Nå er Huawei Sound X tilgjengelig i norske butikker

Huawei og den franske Hi-End produsenten Devialet har utviklet Sound X, en imponerende trådløs Wi-Fi-høyttaler med prisvinnende design. Med Devialets patenterte SAM-teknologi har Sound X en lydkvalitet som overgår prispunktet.

Huawei Sound X er den rimeligste inngangen på markedet til Devialets hi-end-teknologi. Sound X er tilgjengelig i norske butikker fra og med mandag 21. september, og koster kun 3.490 kroner.

Huawei Sound X er sertifisert for høyoppløselige lydeformater, og støtter strømming av musikk over Wi-Fi (kommer senere i høst). I tillegg har Huawei utviklet en protokoll for ekstra høy lydkvalitet ved vanlig Bluetooth-tilkobling. Hi-Res Wireless Audio (990kbps) overfører mer data enn aptxHD og kan sammenliknes med Sonys LDAC.

For å koble til trenger du kun å legge telefonen inntil høyttaleren, og musikken kan du kontrollere fra telefonen din via et integrert kontrollpanel i EMUI 10.1, tilsvarende Apples AirPlay-funksjon. Du kan også ta imot anrop direkte på høyttaleren med en enkelt håndbevegelse.

Devialet og Huawei har skapt en høyttaler med utmerket lyd i en liten innpakning. Dette muliggjøres ved hjelp av Devialets patenterte signalprosesseringsteknologi SAM® (Speaker Active Matching) og deres ikoniske Push-Push symmetriske struktur, som gjengir lyden helt uten tap og forstyrrelser. Høyttaleren har derfor en imponerende bass til tross for den kompakte designen til de to 60W-subwooferne.

Sound X har også mottatt priser for sitt design, blant annet i form av «2020 German iF Design Award».

Til salgs i dag, 21. september. Pris 3.490 kroner.