Reitan Retail inngår samarbeid med Nobels Fredssenter
Handelsselskapet Reitan Retail inngår samarbeid med Nobels Fredssenter med formål å synligjøre hvilken rolle dialog og ytringsfrihet spiller for demokrati og fred.

– I Reitan Retail identifiserer vi oss tett med fredsprisen som ble tildelt i 2021. Ytringsfrihet har vært en rød tråd gjennom historien vår, der særlig convenience-virksomheten, som Narvesen og Pressbyrån, har vært fyrtårn for nettopp ytringsfriheten. I tillegg ligger ytring og dialog i hjertet av våre verdier: Vi snakker med hverandre, ikke om hverandre, sier CEO Ole Robert Reitan.
Reitan Retail går inn som «Nobel Peace Prize Celebration Partner» for fredsprisen 2021, som ble tildelt Maria Ressa og Dmitrij Muratov. De to journalistene vant prisen for sitt arbeid for pressefrihet og ytringsfrihet.
– Det er en viktig og sterk sammenheng mellom ytringsfrihet, informasjonsfrihet, demokrati og fred. Krigen i Ukraina er en påminnelse om hvor viktig dette arbeidet faktisk er, sier leder for Nobels Fredssenter, Kjersti Fløgstad.
Ole Robert Reitan sier ytringsfrihet også er sentralt i hvordan menneskene i selskapet skal behandles.
– Vi har som grunnprinsipp at vi tror på enkeltmennesket, og at alle våre 42 000 kollegaer skal få være seg selv, at alle skal kunne komme på jobb og uttrykke sin personlighet og sine personlige egenskaper og meninger. Dette er en drivkraft for positiv endring og utvikling av selskapet, sier Reitan.
Avtalen mellom Nobels Fredssenter og Reitan Retail strekker seg ut 2022 og omfatter støtte til Fredsprisutstillingen samt en rekke arrangementer knyttet til fredsprisen, samt bidrag til å avholde en internasjonal fredskonferanse og ytringsfrihets-festival.
Se dialog mellom Kjersti Fløgstad og Ole Robert Reitan på Fredsbenken (link).
Kontakter
Øyvind BreivikKommunikasjonssjefReitan Retail
Tel:+47 40 22 66 86oyvind.breivik@reitanretail.noBilder


Lenker
Om Reitan Retail
Reitan Retail er et ledende handelsselskap i Norden og Baltikum med virksomhet innen dagligvare, servicehandel og mobilitet i syv land.
Vi er en familie med 42.000 positive og offensive mennesker og sterke merkevarer som REMA 1000, Narvesen, R-kioski, Pressbyrån, Uno-X, YX og 7-Eleven.
Med sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap, deler vi et felles mål om å skape de beste kundeopplevelsene i folks hverdag, og bidra til en mer bærekraftig fremtid.
Vår unike franchisemodell er kjernen i vår forretningsmodell, og kunden er vår øverste sjef. Vi er en del av folks hverdag - hjemme, på farten og på veien. Vi er nære, enkle og ansvarlige.
I Reitan Retail, deler vi sterke verdier og et felles formål: Å gjøre hverdagen litt enklere og verden litt bedre.
Følg pressemeldinger fra Reitan Retail
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Retail på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Retail
World’s first with new animal welfare standard8.6.2022 09:48:01 CEST | Press release
Norsk Kylling is the first producer in the world to deliver large-scale production of chicken certified in accordance to a new animal welfare standard developed by leading animal welfare organisations. The Animal Welfare Alliance in Norway applauds.
Først i verden med ny dyrevelferdsstandard8.6.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding
REMA 1000-eide Norsk Kylling er den første produsenten i verden som i stor skala kan levere kylling sertifisert etter en ny dyrevelferdsstandard utviklet av verdens ledende dyrevelferdsorganisasjoner. Dyrevernalliansen i Norge applauderer.
Birgit Skarstein inngår samarbeid med Reitan Retail23.5.2022 13:32:34 CEST | Pressemelding
Samfunnsprofil og idrettsutøver Birgit Skarstein inngår avtale om langsiktig partnerskap med handelsselskapet Reitan Retail. Avtalen skal styrke Skarsteins rammer i OL-satsingen og sikre Reitan Retail en rollemodell og samfunnskontakt mens hun er aktiv idrettsutøver og videre som fast ansatt etter endt idrettskarriere.
Miljø, helse, mennesker, verdikjede i Reitan Retails første helhetlige ansvarsrapport12.5.2022 10:14:04 CEST | Pressemelding
Reitan Retail presenterer sin første helhetlige ansvarsrapport, som rapporterer på fire prioriterte områder der virksomheten har størst negativ påvirkning og størst mulighet til å påvirke positivt: Miljø, helse, mennesker og verdikjede. Dette er de prioriterte områende i selskapets bærekraftstrategi.
Reitan Retail lanserer nytt bykonsept3.5.2022 12:03:24 CEST | Pressemelding
Reitan Retail lanserer et nytt bykonsept som skal tilby fersk bakst, sunn snacks og lavpris-dagligvarer for folk i farta. Butikken, som får navnet Innom, skal være en pilot tilpasset kunden i nabolaget og et sted for læring og testing av nyskapende og bærekraftige produkter og løsninger.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom