Rat City slipper «I Just Wanna Dance» med Isak Heim

Etter å ha blitt Spellemann-nominert for Årets Låt med «Kind of Love», som streamet til platina i både Norge og Polen, er Rat City og Isak Heim tilbake med enda en gigahit! «I Just Wanna Dance» er et godt stykke soulfylt pop, som garantert får deg i godt humør.

RAT CITY OG ISAK HEIM

Siden de slapp «Naked» sammen med Kiesza i fjor, har trioen gjort alt annet enn å ligge på latsiden. Gutta har høstet 75 millioner streams verden over, produsert og skrevet singler for Dagny, i tillegg til har de skrevet låten «Brun Down This Room» for Ruben, som nylig vant pris for Årets Låt under Spellemann 2019.

Rat City er kjent for sitt visuelle uttrykk og musikkvideoen til «I Just Wanna Dance» er intet unntak. Den animerte snutten er finansiert av Joseph Amissah (Instagram her), en Polen-basert fly-spesialist, influencer, samfunnsaktivist og en god venn av bandet, fra Storbritannia. Som takk har Amissah blitt animert og dukker opp i videoen.

Jeg ble stor fan av bandet da jeg hørte «Kind of Love» og la ut en post på min Instagram-konto. Over sommeren ble vi venner og jeg fløy dem til Polen for å spille på en stor fest her i Poznan. De er fantastiske folk og lager skikkelig bra musikk sammen. Jeg er veldig stolt av resultatet! I en tid hvor mange artister sliter med å få endene til å møtes, føler jeg dette er en fin mulighet til å støtte fantastisk kunst og musikk, som kan bringe litt glede og moro, sier Joseph Amissah.

Det var skikkelig fint å være tilbake i studio med Isak! Vi hadde det også utrolig gøy da vi laget videoen sammen med @the.collection. Joseph har raskt blitt en god kompis, og så fort ting åpner litt mer opp så vil vi invitere ham med inn i studio. Han er en «larger than life»-karakter, en stor og positiv stemme i disse vanskelige tider, og hvem vet hva vi kan finne på, forteller Cato.

Den er den USA-baserte animatøren Micah Monkey som har designet hele Rat City-universet, hvis karakterer hadde sin debut i musikkvideoen til «Kind Of Love». Cato forteller at de alle har vært begeistret for Gorillaz og likte godt tanken på at Rat City skulle bli et animert prosjekt.

Rat City er et høykonseptuelt, audiovisuelt prosjekt unnfanget av de norske låtskriverne og produsentene Kent og Cato Sundberg. Sundberg-brødrene har som låtskrivere og produsenter vært en del av Stargate-stallen og er mest kjent som frontfigurer i listetopperne Donkeyboy. I tillegg  har de hatt hits med blant annet Lila og Chris Holsten, samt remixet en låt for duoprosjektet til Mike Posner og blackbear kalt «mansionz». Lasse har vært en del av Donkeyboy i flere år og har i tillegg produsert for Rat City og andre prosjekter. Rat Citys debutsingel «Kind Of Love» var #1 på Shazam og lå i hele 7 uker som #1 på norsk radio. Låta har nesten28 millioner streams og lå 20 uker inne på Spotify topp 20, samt var «Ukas låt» hos Danske P3 og topp 10 på radio i Polen.

RAT CITY OG ISAK HEIM

Skinny Days gir oss ny favoritt låt til morgenkaffen19.11.2020 11:00:00 CETPressemelding

Skinny Days og CLMD sin glade «Voices In My Head» har nylig nådd 3 millioner streams og vært en gjenganger på treningsspillelister i flere land siden slippet i september. Nå stripper de den ned i en akustisk versjon fremført av Cate Downey, venninne og låtskriver fra Colorado samt student ved LIMPI. Låten i sin helhet er produsert av Skinny Days. Teksten blir løftet frem på en helt ny måte ved hjelp av den råe og ærlige stemmen til Cate og sammen inviterer dem lytterne til å utforske en mer melankolsk side av musikken. Denne akustiske versjonen er perfekt til de mørke vinterdagene vi har i vente. På spørsmålet hvorfor de ønsket å lage en akustisk versjon svarer gutta: «For å vise frem en side av sangen mange kanskje ikke visste om, og for å gi verden en herlig pustepause og behagelig bakgrunnsmusikk til kaffekoppen man drikker mens det fortsatt er mørkt ute på morgenen». I tråd med originalversjonen er kunstverket på artwork malt av den nihilistiske kunstneren Thea Klingvall. «Voices I

Unge Ferrari blir til Stig Brenner og slipper «Lukten Av Høst»11.11.2020 00:01:00 CETPressemelding

Ideen til denne låten ble født en grå septembernatt i fjor, på en hytte ved havet på Sørlandet. Vi fanget en spesiell stemning, og fundamentet ble lagt. Mange dyktige venner hjalp meg underveis og ett år senere er den klar for dere. «Under paraplyen kledd i Goretex Øynene røde og blanke Jeg kjenner lukten av høst» Dette er første smakebit av Stig Brenner. Velkommen. Hør «Lukten Av Høst» her.