding
Hvert år kårer Universum Norge landets mest attraktive arbeidsgivere. 11 000 studenter har stemt frem sine drømmearbeidsgivere – og Reitan Retail klatrer oppover listen. Vi er kåret til «Årets klatrer» i kategorien business.
Reitan Retail ny medeier i Spenn29.4.2025 08:01:02 CEST | Pressemelding
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle Spenn til å bli Nordens mest utbredte fordelsvaluta.
Etablerer ekspertråd for bruk av kunstig intelligens14.4.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke muligheter gir utviklingen? Det skal åtte kompetente og modige stemmer gi svar på når Reitan Retail nå etablerer sitt andre Future Advisory Board (FAB).
REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven inngår strategisk partnerskap med Danish Golf1.4.2025 11:16:07 CEST | Pressemelding
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote, organisasjonen bak Danish Golf Championship og den danske profftouren ECCO Tour. Merkevarene blir Premium Partnere på alle GolfPromotes aktiviteter og vil spille en sentral rolle i utviklingen av golf i Danmark.
Storsatsning fra Reitan Retail og Handelshøyskolen BI: Nytt forskningsprosjekt skal redusere utslipp og matsvinn i dagligvarehandelen13.3.2025 11:30:33 CET | Pressemelding
Reitan Retail og Handelshøyskolen BI går sammen om et nytt forskningsprosjekt med mål om å utvikle løsninger som reduserer utslipp og matsvinn i dagligvarehandelen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom