Ny direktør for Innovasjon Norge Innlandet

Sverre Håvard Bjørnstad fra Ottestad blir direktør for Innovasjon Norge Innlandet.

Sverre Håvard Bjørnstad blir direktør for Innovasjon Norge Innlandet 1. januar. Foto: Geir Olsen

Bjørnstad er i dag administrerende direktør i Geno SA - et selskap med hovedkontor på Hamar som utvikler og produserer avlsmateriale for det norske og internasjonale markedet. Geno har under Bjørnstads ledelse hatt en omfattende satsing på forskning og innovasjon. Selskapet har gått fra å være en norsk aktør til å bli et internasjonalt anerkjent selskap med aktiviteter i over 20 markeder. Bjørnstad har også vært sentral i utviklingen av blant annet NCE Heidner Biocluster.

-          Bjørnstads solide lederkompetanse, brede nettverk og gode kjennskap til næringslivet i Innlandet vil styrke teamet i Innovasjon Norge. Han har også erfaring fra oppbygging av både vekstselskaper og klynger, sier divisjonsdirektør i Innovasjon Norge, Per Niederbach.

Innvovasjon Norge Innlandet tilbyr finansiering, rådgivining og en rekke andre tjenester til små og mellomstore bedrifter i Hedmark og Oppland.

Sverre Håvard Bjørnstad vil tiltre stillingen 1. januar 2020.

Dette mener Innovasjon Norge om statsbudsjettet for 20207.10.2019 11:41:46 CESTPressemelding

- Dette er et godt budsjett for videre utvikling og nødvendig omstilling av norsk næringsliv. Budsjettforslaget gir Innovasjon Norge økte muligheter til å bidra med risikokapital til norske vekstbedrifter. Norge trenger bedrifter som vokser, gir arbeidsplasser og bidrar med skatter og eksportinntekter som sikrer den fremtidige velferden for oss alle, sier administrerende direktør Håkon Haugli i Innovasjon Norge.