NY OFFISIELL APP-SØKEFUNKSJON FOR SMARTMOBILER MED APPGALLERY

Det nye søkeverktøyet kommer som en widget på hjemskjermen, og gjør det enkelt å søke etter apper fra AppGallery og Internett. Målet er å tilby en innovativ og mangfoldig søkeopplevelse til alle Huawei-brukere.

Den nye søkefunsjonen for apper vil fremover komme preinstallert på Huawei P40-serien og er tilgjengelig for nedlasting via AppGallery.

Søkemotoren tilbyr alle Huawei-brukere en åpen inngang til et enormt utvalg apper – både nyheter, bilder og mer – direkte fra hjemskjermen på deres enhet.

‒ Nå er det tre enkle måter å få appene på din AppGallery-smartmobil fra Huawei. Du kan bruke Phone Clone, som også fungerer for nettbrett, AppGallery, vår offisielle appbutikk eller vår nye app-søkefunksjon, som søker i alle tilgjengelige kilder på Internett. Med den nye App-søkefunksjonen, har Huawei-brukerne et enkelt og effektivt verktøy for å finne, laste ned og utforske appene de trenger på enheten deres, sier Anders Bigseth, PR-sjef i Huawei Norge.

Inngang til millioner av apper

1)   Phone Clone – En enkel måte å overføre apper, kontakter, data, filer og bilder fra din gamle smarttelefon til din nye med få, enkle steg. Finn ut mer her.

2)   AppGallery – Huaweis offisielle appbutikk med mer enn 420 millioner aktive brukere og en appliste i konstant vekst. Den har en 4-lags deteksjonsmekanisme for å sikre at appene er trygge å laste ned og bruke. Her er det bare å bla gjennom og laste ned appene du trenger.

3)   App-søkefunksjonen – søker i AppGallery og på Internett slik at Huawei-brukerne kan finne og laste ned apper til deres HMS-enheter. Søkefunksjonen er lett tilgjengelig som en widget fra hjemskjermen på nye mobiler i P40-serien.

En ny søkeopplevelse

Den nye søkefunksjonen lokaliserer og samler informasjon, og gir de mest nøyaktige og relevante resultatene for hver bruker. Slik blir det mulig å fullstendig personalisere og administrere sin smarttelefonopplevelse.

I tillegg til nyheter, bilder og underholdning, viser søkeverktøyet apper fra flere kilder, inkludert kildens opprinnelse. Huaweis AppGallery er fullstendig integrert i søkeverktøyet, og alle apper som allerede er tilgjengelige i AppGallery, vises øverst på alle søk i det nye verktøyet. Hundrevis av nye apper integreres i AppGallery hver uke.

App-søkeverktøyet heter Petal Search i AppGallery og er opprettet i samarbeid med globale og europeiske søkemotor-eksperter, inkludert Quant og Yandex, og har ledende maskinvarebasert sikkerhetsteknologi og personvernstandarder.

Tilgjengelighet

App-søkemotoren støtter mer enn 40 språk og er tilgjengelig i 45 land og regioner. Samtidig er det planer om utrulling i flere land i fremtiden. Det nye søkeverktøyet kommer preinstallert på Huawei P40-serien, inkludert P40 Pro, P40 og P40 Lite. For eksisterende Huawei-brukere, er den tilgjengelig for nedlasting i AppGallery. Bare søk etter Petal Search.

Om Huawei Consumer Business Group

Huawei er en global leverandør av løsninger innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT). Gjennom vårt engasjement og fokus på kundesentrisk innovasjon og våre solide partnerskap, har vi etablert ende-til-ende-fordeler innen telekommunikasjonsnettverk, bedriftsløsninger, mobile enheter og cloud computing. Huaweis 188 000 ansatte er drevet av å skape maksimal verdi for teleoperatører, bedrifter og forbrukere gjennom å levere konkurransedyktige løsninger og tjenester. Våre innovative produkter, løsninger og tjenester brukes i flere enn 170 land, og betjener over en tredjedel av verdens befolkning. Huawei ble opprettet i 1987, og er et privat selskap heleid av de ansatte.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com/no

Følg oss på:

Facebook: facebook.com/HuaweiDevice

Twitter: twitter.com/HuaweiDevice

YouTube: youtube.com/HuaweiDevice

Instagram: instagram.com/huaweiconsumer

Google+: plus.google.com/+HuaweiDevice

Be Brilliant Together: Huawei lanserer EMUI 1110.9.2020 17:01:21 CESTPressemelding

Under dagens Huawei Developer Conference 2020 presenterte Huawei EMUI 11. Wang Chenglu, president i programvareavdelingen ved Huawei Consumer Business Group (CBG), la frem nøkkelfunksjonene i det nye operativsystemet. Det inkluderer blant annet et nytt design for brukeropplevelse (UX), nye personvern- og sikkerhetsfunksjoner og en forbedret flerenhets-opplevelse. Kunstnerisk design, vitenskapelig optimalisert Huawei har oppnådd en ideell balanse mellom kunst og vitenskap i EMUI 11. Det nye designet er forfriskende, mens overgangene og interaksjonene i brukergrensesnittet er finjustert med den menneskelige faktoren i fokus. EMUI 11 hjelper brukerne å uttrykke kreativiteten sin med nye alternativer for alltid på-skjerm. Den nye alltid på-skjermen lar brukerne sette sitt personlige preg på den ved bruk av moderne kunst. Inspirert av arbeidet til den anerkjente maleren Piet Mondrian, har den nye alltid på-skjermen en primær fargepalett av rød, gul og blå. Brukerne kan også velge utenfor Mo