Norges Bedriftsidrettsforbund lanserer ny hjemmetreningskampanje
Hjemmegym er en aktivitetskampanje tilpasset smittevernreglene, og er designet for å få voksne i aktivitet under koronapandemien. Hjemmegym legger opp til etterlengtet sosialt samvær virtuelt, men trening alene. 13.000 påmeldte sålangt.

Sosial input gjennom hjemmetrening
Fordi det er flere tusen deltakere sammen, kan deltakerne oppleve at de gjør noe sammen med andre, selv om de er i hver sin stue.
- I Hjemmegym har man muligheten til å både i komme i form, og gjøre det sammen med andre, forteller prosjektleder for kampanjen, Heidi Gromstad.
Idrettspresident Berit Kjøll er med på kampanjen
Kampanjen får allerede bred deltakelse, og idrettspresidenten er blant de mer enn 13.000 påmeldte.
- Å være fysisk aktiv er veldig viktig for helsa vår, og Hjemmegym og selvkomponert sirkeltrening er en super måte å sikre seg gode treningsminutter i en krevende hverdag. Kampanjen er et eksempel på idrettens bidrag til folkehelsa. Her kan man trene sammen over nettet, og få en følelse av fellesskap, selv om man sitter alene i stua, forteller Berit Kjøll.
Sykle til jobben-aksjonen utsatt, men lanserer Hjemmegym
Norges største aktivitetskampanje, Sykle til jobben-aksjonen er midlertidig utsatt til 19. mai. I tillegg lanserer Bedriftsidretten en aktivitetskampanje, Hjemmegym, som er mer tilpasset de forholdene vi nå lever under.
- Hjemmegym er designet for å få flest mulig i aktivitet hjemme og samtidig føle et fellesskap gjennom treningen, sier prosjektleder Gromstad.
Kampanjens mål er å få voksne folk motivert til å holde seg i aktivitet i en ny hverdag. Gjennom å kunne delta med et lag på opptil fem personer, er det lagt opp til å kjenne på følelse av sosial glede i treningen. I tillegg oppfordrer vi til kollega-treninger via Skype, Zoom, Hangput eller andre medier. Lag og enkeltpersoner kan vinne drøssevis av premier, og ikke minst heder og ære.
BAKGRUNN
Kampanjen arrangeres av Norges Bedriftsidrettsforbund, et særforbund i norsk idrett. Les mer om kampanjen her: https://www.sykletiljobben.no/home/index.rails?pid=52092
Kontakter
Heidi Gromstad
heidi.gromstad@bedriftsidretten.no
91 34 74 10
Emily RobertsonKommunikasjonsrådgiver
Tel:412 20 896Emily.Robertson@bedriftsidretten.noBilder
Om Norges bedriftsidrettsforbund
Bedriftsidretten tilbyr mer enn 50 aktiviteter til voksne, og er en medlemsorganisasjon med 2 400 lag med ca. 200 000 medlemmer. Med arbeidsplassen som utgangpunkt, er målet å få flere voksne i aktivitet. Vi har aktivitet over hele landet, og noe for enhver.
Følg saker fra Norges bedriftsidrettsforbund
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges bedriftsidrettsforbund på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra Norges bedriftsidrettsforbund
Nytt konsept fra Bedriftsidretten: I dag starter Kollegamosjon19.10.2020 06:00:00 CEST | Pressemelding
Bedriftsidretten har laget en oppfølger til Sykle til jobben-aksjonen med et ønske om å skape samhold og aktivitet i annerledestiden. Kampanjen starter i dag.
Tilbyr lavterskelaktivitet til alle ansatte i Tønsberg kommune19.10.2020 06:00:00 CEST | Pressemelding
Bedriftsidrettslaget til Tønsberg kommune har meldt seg på den nye aktivitetskampanjen Kollegamosjon til Bedriftsidretten, og nå gir de gratis deltakelse til alle som jobber i kommunen.
Norges Bedriftsidrettsforbund lanserer ny aktivitetskampanje: Kollegamosjon16.10.2020 07:00:00 CEST | Pressemelding
Aktivitetskampanjen Kollegamosjon går av stabelen mandag 19.oktober. Kampanjen har som mål å øke aktiviteten i kollegier, og skape samhold og latter i annerledestiden.
Innfører 10 minutter fysisk aktivitet i arbeidstiden15.10.2020 12:59:17 CEST | Pressemelding
De ansatte ved Leif Grimsrud AS går nye veier for å skape trivsel i bedriften. 10 minutter hver dag med fysisk aktivitet blant de ansatte er oppskriften. God helse og et sosialt fellesskap er målet.
Invitasjon til lansering av aktivitetskampanjen Kollegamosjon14.10.2020 15:37:13 CEST | Presseinvitasjon
Pressen er invitert til å delta til å svette og le litt, (blå)mandag morgen, i anledning lansering av aktivitetskampanjen Kollegamosjon. Sett av 15 - 20 minutter til å få trukket på smilebåndene og få opp hjertepumpa. Garantiordning: Følelsen av blåmandag blir svært redusert.
Bedriftsidretten og Abid Raja lanserer ny kampanje1.9.2020 05:00:00 CEST | Pressemelding
Kultur- og likestillingsminister Abid Q. Raja og idrettspresident Berit Kjøll var med da Bedriftsidretten lanserte kampanjen "Vi rydder opp". Kampanjen skal rydde opp i naturen etter tidenes Norgesferie, som dessverre har lagt igjen spor. Kampanjen starter 1.september.
Norges Bedriftsidrettsforbund lanserer ny kampanje som skal rydde søppel i fjellheimen31.8.2020 08:51:38 CEST | Pressemelding
Etter tidenes Norgesferie og et rekordantall mennesker er det mye søppel igjen i naturen. Norges Bedriftsidrettsforbund kombinerer aktivitet og tur med søppelplukking og lanserer "Vi plukker opp". Oppstart 1.september.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom