Nina Jakobsen leder Helsepartiet Troms og Finnmark

Helsepartiet er Norges mest kvinnerike parti. Nå styres Helsepartiet Troms og Finnmark av markante Nina Jakobsen (Tjeldsund). Med seg i styret har hun Dagfinn Aaslid (Vardø) og Halvard Fredriksen (Nordkjosbotn).
Ny leder: Nina Jakobsen leder Helsepartiet Troms og Finnmark. Fra før av driver hun brudesalongen Dress to impress i Harstad, med spesielt fokus på bruder med fysiske og psykiske utfordringer.

Nina Jakobsen er kjent for alle som har vært i brudebutikken «Dress to impress» i Harstad. Her sørger hun hver dag for at bruder i alle størrelser, og med ulike fysiske og psykiske utfordringer, får oppleve å være ekte brudeprinsesser. På natten fyller Nina en 100%-stilling som nattevakt. I tillegg til lederjobben i fylkesstyret er Nina Jakobsen også nestleder i kommunelaget Helsepartiet Tjeldsund, med leder Lene Sjøvoll.
- Jeg har diagnosen ADHD, men jeg opplever at den ikke bare er en ulempe, sier Nina.
- Min energi gir meg uante muligheter og jeg har stor kapasitet. Nå skal vi ta et løft for helse-Norge, hvis Troms og Finnmarks velgere vil være med oss. Jeg gleder meg!

Målet er en plass på Stortinget, gjerne allerede i høst.
- Norge trenger Helsepartiet på Stortinget, for ingen andre partier prioriterer helse først. Jeg tar den utfordringen, sier Nina Jakobsen.
- Med ei grepa nordlandsmegge som meg på Tinget skal vi røske tak i alt det som andre partier forsøker snakke vekk. Nå er det nok kutt og nedbygging i helsesektoren, nå trenger vi en real satsing!
Ninas hjertesak er skjulte diagnoser.
- Jeg har tru på at mange mennesker kan få det mye bedre. En større åpenhet og reel tilrettelegging for folk med ulike utfordringer vil vi gi flere mennesker verdighet, selvtillit og til og nye muligheter.

Fylkesstyrets to herrer er motiverte og har stor sympati for Helsepartiets politikk.
- Jeg er to undre prosent enig i Helsepartiets politikk som nå dekker alle sektorer, sier Dagfinn Aaslid (75) fra Vardø.
- Vi tilhører verken høyre- eller venstreblokka, men har fornuftig politikk med det beste fra både høyre, venstre og sentrum, pluss nye løsninger som er utarbeidet av folk med skoa på. Her i Vardø har vi landets eneste ordfører fra MDG og vi har sett at det går an å skape politikk ut fra sak og ikke fra avleggs høyre- eller venstreideologi. Jeg har tro på at mange vil like Helsepartiets politikk bare de blir kjent med oss. Det er hovedoppgaven vår nå. Å nå ut til folk.

Halvard Fredriksen (45) har levd med multippel sklerose siden 2013. De fysiske utfordringene er ikke til hinder for at han vil ut og drive valgkamp i både Troms og Finnmark.
- Som MS-pasient har jeg opplevd både muligheter og utfordringer. Ernas regjering lovet å utvide listen for utenlands behandlingsreiser, og for mange MS-pasienter er dette midt i blinken, men regjeringen kastet ut tomme løfter og har ikke innfridd. Helsepartiet går inn for nødvendige tiltak for mange flere pasientgrupper fordi politikken er forankret i folks opplevde virkelighet, ikke i et virkelighetsfjernt byråkrati.
Når været tillater det er planlegger Helsepartiet Troms og Finnmark å reise begge fylkene rundt for å møte velgere.

Nina Jakobsen ble på Helsepartiets årsmøtet 3. februar også valgt inn i Helsepartiets sentralstyre, med Halvard Fredriksen som vara.
- Vi har plass til flere som vil være med i Helsepartiet, både i styret og som medlemmer. Ta kontakt, oppfordrer Nina Jakobsen og viser til nettsiden www.helsepartiet.no og post@helsepartiet.no.

Dagfinn Åslid er Finnmarks spydspiss i Helsepartiet.
Halvard Fredriksen snakker med stor tyngde om livet som MS-pasient. Norge må investere i helse, ikke kutte, lyder budskapet.