Prisvinnende Moovit-app nå tilgjengelig i Huawei AppGallery

Moovit og Huawei har gått sammen for å øke mobiliteten i byene og gjøre det enklere og mer praktisk å komme seg fra A til B.

Oslo 8. oktober 2020: I dag kunngjorde Huawei sitt partnerskap med Intel-selskapet Moovit, en ledende leverandør av mobilitetsløsninger (MaaS) og skaper bak den største mobilitetsappen. Den prisbelønte appen er nå integrert i Huawei AppGallery, og gir norske forbrukere en enkel guide til reise rundt i tusenvis av byer både i Norge og ute i verden.

Gratis-appen er allerede i bruk av over 865 millioner mennesker i 3200 byer i 106 land. Den kombinerer informasjon fra kollektivtransportoperatører, mikrotransportoperatører og transportmyndigheter med sanntidsinformasjon fra brukerne. Som et resultat gir appen et nøyaktig sanntidsbilde av den beste ruten for enhver reise med urbane transportalternativer som blant annet buss, t-bane, trikk og tog, samt sykler, elsparkesykler og bildeling.

Multimodale reiseinformasjonstjenester

Moovit tilbyr brukerne multimodal reiseplanlegging og ankomstinformasjon i sanntid, slik at du vet nøyaktig når din buss eller trikk ankommer. En direktesendingsfunksjon med varslinger for trinnvis veiledning er også inkludert. Videre inneholder appen tilgjengelighetsfunksjoner slik at funksjonshemmede tryggere kan benytte seg av kollektivtransport. Blant annet er den optimalisert med skjermlesingsassistanse for blinde og svaksynte, og identifiserer ruter og stasjoner egnet for rullestolbrukere. I tillegg kalkulerer den trappefrie ruter og er utstyrt med optimaliserte menyer og knapper for de med håndmotoriske funksjonshemninger.

Under den globale Covid 19-pandemien har Moovit vært proaktive og fortsatt å levere nøyaktige og pålitelige transport- og mobilitetsdata til brukerne til tross for de raske endringene som pandemien har ført til. Dette er mulig grunnet Moovits Mooviter-samfunn, bestående av 700 000 lokale bidragsytere som kartlegger og opprettholder lokal transportinformasjon.

− Den ledende mobilitetsappen, Moovit, er et fantastisk tillegg til AppGallery. Særlig nå i en raskt skiftende hverdag grunnet hyppig oppdaterte sikkerhetstiltak, er det fantastisk at våre brukere kan være mobile uansett hvor de befinner seg. Moovit forplikter seg også til å hjelpe lokalsamfunn med å bli både renere, tryggere og bedre å leve i, noe brukere over hele verden vil dra nytte av, sier Wang Heng, visepresident for globale partnerskap og miljøutvikling i Huawei Consumer Business Group.

Forenkler bymobilitet over hele verden

Huawei vil tilby Moovit-appen til brukere i mer enn 100 land på 45 ulike språk. I tillegg til kollektivtransport, vil den snart inneholde andre reisealternativer som ride-sharing fra det ledende transportselskapet Bolt, og stasjonsbaserte sykkeldelingssystemer og sparkesykler.

− Moovits oppdrag har fra første dag vært å forenkle bymobilitet over hele verden, sier Yovav Meydad, vekst- og markedssjef i Moovit. – Integreringen av Moovits multimodale reiseplanleggings- og navigasjonsapp på Huawei smarttelefoner, vil bidra til å forenkle hverdagen for millioner av mennesker. Ved effektivt å kunne planlegge og navigere kollektivreiser med sanntidsinformasjon, vil kunder av Huawei AppGallery kunne komme seg rundt i byene raskere, enklere og tryggere enn før.

Moovit er siste i rekken av reiseapper som nylig har blitt integrert i Huawei AppGallery. Andre tilbydere er Booking.com, eSky, Omio, Skyscanner og Turkish Airlines. Sammen eksemplifiserer de Huaweis ønske om å tilby apper med sterk lokal relevans for brukerne og ekstra brukerfordeler som eksklusive kuponger, kampanjer og gratis-gaver. Moovit og Huawei vil samarbeide om appkampanjer for Moovit-brukere. Disse vil bli kunngjort gjennom appen.

Last ned Moovit-appen via AppGallery som er tilgjengelig på alle Huawei smarttelefoner.

Om Huawei AppGallery
AppGallery er et smart og innovativt økosystem som lar utviklere skape unike opplevelser for forbrukerne. Vår unike «HMS Core» gjør at apper kan integreres på tvers av enheter, som gjør brukeropplevelse både enklere og mer komfortabel. «HMS Core» er også en del av vår bredere 1 + 8 + M-strategi. Vår visjon er at AppGallery skal være en åpen og innovativ appdistribusjonsplattform som er tilgjengelig for forbrukerne, og gir dem en unik og smart opplevelse – samtidig som det beskytter brukernes privatliv og sikkerhet.  AppGallery er blant de tre største markedsplassene for apper og, tilbyr et bredt utvalgt av både globale og lokale apper i hele 18 kategorier – blant annet navigasjon, transport, nyheter og sosiale medier. AppGallery er tilgjengelig i mer enn 170 land og regioner, og har 460 millioner aktive brukere globalt hver måned. Første halvår 2020 nådde vi 184 milliarder totale nedlastninger fra AppGallery.

For oppdateringer på AppGallery, følg oss på:

Om Moovit

Intel-selskapet Moovit er en ledende leverandør av mobilitetsløsninger (MaaS) og skaper bak den største mobilitetsappen. Moovit ble kjøpt opp av Intel i 2020 for å slå seg sammen med Mobileye og fremme MaaS-strategien. Sammen vil Moovit og Mobileye akselerere den globale adopsjonen av autonom transport.

Moovits iOS-, Android- og web-apper veileder brukerne i å komme seg rundt i byen effektivt og praktisk ved hjelp av et hvilket som helst transportalternativ. Etter introduksjonen i 2012 betjener den nå over 865 millioner brukere i mer enn 3200 byer i 106 land.

Daglig samler Moovit opptil seks milliarder anonyme datapunkter som legges til verdens største depot for reise- og mobilitetsdata. For regjeringer, byer, reisebyråer og private selskaper, tilbyr Moovit AI-drevne mobilitets-løsninger for planlegging, drift og optimalisering som har påvist både redusert trafikkbelastning, økt effektivitet og økt utnyttelse av verdier og eiendeler. Bransjeledere som Microsoft, Uber og Cubic har inngått samarbeid med Moovit for å styrke deres mobilitetstilbud.

Om Huawei Consumer Business Group

Huawei er en global leverandør av løsninger innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT). Gjennom vårt engasjement og fokus på kundesentrisk innovasjon og våre solide partnerskap, har vi etablert ende-til-ende-fordeler innen telekommunikasjonsnettverk, bedriftsløsninger, mobile enheter og cloud computing. Huaweis 188 000 ansatte er drevet av å skape maksimal verdi for teleoperatører, bedrifter og forbrukere gjennom å levere konkurransedyktige løsninger og tjenester. Våre innovative produkter, løsninger og tjenester brukes i flere enn 170 land, og betjener over en tredjedel av verdens befolkning. Huawei ble opprettet i 1987, og er et privat selskap heleid av de ansatte.

For mer informasjon, besøk oss på:

URL: http://consumer.huawei.com/no

Følg oss på: