Norges Bedriftsidrettsforbund lanserer ny hjemmetreningskampanje

Hjemmegym er en aktivitetskampanje tilpasset smittevernreglene, og er designet for å få voksne i aktivitet under koronapandemien. Hjemmegym legger opp til etterlengtet sosialt samvær virtuelt, men trening alene. 13.000 påmeldte sålangt.

Sosial input gjennom hjemmetrening

Fordi det er flere tusen deltakere sammen, kan deltakerne oppleve at de gjør noe sammen med andre, selv om de er i hver sin stue.

- I Hjemmegym har man muligheten til å både i komme i form, og gjøre det sammen med andre, forteller prosjektleder for kampanjen, Heidi Gromstad.

Idrettspresident Berit Kjøll er med på kampanjen

Kampanjen får allerede bred deltakelse, og idrettspresidenten er blant de mer enn 13.000 påmeldte.

- Å være fysisk aktiv er veldig viktig for helsa vår, og Hjemmegym og selvkomponert sirkeltrening er en super måte å sikre seg gode treningsminutter i en krevende hverdag. Kampanjen er et eksempel på idrettens bidrag til folkehelsa. Her kan man trene sammen over nettet, og få en følelse av fellesskap, selv om man sitter alene i stua, forteller Berit Kjøll.

Sykle til jobben-aksjonen utsatt, men lanserer Hjemmegym

Norges største aktivitetskampanje, Sykle til jobben-aksjonen er midlertidig utsatt til 19. mai. I tillegg lanserer Bedriftsidretten en aktivitetskampanje, Hjemmegym, som er mer tilpasset de forholdene vi nå lever under.

- Hjemmegym er designet for å få flest mulig i aktivitet hjemme og samtidig føle et fellesskap gjennom treningen, sier prosjektleder Gromstad.

Kampanjens mål er å få voksne folk motivert til å holde seg i aktivitet i en ny hverdag. Gjennom å kunne delta med et lag på opptil fem personer, er det lagt opp til å kjenne på følelse av sosial glede i treningen. I tillegg oppfordrer vi til kollega-treninger via Skype, Zoom, Hangput eller andre medier. Lag og enkeltpersoner kan vinne drøssevis av premier, og ikke minst heder og ære.

Kampanjen arrangeres av Norges Bedriftsidrettsforbund, et særforbund i norsk idrett. Les mer om kampanjen her: https://www.sykletiljobben.no/home/index.rails?pid=52092

Heidi Gromstad
heidi.gromstad@bedriftsidretten.no