NY OFFISIELL APP-SØKEFUNKSJON FOR SMARTMOBILER MED APPGALLERY

Det nye søkeverktøyet kommer som en widget på hjemskjermen, og gjør det enkelt å søke etter apper fra AppGallery og Internett. Målet er å tilby en innovativ og mangfoldig søkeopplevelse til alle Huawei-brukere.

Den nye søkefunsjonen for apper vil fremover komme preinstallert på Huawei P40-serien og er tilgjengelig for nedlasting via AppGallery.

Søkemotoren tilbyr alle Huawei-brukere en åpen inngang til et enormt utvalg apper – både nyheter, bilder og mer – direkte fra hjemskjermen på deres enhet.

‒ Nå er det tre enkle måter å få appene på din AppGallery-smartmobil fra Huawei. Du kan bruke Phone Clone, som også fungerer for nettbrett, AppGallery, vår offisielle appbutikk eller vår nye app-søkefunksjon, som søker i alle tilgjengelige kilder på Internett. Med den nye App-søkefunksjonen, har Huawei-brukerne et enkelt og effektivt verktøy for å finne, laste ned og utforske appene de trenger på enheten deres, sier Anders Bigseth, PR-sjef i Huawei Norge.

Inngang til millioner av apper

1)   Phone Clone – En enkel måte å overføre apper, kontakter, data, filer og bilder fra din gamle smarttelefon til din nye med få, enkle steg. Finn ut mer her.

2)   AppGallery – Huaweis offisielle appbutikk med mer enn 420 millioner aktive brukere og en appliste i konstant vekst. Den har en 4-lags deteksjonsmekanisme for å sikre at appene er trygge å laste ned og bruke. Her er det bare å bla gjennom og laste ned appene du trenger.

3)   App-søkefunksjonen – søker i AppGallery og på Internett slik at Huawei-brukerne kan finne og laste ned apper til deres HMS-enheter. Søkefunksjonen er lett tilgjengelig som en widget fra hjemskjermen på nye mobiler i P40-serien.

En ny søkeopplevelse

Den nye søkefunksjonen lokaliserer og samler informasjon, og gir de mest nøyaktige og relevante resultatene for hver bruker. Slik blir det mulig å fullstendig personalisere og administrere sin smarttelefonopplevelse.

I tillegg til nyheter, bilder og underholdning, viser søkeverktøyet apper fra flere kilder, inkludert kildens opprinnelse. Huaweis AppGallery er fullstendig integrert i søkeverktøyet, og alle apper som allerede er tilgjengelige i AppGallery, vises øverst på alle søk i det nye verktøyet. Hundrevis av nye apper integreres i AppGallery hver uke.

App-søkeverktøyet heter Petal Search i AppGallery og er opprettet i samarbeid med globale og europeiske søkemotor-eksperter, inkludert Quant og Yandex, og har ledende maskinvarebasert sikkerhetsteknologi og personvernstandarder.

Tilgjengelighet

App-søkemotoren støtter mer enn 40 språk og er tilgjengelig i 45 land og regioner. Samtidig er det planer om utrulling i flere land i fremtiden. Det nye søkeverktøyet kommer preinstallert på Huawei P40-serien, inkludert P40 Pro, P40 og P40 Lite. For eksisterende Huawei-brukere, er den tilgjengelig for nedlasting i AppGallery. Bare søk etter Petal Search.

Om Huawei Consumer Business Group

Huawei er en global leverandør av løsninger innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT). Gjennom vårt engasjement og fokus på kundesentrisk innovasjon og våre solide partnerskap, har vi etablert ende-til-ende-fordeler innen telekommunikasjonsnettverk, bedriftsløsninger, mobile enheter og cloud computing. Huaweis 188 000 ansatte er drevet av å skape maksimal verdi for teleoperatører, bedrifter og forbrukere gjennom å levere konkurransedyktige løsninger og tjenester. Våre innovative produkter, løsninger og tjenester brukes i flere enn 170 land, og betjener over en tredjedel av verdens befolkning. Huawei ble opprettet i 1987, og er et privat selskap heleid av de ansatte.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com/no

Følg oss på:

Facebook: facebook.com/HuaweiDevice

Twitter: twitter.com/HuaweiDevice

YouTube: youtube.com/HuaweiDevice

Instagram: instagram.com/huaweiconsumer

Google+: plus.google.com/+HuaweiDevice

Huawei: A Year and Beyond18.5.2020 14:26:51 CESTPress release

[Shenzhen, China, May 18, 2020] Huawei held its 17th annual Global Analyst Summit in Shenzhen, both onsite and online. At the event, Huawei was joined by over 2,000 analysts, key opinion leaders, and media representatives from a range of industries, including telecoms, the Internet, and finance. Together, they discussed how the industry can work together to weather the difficult times, achieve win-win outcomes, and accelerate the arrival of the intelligent world.