Nettbrettet MatePad Pro redefinerer kreativitet og produktivitet

24. februar 2020 - Huawei Consumer Business Group (CBG) annonserte i dag den globale lanseringen av nye Huawei MatePad Pro. Nettbrettet er Huaweis flaggskip i den nye MatePad-serien. Med flott design og rå teknologi passer den utmerket for kreativitet og produktivitet.

Huawei MatePad Pro har et rent design og verdens høyeste skjerm-til-kropp-utnyttelse for nettbrett (90 prosent). Med den spesielt kraftige og effektive Kirin 990-brikken følger utmerket ytelse og batterilevetid. EMUI10 gir i tillegg støtte for funksjoner som Multi-Window[1], Multi-screen Collaboration[2] og Huawei APP Multiplier.

Nettbrettet støtter Huaweis M-Pencil og Smart Magnetic Keyboard, som gir utmerket synergi med skrivebordsmodus og WPS-funksjonene. Underholdningsopplevelsen gjøres rikere med en rekke hardware-oppgraderinger, og Huawei MatePad Pro er det første nettbrettet i verden som støtter trådløs og reversert lading[3].

Wang Yinfeng, sjef for PC- og nettbrett-produkter i Huawei CBG, uttaler følgende: «MatePad Pro er mer enn bare et estetisk mesterverk og en mobil kinoopplevelse. Nettbrettet representerer hvordan vi i Huawei redefinerer mobil produktivitet. Det gjør det mulig for forbrukerne å uttrykke sin grenseløse kreativitet, og MatePad Pro er det perfekte produktet for dem som ser etter en smartere måte å gjøre sine ideer til virkelighet».

Simplisitet og eleganse

Nettbrettet komiberer teknologi med stil. MatePad Pro har verdens høyeste skjerm-til-kropp-utnyttelse på 90 prosent[4]. Rammene som omkranser den 10,8-tommers 16:10-skjermen er kun 4,9mm bred[5].

Det kurvede designet på Huawei MatePad Pro sørger for et komfortabelt grep, mens den magnesiumlegerte rammen gjør nettbrettet robust og gir samtidig en lav vekt. Et helstøpt design hvor antennene er integrert i ramme og baksidepanelet gir et rent og minimalistisk utseende.

MatePad Pro kommer i fire forskjellige farger, inspirert av naturen. Du kan velge mellom Forest Green, Orange, Pearl White og Midnight Gray. Forest Green- og Orange-utgavene kommer med detaljer i vegansk lær, som gir nettbrettet en uimotståelig sjarm, mens fiberglass-detaljene i Pearl White- og Midnight Grey-utgavene representerer det elegante.

Redefiner ytelse med Kirin 990

Huawei MatePad Pro har flaggskip-chipsettet Kirin 990, med 7nm-teknologi for topp ytelse og batteriutnyttelse. CPUen kan klokke opp til 2.86GHz i standard ytelse, noe som gjøres mulig av en innovativ tredelt arkitektur bestående av to store kjerner, to middels store kjerner og fire små kjerner. Den 16-kjerners Mali-G76 GPUen forbedrer også ytelsen og batterilevetiden kraftig, noe som gjør spill- og underholdningsopplevelsene til en fornøyelse.

Med Huaweis proprietære to-kjerners Da Vinci NPU-arkitektur, gjør AI-teknologi at de store og de små kjernene fordeler kapasiteten optimalt mellom seg. Nettbrettet er utstyrt med en 8GB LPDDR4X dual-channel RAM, slik at apper startes lynkjapt. All denne ytelsen muliggjøres av et 12-lags kjølingssystem som bruker kunstig intelligens for temperaturstyring, slik at nettbrettet holder seg nedkjølt uansett situasjon.

MatePad Pro leverer utmerket batterilevetid takket være et høykapasitets 7250mAh-batteri og strømsparingsfunksjonene i Kirin 990 og EMUI. Det medfølger en 20W-hurtiglader, men nettbrettet har også støtte for Huaweis 40W SuperCharge. Huawei MatePad Pro er verdens første nettbrett som støtter trådløs og reversert lading, slik at du på enkelt og praktisk vis kan holde både nettbrettet, mobiltelefon og andre enheter med støtte for trådløs ladning gående gjennom hele dagen.

Redefinerer hvordan du bruker skjermen

Huawei MatePad Pro introduserer en rekke innovasjoner som fundamentalt endrer hvordan enheter interagerer med hverandre. Huawei Share-funksjonen muliggjør såkalt «Multi-screen Collaboration», som bedrer opplevelsen mellom Huawei-enheter. Teknologien gjør det for eksempel mulig å dra og slippe filer direkte mellom nettbrett og telefon, skrive på telefonen ved hjelp av nettbrettets skjerm og tastatur, samt spille musikk fra mobilen på nettbrettets høyttalere. Dette gir en sømløs opplevelse på tvers av Huawei-enheter.

Enten du ønsker å chatte mens du surfer på nettet, eller vil se et videoklipp mens du bruker sosiale medier, gjør flervindu-funksjonen at du enkelt kan multitaske med opptil tre apper på en gang. Du kan for eksempel svare på tekstmeldinger samtidig som du spiller eller ser en film, uten å måtte lukke appen og avbryte spill- eller filmopplevelsen.

I tillegg kan du splitte en app i to vinduer med den revolusjonerende «APP Multiplier»-funksjonen. Dermed kan du få maksimalt ut av landskapsorientering på nettbrettet. Størrelsen på vinduene kan enkelt justeres ut ifra behov. Over 3000 av de mest populære appene vil støtte denne funksjonen innen utgangen av mars 2020.

Redefiner hvordan du jobber kreativt

Huawei MatePad Pro støtter Huawei M-Pencil[6] for en naturlig og intuitiv skriveopplevelse som gjør det til en nytelse å skrive på skjerm. Med hele 4096 nivåer av trykksensitivitet, støtte for skråstilling og en unik pennespiss, leverer Huawei M-Pencil en helt enestående nøyaktighet, følsomhet og reaksjonsevne. Plasserer du M-Pencil på toppen av MatePad Pro vil den automatisk kobles til med Bluetooth, samt begynne å lade. Nye og forbedrede Huawei Notepad og Nebo for Huawei, vil ha innebygd støtte for M-Pencil slik at man kan fange kreativiteten umiddelbart når den skulle oppstå.

Huawei MatePad Pro støtter også Smart Magnetic Keyboard[7], som enkelt kan kobles til med Bluetooth. Omslaget i vegansk lær har bare 1,3 mm tastetrykklengde, altså lengden det tar for et tastetrykk å registreres. I tillegg er Shift-knappen utstyrt med en ekstrafunksjon for å aktivere Huawei Share, slik at du kan benytte deg av flerskjerms-funksjoner med et enkelt tastetrykk.

Den helt nye skrivebordsmodusen gjør det mulig å ha hele åtte apper eller prosesser åpne uten at det har noen påvirkning på ytelsen. I denne modusen kan man også enkelt søke opp filer gjennom en kraftig søkefunksjon. Den forbedrede støtten for WPS-apper gjør det mulig å ta notater med stemmen eller med en smartpenn.

Redefinerer underholdning med en mobil kinoopplevelse

Huawei MatePad Pro kommer med et IPS-panel med 2K QHD-oppløsning (2560×1600), som gir en pikseltetthet på 280ppi. Nettbrettet er kompatibelt med et DCI-P3-fargerom på 540 nits lysstyrke samt et kontrastforhold på 1500:1. Det gjør QHD-skjermen godt egnet til underholdningsopplevelser. Huawei ClariVu Display Enhancement-teknologi får det beste ut av den kraftige hardwaren gjennom å forbedre fargegjengivningen og klarheten i bildet, slik at hvert bilde er skarpt og detaljrikt.

Huawei MatePad pro kommer med enestående lyd, muliggjort av Histen 6.0-teknologi for tredimensjonale lydbilder. De fire, firekanals-høyttalerne avstemt av Harman Kardon gir i tillegg en klar og kompleks lydopplevelse.

Pris og tilgjengelighet

Huawei MatePad Pro vil komme i en Wi-Fi-utgave, en 4G-utgave og en 5G-utgave.

Wi-Fi- og 4G-utgavene vil være tilgjengelig i slutten av april til en veiledende utsalgspris på henholdsvis 5 999kr og 6 499kr.

Ekstrautstyr til MatePad Pro vil komme i butikkene samtidig som 4G- og Wi-Fi-utgavene. M-Pencil vil ha en utsalgspris på 999kr, tastaturet vil ha en utsalgspris på 1299kr og coveret vil ha en utsalgspris på 299kr.

5G-utgaven av MatePad Pro vil være tilgjengelig i slutten av juli til en veiledende utsaglspris på 7 999kr.

[1] Krever siste versjon av EMUI.
[2]Huawei Share muliggjør Multi-screen Collaboration mellom HUAWEI MatePad Pro og en Huawei eller Honor-smarttelefon. Det er kun støttet på Huawei-telefoner med EMUI10 eller nyere og Honor-telefoner med Magic UI 3.0 eller nyere. HUAWEI Mate 30-serien (med EMUI 10.0.0.191 eller nyere) er de første telefonene som vil støtte denne funksjonen. Resterende modeller vil gradvis motta støtte for denne funksjonen. Vennligst besøk den offisielle nettsiden for ytterligere informasjon.
[3]Trådløs lader er ikke inkludert. Reversert ladning er kun tilgjengelig på Huawei lab-sertifiserte enheter. Reversert lading er deaktivert som standard og må manuelt aktiveres fra batteri-innstillingene i menyen om man ønsker å benytte seg av funksjonen.
[4]Data er fra Huawei labs. Skjerm-til-kropp-utnyttelsen er beregnet ved å dele arealet av det aktive området med arealet av touchskjermen. Den faktiske skjerm-til-kropp-utnyttelsen kan variere.
[5] Måledata er fra Huawei labs. Faktiske malinger kan variere ut ifra spesifikasjoner og produksjonsforskjeller.
[6] Selges separat.
[7] Selges separat.

Huawei er et globalt konsern med hovedsete i Shenzhen, Kinas Silicon Valley. Konsernet er forskningsdrevet, har over 180.000 ansatte og virksomhet i 170 land. Huawei er verken statseid eller børsnotert, men eies av ansatte som brenner for at teknologi skal bidra til en enklere og bedre hverdag.

Huawei leverer kunnskap, teknologi, tjenester, utstyr og produkter til teleselskaper, offentlig og privat næringsliv og konsumenter. Vi er verdens 5. største selskap innenfor forskning og utvikling*, og en av få aktører som utvikler 5G-standarder, -utstyr og -produkter.

Huawei har solgt godt over 200 millioner smartmobiler i 2019, og har sterke plasseringer på de mest anerkjente indeksene over verdens mest verdifulle merkevarer.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com

Følg oss også på:

Facebook: https://www.facebook.com/huaweimobile/

Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobile

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobile/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobile

Følg lanseringen av Huaweis etterlengtede P40-serie her25.3.2020 11:35:58 CETPressemelding

Torsdag 26. mars kl. 14.00 blir Huaweis nye P40-serie avduket under et virtuelt lanseringsevent. Du kan følge lanseringen direkte her. Richard Yu, CEO for Huawei Consumer Business Group, vil som vanlig stå for presentasjonen. Den nye P40-serien er arvtageren til den kritikerroste P30-serien, som i fjor høstet en rekke priser både i Norge og internasjonalt. Det er derfor knyttet stor spenning til telefonserien som presenteres torsdag. Huawei har allerede gitt en smakebit på hva vi kan forvente oss i denne teaseren.

Huawei lanserer 5G CPE Pro 2 - neste generasjons smartruter som integrerer 5G Super Uplink og Wi-Fi 624.2.2020 17:03:49 CETPressemelding

24. februar 2020 – Huawei Consumer Business Group lanserer nå Huawei 5G CPE Pro 2, neste generasjons smartruter innen Huawei 5G CPE Pro-serien. Smartruteren støtter et bredt spekter av 5G-frekvensbånd, mer enn alle tilsvarende 5G-produkter på markedet. 5G CPE Pro 2 kommer med Huaweis 5G Super Uplink-teknologi og den nyeste WiFi 6-standarden i en kompakt form. Ruteren er en tredjedel mindre enn forgjengeren. Dens revolusjonerende egenskaper vil utvilsomt ha enorme implikasjoner for både mobilt bredbånd i hjemmet, direktesendt underholdning, telemedisin og videokonferanser. Bred utrulling av 5G Super Uplink Ruteren har det banebrytende brikkesettet 7 nm Balong 5000, og tilbyr støtte for både 5G NSA og 5G SA-nettverk. Balong 5000 er det første brikkesettet i serien som støtter 200 MHz båndbredde og carrier aggregation-teknologi, og dobler nedlastningshastigheten fra forgjengeren til en teoretisk topphastighet på svimlende 3,6 Gbps. I tillegg til å arve de fire 5G TDD-frekvensbåndene (n41/

Huawei WiFi AX3: Lanserer rutere med Gigahome Quad-core og Wi-Fi 6+24.2.2020 17:01:38 CETPressemelding

24. februar 2020 – Huawei lanserte i dag sin nyeste Huawei WiFi AX3-serie med støtte for Wi-Fi 6-standarden. Huawei har utnyttet sin opparbeidede ekspertise på 5G, som har blitt anerkjent gjennom selskapets fremtredende rolle i å utforme Wi-Fi 6-standarden. Denne ekspertisen har blitt brukt til å utvikle teknologi som gjør det mulig med et sømløst samarbeid mellom ruter og flere andre enheter, helt ned på brikkenivå. Dette gjør det mulig for Huawei WiFi AX3-serien å levere en blendende, kraftig Wi-Fi 6+ -forbindelse når de brukes sammen med Huawei-enheter. Som tilkoblings-huben for Huaweis revolusjonerende «1+8+N» strategi for et smart økosystem, kjører Huawei Wifi AX3 på Huaweis operativsystem Harmony. Dette inkluderer financial-level Huawei HomeSecTM security safeguards, som gir brukere en intuitiv, lynrask, stabil og sikker Wi-Fi 6-tilkobling til enhver tid. HUAWEI Wi-Fi 6+: Bryter barrierer med dynamisk smal båndbredde Huawei WiFi AX3-serien kommer med Huaweis Gigahome-prosessor og