Nye HUAWEI Watch 3-serien lanseres: Flaggskip sportsklokker med ultralang batteritid og e-sim

Oslo, Norge, 2. juni 2021. Huawei, et ledende globalt teknologiselskap og selskapet bak verdens tredje største økosystem for smart forbrukerelektronikk, kunne under dagens globale lanseringsevent avsløre deres nyeste flaggskipserie bestående av to modeller: HUAWEI Watch 3 Pro og HUAWEI Watch 3. Sportsklokkene kommer med ultralang batteritid, e-sim og forskninsgbaserte helse- og treningsfunksjoner som hjelper brukeren med måling av treningsaktiviteter og helseparametere. Gjennom den nye serien lanserer Huawei for første gang klokker med en høypresisjons temperatursensor for måling av hudtemperatur. Andre nye funksjoner er håndvask- og falldetektor. Begge klokkene kjører på operativsystemet HarmonyOS, som gir brukeren en intuitiv og smart opplevelse.

Ultralang batteritid for kontinuerlig måling av helse og aktiviteter
HUAWEI Watch 3-serien er en profesjonell assistent for måling av treningsaktiviteter og for å holde brukeren oppdatert på egen helse. Klokkene tilbyr 100 ulike treningsmoduser, funksjoner for måling av hjerterytme, oksygenmetning, søvn og stress, detektorer for hudtemperatur og fall, samt en SOS-varslingsfunksjon. HUAWEI Watch 3-serien har to ulike innstillinger for batteritid. På ultralang innstilling har HUAWEI Watch 3 Pro inntil tre ukers batteritid og HUAWEI Watch 3 inntil to ukers batteritid. På smart innstilling har HUAWEI Watch 3 Pro inntil fem dagers batteritid og HUAWEI Watch 3 inntil tre dagers batteritid. Huaweis nye klokker tilbyr også omfattende beskyttelse og sikkerhet for brukerne, og tilrettelegger for at brukerne samtykker før informasjon blir logget og lagret. HTTPS-kryptering sikrer dataen som er i bevegelse, slik at brukeren i ro og fred kan kan glede seg over klokkens funksjoner for måling av helseparametere og treningsaktiviteter.

Redefinerer sportsklokke-estetikken
HUAWEI Watch 3-serien har funnet den perfekte balansen mellom en sportsklokke og en tradisjonell klokke, når det kommer til design og estetikk. Det polerte rustfrie stålet rundt selve uret er utsmykket med en skive av ultrakurvet 3D-glass og et stort display, som resulterer i et elegant design. HUAWEI Watch 3-serien er selskapets første klokkeserie som kommer med en 3D-roterende krone med haptisk feedback. Takket være den høye presisjonen og gjenkjennelsen av fingerbevegelser, kan brukeren zoome inn og ut av bilder og sider på tvers av menyvalgene med høy nøyaktighet. Gjennom operativsystemet HarmonyOS introduserer Huawei også et helt nytt brukergrensesnitt med en app-meny som komplementerer den 3D-roterende kronen, og som leverer en enklere og mer intuitiv brukeropplevelse. Klokkeremmer av fluoroelastomer, nylon, lær, stainless steel og titanium, samt et rikt tilbud av design for urskiver, gir deg muligheten for komplementere klokken til et hvert antrekk og situasjon.

Uavhengig kommunikasjon
HUAWEI Watch 3-serien støtter også frittstående tilkobling. Ved å aktivere e-simkortet på mobiltelefonen kan brukeren dele mobilnummer og mobilabbonnement mellom smarttelefonen og klokken. HUAWEI Watch 3-serien kan brukes som en personlige reiseassistent. Bare ved å løfte hånden får man tilgang til taxi-informasjon eller flytider og man slipper å sjonglere smarttelefonen og håndbagasje. Serien kommer også med HUAWEI AppGallery forhåndsinstallert, hvor brukeren kan laste ned tredjepartsapper til klokken.

Pris og tilgjengelighet
HUAWEI Watch 3 og Watch 3 Pro vil være tilgjengelig i Norge fra 2. august 2021 til en veiledende pris på NOK 3,990 og NOK 4,990.

**

1. Only supported after OTA programming upgrade. This feature is not designed to be a medical device, and is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. All data and measurements should be used for personal reference only.
2.  Data comes from Huawei labs. The actual usage may vary depending on product differences, user habits, and environment variables. For more information, please visit Huawei’s official website.
3. The watch faces available for HUAWEI WATCH 3 and HUAWEI WATCH 3 Pro may vary. Please refer to official website for more information.
4. These features are provided through third-party apps, the availability of which varies from country to country. Please refer to Huawei's local official website.

Om Huawei Consumer Business Group

Huawei er en global leverandør av løsninger innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT). Gjennom vårt engasjement og fokus på kundesentrisk innovasjon og våre solide partnerskap, har vi etablert ende-til-ende-fordelerinnen telekommunikasjonsnettverk, bedriftsløsninger, mobile enheter og cloud computing. Huaweis 188 000 ansatte er drevet av å skape maksimal verdi for teleoperatører, bedrifter og forbrukere gjennom å levere konkurransedyktige løsninger og tjenester. Våre innovative produkter, løsninger og tjenester brukes i flere enn 170 land, og betjener over en tredjedel av verdens befolkning. Huawei ble opprettet i 1987, og er et privat selskap heleid av de ansatte.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com/no