Reitan Retail lanserer nytt bykonsept
Reitan Retail lanserer et nytt bykonsept som skal tilby fersk bakst, sunn snacks og lavpris-dagligvarer for folk i farta. Butikken, som får navnet Innom, skal være en pilot tilpasset kunden i nabolaget og et sted for læring og testing av nyskapende og bærekraftige produkter og løsninger.

Den første butikken åpner på Grünerløkka i Oslo 5. mai.
- Innom er en nyskapende blanding mellom convenience og dagligvare – det beste fra to verdener. Her skal vi teste ut fremtidens butikk for urbane kunder med høye krav til både enkelthet og ansvarlighet, sier Ole Robert Reitan, CEO i Reitan Retail.
- Innom tilbyr et utvalg som er enda bedre tilpasset nabolaget, samtidig som vi gjør det enkelt for folk i hverdagen, slik vi gjør best. Vi starter på Grünerløkka og skal lære fra denne butikken før vi eventuelt bygger flere, sier Reitan.
Reitan Retail omfatter en rekke sterke merkevarer innenfor convenience og lavpris-dagligvare i Norden og Baltikum, blant annet REMA 1000, 7-Eleven og Narvesen i Norge. Innom kombinerer convenience og dagligvare, i tråd med selskapets mål om å utnytte mangfoldet i konsepter og merkevarer for å skape enda bedre kundeopplevelser i fremtiden.
Konseptet, som er nytt i det norske markedet, tar med seg det beste fra ulike bransjer:
- Matbutikk: 3000 dagligvarer til lave priser.
- Convenience: Om lag 80 spiseklare ferdigretter og sunn snacks. Blant annet pokébowls, wraps, salater, smoothier, havregrøt og påsmurte baguetter.
- Bakeri: Eget bakeri i butikken med over 50 ulike brød og bakevarer.
Innom tilbyr dagligvarer fra REMA 1000 til samme lave priser og et betydelig utvalg av sunn, fersk og bærekraftig mat på farten for folk som bor og ferdes på Grünerløkka. Butikken vil også ha et bredt uvalgt av egne merkevarer, blant annet økologiske produkter fra Kolonihagen og mer saktevoksende Solvinge-kylling fra Norsk Kylling.
- Innom skal være et sted du har lyst til å stikke innom for en kaffe på vei til jobb, en snacks på vei fra trening, rykende ferske croissanter til frokost eller bare melk og brød, sier daglig leder Havva Kara, som har ledet arbeidet med å utvikle konseptet og som selv skal drive butikken i oppstartsfasen.
- Jeg gleder meg stort til å vise folk på Grünerløkka den nye butikken. Stikk innom og fortell oss hva du syns, sier Havva, som har 10 år bak seg i REMA 1000-systemet.
Nykommeren har overtatt lokalene i Thorvald Meyers gate 23 A, som de siste 23 årene har huset en populær REMA 1000. Innom har et klart slektskap til REMA 1000-konseptet og rendyrker den velkjente filosofien: «Det enkle er ofte det beste». I tillegg til at prisene er like lave som på REMA 1000, kan Æ-appen også brukes på Innom.
Innom åpner i Thorvald Meyersgate på Grünerløkka i Oslo torsdag 5. mai kl 7.30.
Nøkkelord
Kontakter
Øyvind BreivikKommunikasjonssjefReitan Retail
Tel:+47 40 22 66 86oyvind.breivik@reitanretail.noBilder



Lenker
Om Reitan Retail
Reitan Retail er et ledende handelsselskap i Norden og Baltikum med virksomhet innen dagligvare, servicehandel og mobilitet i syv land.
Vi er en familie med 42.000 positive og offensive mennesker og sterke merkevarer som REMA 1000, Narvesen, R-kioski, Pressbyrån, Uno-X, YX og 7-Eleven.
Med sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap, deler vi et felles mål om å skape de beste kundeopplevelsene i folks hverdag, og bidra til en mer bærekraftig fremtid.
Vår unike franchisemodell er kjernen i vår forretningsmodell, og kunden er vår øverste sjef. Vi er en del av folks hverdag - hjemme, på farten og på veien. Vi er nære, enkle og ansvarlige.
I Reitan Retail, deler vi sterke verdier og et felles formål: Å gjøre hverdagen litt enklere og verden litt bedre.
Følg pressemeldinger fra Reitan Retail
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Retail på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Retail
Miljø, helse, mennesker, verdikjede i Reitan Retails første helhetlige ansvarsrapport12.5.2022 10:14:04 CEST | Pressemelding
Reitan Retail presenterer sin første helhetlige ansvarsrapport, som rapporterer på fire prioriterte områder der virksomheten har størst negativ påvirkning og størst mulighet til å påvirke positivt: Miljø, helse, mennesker og verdikjede. Dette er de prioriterte områende i selskapets bærekraftstrategi.
Uno-X Mobility enters ultra-fast EV charging market22.4.2022 09:09:02 CEST | Press release
Danish and Norwegian EV-owners can look forward to experiencing Uno-X’s entry into electric charging, delivering a simple and affordable solution to the market. The first station with 300 kW ultra-fast chargers opens in Nyborg, Denmark, on Friday the 22nd of April. The first location in Norway will, according to schedule, open at some point during the summer.
Uno-X Mobility satser på lynlading22.4.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding
Norske og danske elbilister kan glede seg over at Uno-X nå etablerer seg som leverandør av enkel og billig lynlading. Den første ladestasjonen med 300 kW lynladere åpnes i Nyborg i Danmark fredag 22. april, og den første norske ladestasjonen skal etter planen åpnes i løpet av sommeren.
REMA 1000 anerkjent som Danmarks mest bærekraftige merkevare23.3.2022 08:30:00 CET | Pressemelding
For andre år på rad har danske forbrukere kåret REMA 1000 til den mest bærekraftige merkevaren i Danmark.
Kolly starter levering til storhusholdninger1.2.2022 14:18:12 CET | Pressemelding
Fra i dag styrkes konkurransen i det norske dagligvaremarkedet for storhusholdning. Kolly, som er Reitan Retail sin satsing på storhusholdningsmarkedet, starter nå å levere varer til hoteller, restauranter og cateringbedrifter i hele Norge.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom